Strona 1 z 1

zmiana zawieszenia

Post: 30 marca 2012, 19:09
autor: sedes
Mam takie pytanie, bo mysle nad zmiana zawieszenia w sc33, jakia zawiecha najlepiej/najlatwiej by podeszla do hondy. Chce zeby to bylo upside-down. Znajomy wlozyl do siebie od gsxr'a 750 z 2000 roku. Jest jeszcze cos co by w miare bez przerobek podeszlo do sc33? I jeszcze mam pytanie, czy zawieszenia w gsxr'ach byly takie same w latach 2001-2003 jak w 2000?

Post: 03 kwietnia 2012, 10:32
autor: kamyk7rr
pare tematów niżej masz wszystko napisane wystarczy poszukać, ja musiałem ponad 100 stron z tematami przerzucić na ogólno światowym forum fireblade żeby co nieco się dowiedzieć, szkoda że niektórzy niedzielą się wiedzą.

Post: 03 kwietnia 2012, 10:43
autor: Max_929
zawieszenie 929/954
nie jestem pewien co do 1000rr z lat 04-07 ale dla chcącego nic trudnego zeby to sprawdzić ;) a w 1000 sa już radialne zaciski :D

Post: 03 kwietnia 2012, 10:51
autor: kamyk7rr
Wystarczy że poszukasz wymiary łożysk główki ramy i zobaczysz że są takie same :) bodajże od 1000 06-07 to masz większe tarcze co jeszcze bardziej się przekłada na lepsze hamowanie:) ja jestem na etapie szukania fajera do przeróbek :) odrazu bede pchał upsy i pare innych rzeczy :)

Post: 03 kwietnia 2012, 11:01
autor: Max_929
kamyk7rr pisze:Wystarczy że poszukasz wymiary łożysk główki ramy i zobaczysz że są takie same :) bodajże od 1000 06-07 to masz większe tarcze co jeszcze bardziej się przekłada na lepsze hamowanie:) ja jestem na etapie szukania fajera do przeróbek :) odrazu bede pchał upsy i pare innych rzeczy :)

no dokładnie ale to kolega juz sam się pofatyguje i to sprawdzi i tak jak mówisz 06-07 ma wieksze tarcze bo zaciski są odsunięte o 5mm robiłem tu komuś takie tulejki .

Post: 03 kwietnia 2012, 11:15
autor: kamyk7rr
:) był taki fajer na all... co miał upsy od r1 ale kolega niechciał się pochwalić co trzeba byłoby tam zrobić, upsy od r1 to już są konkretne i same zaciski bardzo ładnie wyglądają oczywiście mówie o promieniowych. hmm można by było robić półki na zamówienie cnc ale to pewnie duże koszta, szpice od fajera a reszte wymiarów od r1 pod jej lagi :)

Post: 25 kwietnia 2012, 20:11
autor: ARNO
można np wprasować sztyce od fajera w półke od R1

Post: 26 kwietnia 2012, 04:12
autor: adaśko
hm... ja mam zawieszenie sc33 w f4i, te same lozyska. troszke interesowalem sie tematem...
nie masz co sie bawic w podmiane samych lag, a reszta od fajera, czy odwrotnie, jedyny sensowny sposob to szukanie calego front-end`u, czyli polka dolna ze sztyca, polka gorna, kierownice, lagi, zaciski, felga z tarcza, pompa hamulcowa...
jeśli odlozysz wszystko co dotyczy zmian przedniego zawieszenia (to ogromna zmiana :D, zmiany w prowadzeniu, blokada kierownicy, montaz stacyjki, itd...) i chcesz szukac pasujacego zawieszenia od innego motocykla to robisz tak:
szukasz rozmiarow lozysk glowki ramy, bierzesz zewnętrzne rozmiary łożysk od sc33 i wewnętrzne od docelowego zawieszenie które chcesz sprawdzic czy pasuje, roznica to rozmiar lozysk, jesli znajdziesz lozyska w takim rozmiarze w katalogu jakims to jest szansa, ze pasuje...
druga kwestia to wysokosc sztycy, jesli jest wieksza niz w sc33 to zawsze mozesz dystansy jakies upchac w druga strone to raczej lipa, nie bawil bym sie w osadzanie sztycy w innej polce.
proste :P

skoro zawieszenie od sc33 pasuje plug and play do f4i, to poszukaj na forach stunterskich (jest ogromna masa wątków na ten temat) modyfikacji przedniego zawieszenia w f4i, bardzo popularna modyfikacja... zawieszenia od 929/954 pasuja plug and play, pewnie od cbr1000 tez, na stowe od jakis gixow pasuja i od r1 tez cos pasuje, wszystko ups i prawie wszedzie radialnie montowane zaciski (poza 929/954). , od zx10r nie pasuje, bo takie chcialem montowac... za gruba sztyca, nie ma lozysk w takim rozmiarze :(

modyfikacja dosc kosztowona, przody motocykli sa kilka razy drozsze od tylow :D

Post: 12 maja 2012, 20:10
autor: sedes
Dzieki za wszystkie informacje. Wybor zawieszenia padl na TL1000 bo trafil sie w dobrej kasie caly na czesci. Montaz nie byl jakis bardzo skomplikowany, wystarczy kupic tylko lozysko w cenie ok 80zl i posklejac do kupy wszystko. Do tego trzeba jeszcze spilowac bolec w lewym przelaczniku albo wywiercic dziurke w kierownicy bo tak to nie chce sie zejsc. Nie pasuje tez stacyjka wiec trzeba ja troche przypilowac albo przeniesc w inne miejsce, (u mnie tymczasowo na opaskach uciskowych:D) a co za tym idzie nie ma blokady kierownicy. Ostatnim minusem jest to ze nie pasuja ograniczniki kiery i narazie zdarza mi sie przyciac palce kierownica o bak albo uderzyc w czache, ale duzo nie brakuje wiec mozna smarknac jakis spaw i bedzie git. Pomijajc wszystkie niedogodnosci to modyfikacja jak najbardziej oplacalna bo wyraznie poprawia sie prowadzenie i komfort jazdy wiec polecam kazdemu kto sie zastanawia czy czegos takiego u siebie nie robic.

Post: 25 sierpnia 2012, 17:45
autor: Gregory
Witam nie będę zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Interesuje mnie jakie lagi (USD) podejdą do hondy cbr 600 f4 bo tutaj piszecie że pasują od sc 33 do cbr 600 f czyli będą pasować też lagi od cbr 929 i 954 a podobno pasują też lagi od suzuki gsxr i tu moje pytanie czy ktoś wie od którego modelu i z których roczników?