Strona 1 z 2
Zablokowana sc33 ?

:
16 września 2011, 18:31
autor: Alex81
Witam
Dzisiaj pierwszy raz pojezdziłem nieco więcej na mojej niuni,i zaczęło mnie zastanawiać to dlaczego wcale nie czuję jakiejś dużej różnicy między nią a moją wcześniejszą yzf 750.Zrzuciłem to na pewnie zabrudzone gazniki,filtr powietrza itd. Pomyślałem,że trzeba moto posprawdzać,przeglądnąć i będzie ok.Jednak przez przypadek szykując papiery do rejestracji patrzę a tam w dowodzie rejestracyjnym wpisane 72 kw.W karcie pojazdu to samo.Od razu pomyślałem,że sprzęt może być zablokowany,chociaż z drugiej strony po tylu latach i kilku właścicielach było by to dziwne.Mam więc pytanie jak sprawdzić,jaki byłby objaw gdyby sc33 było zablokowana?Nie chcę jej testować,rozpędzać do 260 i wariować,tym bardziej że na poprzedniej miałem dość cięzki wypadek i dwa lata nie jezdziłem.Jak to najprościej sprawdzić?Z góry dzięki.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Wrz 17, 2011 12:45 pm ]
Witam
Zauważyłem że czerwona linia na obrotomierzu zaczyna się u mnie przy 6,5 tys. obrotów,czy to możliwe żeby w ten sposób dawniej była zblokowana ? Na szczęście motocykl wkręca się do końca więc pewnie jest ok.

:
18 września 2011, 08:33
autor: Leyek
Pewnie nie masz nic zablokowane tylko Ci się tak wydaje:)
Ja po przesiadce ze Srada 750 z Dynojetami , na CBR czułem się bardzo dziwnie, Suzuki jak szatan, natomiast w Hondzie czujesz MOC, odczucie wydaje się zupełnie inaczej, na dodatek CBR jest wielka, płyniesz nią po drodze. Więc pewnie nie masz zablokowanej CBR:)

:
18 września 2011, 10:38
autor: wuja
Oczywiście nie namawiam do łamania przepisów, ale jeśli na zamkniętym odcinku drogi rozpędzisz ją do licznikowych 260 i będzie się dalej bujać, powoli ale jednak, to raczej nie jest zblokowana. Honda oddaje moc bardzo liniowo, nie ma tego kopa, po prostu jedzie coraz szybciej i czasem nawet na wolniejszych sprzętach jest większa adrenalina z przyspieszania


:
18 września 2011, 11:15
autor: Alex81
Dzięki.Wydaje mi się,że wersja 100 konna to by ledwo 200 pojechała,zresztą po namyśle w yzf miałem 120 km,a sc33 jest jednak mocniejszy,więc na logike nie ma szans aby miała tylko 100 KM.Przed chwilą sprawdziłem na jedynce jest prawie 120 km/h więc powinno być ok.Próbowałem ją jednak postawić bez sprzęgła na koło,na jedynce i udaje się ale tylko minimalnie podnosi,czy ktoś może mi dać znać jak zachowują się Wasze sprzęty w tej kwestii ? Sprzęt jest kupiony i przed serwisem,na pewno po czyszczeniu i synchro,będzie się zbierał minimalnie lepiej.
Pozdrawiam

:
18 września 2011, 11:45
autor: Mikele
Co do stawiania na koło, powinna iść z gazu na jedynce bez problemu. Może to kwestia treningu. A co do tych 260, ja też miałem podobną sytuację. Miałem ustawione gaźniki, synchro zrobione, świece koloru kawa z mlekiem a tu jednak v-max 260. Zacząłem eksperymentować z gaźnikami, odkręciłem śrubę składu mieszanki o 1,5 obrotu więcej (spory skok) i o dziwo pomogło. A na koło teraz idzie nawet bez odejmowania gazu, wystarczy troszkę mocniej gaz odkręcić. Także może to kwestia ustawień.
PS: Postaw moto na stojakach (albo podwieś w garażu) i sprawdź stan łożysk. Przy tych prędkościach liczy się każdy czynnik, stan łożysk, pochylenie kierowcy, pochylenie nawierzchni, stan asfaltu..

:
18 września 2011, 12:03
autor: Alex81
Olsen coś chyba zle zrozumiałeś,ja swoją nie jechałem jeszcze szybciej niż 140 km/h
Co do stawiania na koło,robiłem tak odkręciłem pod 7-8 tys. obr. po czym szybko odjąłem gaz i gwałtownie odkręciłem.Moto podniosło koło ale minimalnie,może z 10 cm nad asfalt.W yzf przyznaje było właściwie dokładnie tak samo.Ogólnie przy przyspieszaniu czuć różnicę w momencie i mocy do yzf ale nie jest ona duża.Przy wysokich obrotach też nieco brakuje mi tego kopa.Ogólnie blady super sprzęt,myślałem jednak,że będzie wyraznie mocniejszy od 750 a różnica jest ale nie powalająca.Zobaczymy jak będzie po pełnym serwisie moto.
Pozdrawiam

:
18 września 2011, 12:07
autor: kocan
Kolego moje sc33 jadac na 1 biegu staje na kolo bez odpuszczania gazu wystarczy ze przy ok 6-7 tys obrotow momentalnie odkrece manetke i juz ja podnosi do gory i nie o 10 cm tylko normalnie ladnie staje
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 12:08 pm ]a w papierach mam 95 kW

:
18 września 2011, 12:11
autor: Mikele
kocan pisze:wystarczy ze przy ok 6-7 tys obrotow momentalnie odkrece manetke i juz ja podnosi do gory i nie o 10 cm tylko normalnie ladnie staje

Dokładnie, a z odpuszczeniem gazu to już od 4-5tys idzie w górę.

:
18 września 2011, 12:12
autor: Alex81
Kocan a więc muszę jeszcze popróbować,tak nie robiłem.Dam znać w tygodniu
Myślę jednak,że gdyby była zblokowana do 100 KM,nie podnosiła by koła nawet 10 cm,więc jestem dobrej myśli


:
18 września 2011, 17:51
autor: sedes
Ja tez nie wiem czy moja nie jest zblokowana bo gps pokazal mi maxymalna predkosc 233 i wiecej raczej nie szla. Ile pokazuje licznikowo tego nie wiem bo mam CENZURA czujnik. Jakby ktos mial czujnik do sc33 montowany przy dzwigni biegow to z checia kupie

:
18 września 2011, 18:15
autor: Mikele
GPS nie daje rzeczywistej prędkości. Zwykle zaniża o 10km/h...

:
18 września 2011, 18:36
autor: Alex81
Panowie spójrzcie na mój obrotomierz,gdzie się zaczyna czerwone pole.Czy właśnie nie jest tak,że na początku mogła się kręcić do pewnych obrotów i w ten sposób była zblokowana ?
