Strona 1 z 6

Przekładka silnika na 1100 XX

Post: 03 kwietnia 2011, 22:36
autor: tjey
Witam,
Jeżeli ma ktoś jakieś doświadczenie z tym tematem to będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi.
PS.wiem że był już w zeszłym roku ten temat ale za bardzo mi nie pomógł. :-<
Pozdrawiam.

Post: 03 kwietnia 2011, 22:39
autor: roksc33
trza przespawac uszy ramy instlacje elektryczna i lepiej wsadzic model gaznikowy. nie probowalem wsadzic pieca z wtryskowca.

silnik szerszy i plastiki nie bardzo pasuja ale idzie to ogarnaC.

JEDNO CO JEST PEWNE 954 WYMIEKA:)

Post: 03 kwietnia 2011, 22:42
autor: tjey
a z elektryką dużo jest problemu ? co jest potrzebne ?

Post: 03 kwietnia 2011, 22:55
autor: PS BXL
kolego poszukaj w starszych tematach z sc33 ktos o tym pisal dokladniej,jak znajdziesz kto to sproboj sie skontaktowac to dowiesz sie wiecej

Post: 04 kwietnia 2011, 01:02
autor: szczurek83
a do tego nie dawno ktoś na forum miał do sprzedania rame już przerobioną pod ten silnik to jak znajdziesz post to na pewno ci pomoże :D

Post: 14 kwietnia 2011, 15:34
autor: Rossavu
Pisz do uzytkownika Robson1903 - on zajmuje sie tego typu przerobkami.

Np w ramie z CB mial piec XX'a (CB1100RR) :diabel2: Teraz buduje cos nowego...

Obrazek



Obrazek

Wypadek przy 160km/h+
Obrazek

Post: 14 kwietnia 2011, 15:44
autor: pekal1
ja coś takiego bd. tworzył xd

[ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 3:47 pm ]
jak jest z kolektorami ? podchodzą stare po lekkim podgięciu czy trzeba przypasowywać nowe ?

Post: 19 kwietnia 2011, 15:12
autor: tjey
Niech ktoś się wysili i napiszę w końcu konkretne informacje odnośnie przekładki tego silnika - - DLA WSZYSTKICH zainteresowanych na tym forum będzie to na pewno pomocne .
Nie chcę tych informacji tylko dla siebie, bo wiem że nie tylko ja interesuj się tym tematem i nie będę sobie pisał z każdym osobno bo nie o to chodzi na forum - informacje powinny być dostępne dla wszystkich .
Pozdrawiam i czekam na zajebisty temat odnośnie przekładki tego silnika.
Z góry WIELKIE dzięki .

Post: 06 maja 2011, 16:25
autor: pekal1
Instalacja elektryczna na 1 rzut oka identyczna.

Różnią się:
Klamka sprzęgła (1100 ma hydrauliczne)
cewki (1100 ma dłuższe fajki)
chłodnica oleju (900rr jej nie ma)
Gaźniki
Kolektory
Rozmiar xD

Reszta wyjdzie w trakcie prac :)

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 10:18 pm ]
Rama nie mieści silnika, trzeba go lekko zeszlifować od wewnętrznych stron :) Później zostanie zaspawana bo wzmocnić zeszlifowane miejsca :)
Górne zaczepy ramy (te trójkąty) również nie pasują, należy nawiercić otwór mniej więcej 1-2cm. powyżej orginalnych otworów.
Po wykonaniu tych prac silnik siedzi w ramie :)

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 10:44 pm ]
Lewe ucho ramy trzeba uciąć :)

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 10:45 pm ]
Zdjęcia:
https://rapidshare.com/files/460983485/cbr_1100.zip

Post: 17 maja 2011, 13:24
autor: Ezio
pekal1, jak będziesz miał więcej zdjęć z przekładki to zapodaj.

Post: 18 maja 2011, 13:30
autor: robson1903
Pekal1 już z Toba pisałem. Przekładka to dla mnie nie opłacalna sprawa. Jakbym miał to robić jeszcze raz to bym nie robił. Męczarnia straszna.
*Instalacja nie jest taka sama. Nie wiem jak chcesz to robić ale prawie wszystkie gniazdeczka są inne. Do tego różne dodatkowe podpięcia idą. Ale komputerek od 900rr pasuje.
*Chłodnice oleju trzeba wrzucić i ją zmieścić (najlepiej za kolektorami na dole)
*kolektory od XXa musza być.
*cały silnik z osprzętem gaźniki itd.
*klamka sprzęgła hydraulicznego.
*przespawanie uszu (mocowań)
*wypolerowanie ramy od środka żeby pokrywa zaworowa wlazła.
*cewki od 1100xx
*AirBox to rzeźba. Co kto wymyśli ja mam od R1 2007 założony przerobiony.
*chłodnicy od Fajera nie da rady (nie mieści się trza prostą) Czyli jak ja np od FZR1000
*napęd podchodzi nie trzeba zmieniać.
*owiewki nie wiem miałem w naked.
Trza to wszystko dostroić. Wrażenia nie zapomniane. Jak już wkleił Rossavu, ledwo do przeżycia. Motocykl z takim silnikiem nie nadaje się do miasta... Jest to szeroki krótki kloc o mega dużej mocy!
Pozdro 600
Jakby coś ktoś chciał pisać.
BTW robie takie coś jeszcze raz bo szkoda mi ramy (jest cała) tylko teraz w owiewkach i z monowahaczem.

Post: 19 maja 2011, 00:03
autor: pekal1
ja kostki oglądałem i dla mnie są identyczne ;)

[ Dodano: Pon Maj 30, 2011 11:04 am ]
Parę zdań z pierwszego tematu o tej tematyce:

lucky pisze:znalazlem zdjecia mocowan - adapterow, ogolnie nie zanosi sie na kupe roboty, balem sie ze bedzie problem z wcisnieciem chlodnicy ale widac e pasuje jak ulal. Szukam silnika i bede wrzucal foty w trakcie roboty. Zastanawiam sie tylko czy brac wtrysk czy gaznikowca, drugiego sie obawiam bo moze nie wejsc airbox, pierwszego ze wzgledu na elektryke... Szkoda ze nie znalazlem jakies instrukcji - krok po kroku....

http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=3070


wuja pisze:http://www.rrzone.com/forums/showthread.php?t=7672&highlight=fork+oil


[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 11:41 am ]
Pierwszy problem... chłodnica wchodzi idealnie... ale bez wiatraka :(

[ Dodano: Nie Cze 05, 2011 1:02 pm ]
http://www.turbo-bike.com/CBR900-Blackbird.html

Ciekawy projekt :)

[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 11:19 pm ]
dziś rano to wyglądało tak, już wygląda troszkę lepiej, zyskał chłodnice i kolektory :)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 3:18 pm ]
CBR 900XX w owiewkach ;) Jeszcze nie cała poskręcana (brak np. błotnika) ale widać jak to ma wyglądać ;)
Mam nadzieję że kogoś zainteresuje i proszę o oceny :))