Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie do elektroników

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 541
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:38
Lokalizacja: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 15 marca 2011, 22:33

olsen pisze:Nie, ale dążę do tego, żeby przy rozruchu było jak najmniej odbiorników prądu, bo jak wiadomo największy pobór ma rozrusznik.


No to dążysz kolego do tego co ja, szukamy tego samego źródła do wpięcia się, takiego przez które płynie prąd 12V dopiero gdy odpali się silnik

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 15 marca 2011, 23:38

Według schematu, czerwony kabel, kontrolki ładowania idzie do przekaźnika rozrusznika. Jutro to sprawdzę miernikiem. Po zapaleniu moto napięcie na tym kablu powinno zanikać. Jeśli tak, to bez kombinowania można podpiąć sterowanie automatycznego włącznika świateł.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 10:43 pm ]
Druga opcja, to dodatkowy regulator napięcia, który zasilałby tylko dodatkowe odbiorniki.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 10:50 pm ]
Trzecia opcja, która mi przychodzi do głowy, to wpięcie diody Zenera w kabel od regulatora, ładujący aku. Wtedy napięcie nie pójdzie z aku, tylko z reglera do aku. Chyba, że ten kabel odpowiada też za coś innego, a nie tylko za ładowanie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 16 marca 2011, 00:00

Ja gniazdo zapalniczki podłączam do kostki zasilającej światło długie czyli drogowe. Wyciągam wtyczkę długich świateł, wkładam końcówki (konektorki męskie) do wtyki i po kłopocie. Dopiero odpalając moto i włączając długie światła mam na gnieździe sztrum :) W każdej chwili mogę pstryknąć i wyłączyć. Jeden minus to taki, że nie ma światła drogowego, ale mi to nie przeszkadza bo w nocy raczej nie jeżdżę, poza tym w każdej chwili tą wtykę mogę podłączyć i światło jest. :) To gniazdo podpinam tylko wtedy jak robię jakieś trasy po nieznanych terenach :)

 
Posty: 28
Rejestracja: 16 lipca 2008, 22:10
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 16 marca 2011, 00:30

I ja dziś kładłem luty pod instalację gniazda zapalniczki do zasilania GPS-u w SC 954. Wpiąłem się pod prawą postojówkę.
Zanim podepnę GPS... myślicie że biegunowość zasilania ma tu znaczenie, bo teraz dopiero skumałem że lutując kabelki ta kwestia jakoś umknęła mojej uwadze.

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 16 marca 2011, 00:37

Oczywiście, że ma znaczenie. Dla żarówki i zapalniczki nie ma znaczenia jednak dla zasilacza od GPS na 100%.

+ musi być wewnątrz gniazda czyli jest to środkowy bolec wtyki.

 
Posty: 28
Rejestracja: 16 lipca 2008, 22:10
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 16 marca 2011, 14:02

Dzięki chanboard za podpowiedź, bo jak znam swoje szczęście to z pewnością biegun dodatni podłączyłem do stycznika w obudowie. Dziś to sprawdzę. Trochę bym się zdziwił gdyby mój nowy GPS puścił sobie dyma z bateryjki.

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 16 marca 2011, 14:24

Pewnie nic by się nie tało, bo ładowarka do GPS lub do komórki, na gniazdo zapalniczki jest biegunowa i ma zabezpieczenie. Po prostu by nie ładowało

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 16 marca 2011, 14:37

Nic się nie powinno z fajczyć tak jak poprzednik już napisał. Nie zadziałałoby tylko urządzonko :)

Poprzednia

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości