Strona 1 z 3
Tylnia zębatka

:
05 maja 2008, 18:15
autor: Marcisch
Witam ile zębów powinna mieć orginalna zebatka z tylu w firebladzie z 97 roku? ja mam 42 ale chciałbym dać większą. jaka była by najlepsza? i czy z przodu trzeba odrazu dac mniejszą? chce zeby motor był odrobine mocniejszy ale żeby też jechał wmiare szybko jakie ustawienie jest najlepsze?

:
05 maja 2008, 19:15
autor: kazan
no ja miałem wcześniej 44 zęby ale teraz mam 42 (ponąć tak powinno być oryginalnie), 44 zęby dawały rade przy oryginalnej liczbie z przodu czyli 16

:
05 maja 2008, 19:23
autor: krolik
ja za jakiś miesiąć bede myslał o zmianie na 15-45. Z tego co wiem to duzo lepsze przyspieszenie tylko nie wiem jaki V-MAX... może ktoś wreszcie powie...


:
05 maja 2008, 19:45
autor: kazan
krolik pisze:ja za jakiś miesiąć bede myslał o zmianie na 15-45. Z tego co wiem to duzo lepsze przyspieszenie tylko nie wiem jaki V-MAX... może ktoś wreszcie powie...

kto wie może i ja ci powiem bo siedzę i kombinuję, mam teraz oryginalne przełożenie i normalnie niunia się nie chce zbierać, głupie 2 zęby a taka różnica
w zeszłym roku przy przełożeniu 16na44 szła chyba jak dobrze pamiętam 265
myślę właśnie co założyć, 16na 44 czy 15na45
swoją drogą będę miał na sprzedaż swoją, prawie nówka 42 zęby(oryginalne przełożonko) za około pól ceny, przebieg żaden coś koło 800-1000km

:
05 maja 2008, 20:52
autor: MadPawel
Ja mam 15 na 55 i V max jest ok.230km/h

:
05 maja 2008, 21:41
autor: Marcisch
to ja chyba dam 15./45 to bedzie chyba takie optymalne mam nadzieje

:
06 maja 2008, 00:04
autor: marcinSC33
Ja założyłem teraz 16/44 i w sobote stestowałem vmax i wg licznika jedzie 280km/h wskazówka stanęła minimalnie ponad cyfrą 280 z tego co wiem to na 16/42 powinny być takie osiągi jak zdrowy fajer ale zdziwiło mnie że +2na tyle i takie wskazanie licznika.Co ciekawe kolega za mną jechał na serii 16/42 i jego też poszła 280.

:
06 maja 2008, 19:36
autor: heniek
mi sie wydaje ze predkosc podawana do licznika jest ze skrzyni biegow (walka glownego) i zmiana zebatek nie ma wplywu na predkosci podawane licznikowo tylko w rzeczywistosci chyba ze sie myle

:
06 maja 2008, 19:43
autor: kazan
prędkość konkretnie w sc33 jest podawana z zębatki napędowej(tej małej przedniej), nad nią jest pokrywka i w nią jest wkręcany czujnik obrotowy, który przesyła impulsy więc teoretycznie (bo dziś chwile myślałem o tym) większa zębatka z tyłu powoduje pokazywanie większej prędkości jak rzeczywiście jedziemy
jak się nie walnąłem w tezie i obliczeniach to wyszło mi, że na oryginalnych przełożeniach (16x42) jedziemy dla przykładu 160 i na przełożeniu 16x44 jak jedziemy (na liczniku) 160 to rzeczywista prędkość wynosi koło 152,75
tak czy siak ja zdecydowałem, że wracam do przełożenia 16x44, 15x45 jak pisano powyżej daje vmax230 a to już naprawdę mało,
więc definitywnie na sprzedaż prawie nówka, zero śladu zużycia żebtka tył oryginalne przełożenie JT, JTR1304-42

:
06 maja 2008, 20:01
autor: heniek
najlepiej bylo by to sprawdzic gps-em

:
15 maja 2008, 22:39
autor: ukizz
zalozylem 15/45 i jest kosmos.1 i 2 kolo z gazu 3 troche sprzegla.v max sporo nizszy ale zabawa zajebista.predkosciomierz oczywiscie nie podaje prawdziwej predkosci,jak pokazuje 200 to jade jakies 160

:
05 sierpnia 2008, 17:26
autor: Marcisch
No ja założyłem dzis 45 zębow z tyłu a z przodu 16 standart i powiem szczerze ze ładnie sie zbiera

na jedynce z gazu bez problemów i przy tym ustawieniu 16/45 zauwazyłem ze jak predkosciomierz pokazuje na przykład 50 to jade około 45 km/h czyli spadek nie jest az tak duzy, a wzrost mocy znacznie odczuwalny