Dzisiaj jest 21 maja 2024, 01:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie do elektroników

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Pytanie do elektroników

Post » 14 marca 2011, 15:37

Montuje gniazdo zapalniczki, ale nie chce żeby było podłączone na stałe. Raz już tak zrobiłem, podłączyłem GPS, i zapomniałem odłączyć po zgaszeniu moto. Efekt był taki, że na zlot nie dojechałem, a byłem 60km od domu. Dlatego muszę znaleźć sposób, żeby się wpiąć w instalację, w miejscu gdzie napięcie pojawi się po odpaleniu moto i na zgaszonym silniku nie będzie brało napięcia z aku. Do wykorzystania mam też automatyczny włącznik świateł, który podłącza się pod kontrolkę ładowania, ale może bez tego da się znaleźć jakiś dodatkowy kabel od regulatora. Ktoś może zna się trochę na instalacji??

Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Rejestracja: 01 października 2008, 09:12
Lokalizacja: Nowa Deba
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929rr
Rok produkcji: 2001

Post » 14 marca 2011, 16:10

ja mam podpiete gniazdo do postojowki jak wlaczam moto to wtedy dopiero pobiera prad
przechuj ninia:)))

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 14 marca 2011, 18:15

W sc33 z 98-99 polecam brązowy z kostki podłączonej bezposrednio do zegarów. Jest to podswietlenie zegarow i włącza sie zawsze po przekręceniu kluczyka niezaleznie od swiateł itp..., mam podlaczony pod niego wyswietlacz biegow i jest idealnie. Nawigacja nie wcina duzo pradu, wiec seryjny bezpiecznik powinien dac rade.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 marca 2011, 23:47

większy pobór prądu to nie tylko większy bezpiecznik ale także przede wszystkim większy prąd będzie płynął przez przewody - a to może skutkować ich przepaleniem. Nie polecam wsadzania większych bezpieczników

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 14 marca 2011, 23:57

Myślę że przekaźnik podłączony pod postojówki zda egzamin. Nie trzeba zmieniać kabli ani bezpieczników...

Awatar użytkownika
 
Posty: 541
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:38
Lokalizacja: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 15 marca 2011, 00:47

Dołączam się do pytania odnośnie Automatycznego włącznika świateł, również mam dylemat pod co go podpiąć (zasilanie). Włącznik należy podłączyć pod kontrolkę ładowania, dzięki czemu będzie uruchamiał światła w pojeździe dopiero po wykryciu ładowania, czyli odpaleniu silnika, gdy silnik gaśnie, światłą się wyłączają. W motocyklu niestety nie ma kontrolki ładowania, więc prawdopodobnie trzeba wpiąć się w któryś z kabli regulatora, który daje napięcie dopiero po odpaleniu maszyny, jednakże Automatyczny włącznik zadziała dopiero wtedy, gdy dostanie napięcie powyżej 12V.

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 15 marca 2011, 11:50

Najlepiej podpiąć się pod światło STOP, wtedy pobiera tylko czasem prąd :D Tak poważnie to ja podpiąłem się pod tylną lampę-- światło pozycyjne, trzeba jeździć na światłach także w czasie jazdy jest prąd, a jak moto gasze to wraz ze światłami , i nie pobiera prądu :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 marca 2011, 14:01

Ja proponuje znaleźć + po stacyjce i tam się podpiąć. Szukasz kostki od stacyjki, nie rozpinasz jej. Bierzesz żarówkę 12V z kablami jeden na masę a drugi wtykasz z tyłu kostki i szukasz kabelka gdzie po przekręceniu stacyjki pojawi się prąd czyli zapali się nasza żaróweczka. Wpinasz się w ten kabelek, najlepiej dodatkowo założyć bezpiecznik i po robocie. Po przekręceniu stacyjki masz prąd w gnieździe zapalniczki.
Zbyszek

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 15 marca 2011, 18:28

no właśnie nie chce mieć po zapłonie, tylko przy zapalaniu świateł albo po zapaleniu moto... w tym największy problem. Kompromis to podpiąć pod postojówki, boo światłach zawsze pamiętam :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 marca 2011, 19:22

Ale zapominasz wyjąć kluczyka i zostawiasz w stacyjce na zapłonie bo nie rozumiem??
To co Ci doradziłem będzie działało jak będzie kluczyk w stacyjce przekręcony a jak go wyjmiesz gasząc moto napięcie na gnieździe zapalniczki zniknie i nie będzie poboru prądu.
Czyli przekręcając kluczyk na on będzie napięcie a na off nie będzie i wg mnie to najlepsze rozwiązanie.
Zbyszek

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 15 marca 2011, 19:59

Nie, ale dążę do tego, żeby przy rozruchu było jak najmniej odbiorników prądu, bo jak wiadomo największy pobór ma rozrusznik.

Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Rejestracja: 01 października 2008, 09:12
Lokalizacja: Nowa Deba
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929rr
Rok produkcji: 2001

Post » 15 marca 2011, 21:00

umnie postojowki wlaczaja sie po przkreceniu kluczyka a swiatla po odpaleniu moto
przechuj ninia:)))

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości