Strona 1 z 1

Filtr Powietrza - problem

Post: 14 września 2011, 22:06
autor: Alex81
Witam

To mój pierwszy post na forum,więc witam Wszystkich serdecznie.W wikend stałem się,szczęsliwym posiadaczem sc33 z 99 roku.Troszeczkę pojezdziłem,ale nadszedł czas na rozbiórkę i generalny przegląd sprzęta.Na początek postanowiłem sprawdzić filtr powietrza i jak się można było spodziewać jest mocno zabrudzony a więc do wymiany.Pomyślałem,że szarpnę się już na K&N-a ale szukając w google tematów wyszło na to,że ponoć zmiana samego filtra bez zmiany dysz nie tylko nic nie poprawia ale i nawet pogarsza osiągi bladego.Czy to prawda ?? Ja nie chcę ingerować w dysze,dynojety i tym podobne,chcę tylko wymienić filtr i tutaj pytanie i prośba na co zmienić,czy to co znalazłem czyli filtry za około 80 zł czyli np. firma Hiflo wogóle się do czegoś nadaje ? Na co najlepiej zmienić,aby nie pogorszyć osiągów a może nieznacznie polepszyć ? Będę ogromnie wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,Maciek

Post: 14 września 2011, 22:31
autor: Legut
Zacznijmy od tego, że sportowe filtry powietrza powinno się stosować wtedy kiedy ma się założony sportowy wydech. W innym przypadku większa przepustowość filtra powietrza nie zostanie wykorzystana. W przypadku motocykli z wtryskiem paliwa, komputer sam dostroi się do zwiększonej dawki powietrza, w przypadku gaźników niestety trzeba pokombinować z regulacją gaźników i być może z wymianą dysz.
Jeśli nie chcesz się w to bawić to po prostu kup zwykły filtr.

pozdrawiam

Post: 14 września 2011, 22:31
autor: trauma
Jezeli nie chcesz zakladac dynojetow to bez sensu wywalac kase na sportowe filtry itp bo to jak sam napisales nic nie da.. Hiflo bedzie okej nie ma sensu przepłacać. I tak samo nie ma sie o co martwić.

Post: 14 września 2011, 22:36
autor: pekal1
Ogólnie to jest tak że zmiana czegokolwiek (wydechu, dysz, filtra , itd) bez ponownego zestrojenia zawsze pogorszy osiągi silnika.
Możesz wymienić sam filtr na KN`a ale może się okazać że ma on zbyt dużą przepuszczalność , podciśnienie będzie zbyt małe i będzie dostawał za mało paliwa na wysokich obrotach. Niskie obroty nie są tak dużym problemem bo możesz dawkę śrubeczką wyregulować. W praktyce może się okazać że po zmianie jednego, trzeba zmieniać dysze itd żeby zachować odpowiednią mieszankę.

Podsumowywując jak chcesz zmieniać żeby wymienić, kupił bym zwykły.
Jeżeli chcesz podnosić osiągi motocykla to zmiana dysze+filtr+komin i może zyskasz z 5 koni :D i 8nm momentu :D

Post: 14 września 2011, 22:44
autor: Alex81
Nie napisałem,wydech to stalówka Scorpiona,tak więc jest sportowy.
Czyli podsumowując ten Hiflo powinien być ok ?? Jeszcze raz dzięki.
Ten co jest teraz jest tak zabrudzony,że chyba sama wymiana na jakikolwiek nowy da 8 nm i 5 KM ;);)

A czy są oryginalne filtry Hondy ? Troche boję się tego Hiflo,jako firmy.

Pozdrawiam

Post: 14 września 2011, 22:48
autor: Legut
Są oryginalne Hondy, ale kosztują dwa-trzy razy więcej niż taki Hiflo, a niczym to się nie różni- uwierz mi.

Post: 15 września 2011, 00:54
autor: KrzyHo
Kolego jest tak, jesli zakladasz filtr sportowy np. K&N do SC33 to musisz zainwestowac w dynojety bo sam filtr tylko pogorszy prace silnika co juz nie raz koledzy na forum pisali. SC33 to nie 954 w ktorej wystarczy zapodac K&n-a a ECU samo dobierze odpowiednia dawke paliwa. Jak dla mnie jesli chodzi o 954 to jak najbardziej warto zapodac K&N-a (ja mialem jeszcze przelot akrapa) bo w dolnym zakresie obrotow moto bylo zwawsze, a po zalozeniu oryginalnego filtra i wydechu wyrazna utrata jadu :) Jesli chodzi o SC33 to dal bym sobie spokoj. Co do filtra powietrza HF nie moge sie wypowiadac bo nie uzywalem, ale cos mi sie wydaje ze kilka osob mialo problemy z dopasowaniem do airboxa ja uzywalem tylko filtrow oleju z HF i nie moge zlego slowa powiedziec. Pozdro

Post: 15 września 2011, 08:16
autor: trauma
Ja używałem do każdego motocykla HF i nigdy nie bylo zadnego problemu.. Ale jezeli chcesz przepłacić za orginał ,który niczym się tak naprawdę nie różni to twoja wola ;]