Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

:
30 maja 2011, 08:00
autor: walek809
chciałem zapytać osoby orientujące się w temacie .
Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .
I tu moje pytanie co zrobić podczas takiej przeróbki by zminimalizować takie skutki


:
30 maja 2011, 08:44
autor: goOly19
kupić dobry komin,a nie robic z motoru wies tjuningu.

:
30 maja 2011, 09:48
autor: walek809
montuje akrapovic megafon , a przelot to przelot chodzi o to że masz inne oddawanie spalin co am do tego jakość jak w środku pustka

Re: Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

:
30 maja 2011, 09:53
autor: SuperAs
walek809 pisze:Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .
Mówi sie też o końcu świata... więc silnikiem bym się nie przejmował
Tak na poważnie to skąd masz takie info?


:
30 maja 2011, 10:04
autor: walek809
już ktoś kiedyś gdzieś to nadmieniał wiadomo że wszystko ustawione pod oryginał więc jakieś zmiany w wydechu na pewno się na tym odbiją , to dotyczy się układów wydechowych nie tylko przy moto ale i autach .
a przypomniało mi się to bo poczytałem opis na allegro
http://moto.allegro.pl/honda-cbr-900rr- ... 18319.html

:
30 maja 2011, 10:41
autor: pekal1
i tu zaczynam się zastanawiać o co chodzi z tym usunięciem recyklulacji spalin
Chciał bym tu zobaczyć wypowiedź czikena jako wielkiego GURU


:
30 maja 2011, 11:24
autor: ARNO
też jestem ciekaw jaki to ma wpływ?

:
30 maja 2011, 12:39
autor: toper-utl
Jak kupilem sc33, byla na przelotowym wydechu, po wrzuceniu serii ma nieznacznie, ale troche lepszy dol, wiec według mnie cos w tym jest ze przelot zubarza mieszanke paliwowa. Teria mowi to samo, w wydechu zachodza zjawiska falowe ktore maja wpływ na "wysysanie" mieszanki z cylindra zanim sie całkowicie zamkną zawory, fala cofa spaliny i niejako blokuje mieszanke przed ucieczka z cylindra, jak tak to przynajmniej rozumiem... Do przelotowego wydechu najlepiej dolozyc, filtr kn i dynojety + dobra regulacja i bedzie łądny dzwiek i nieco wieksza moc. Z tym wypalaniem gniazd zaworowych to troszke przesada, wiadomo ze jesli troche zubozymy mieszanke poprzez zastosowanie komina przelotowego to temperatura spalania bedzie nieco wyższa, ale i tak nie sa to takie wartosci ktore w znaczacy sposob obnizaja zywotnosc silnika. Zreszta gdyby tak było to wiekszość ludzi w pl latała by juz z nieszczelnymi zaworami. Rozpinałem ostatnio glowice cbr f3 z 97r, ostatnie 4 lata - 25 kkm zrobila na skroconym całkowicie pustym przelocie i glowica nie nosi zadnych sladow zuzycia gniazd czy tez zaworow, nawet trzyma tolerancje luzów zaworowych - ktore chyba od nowosci nie były ustawiane. Nie mniej jednak jesli masz zamiar wymienc tylko koncowke to taki sredni pomysł, bo efekt bedzie tylko dzwiek i delikatny spadek mocy w niskim zakresie obrotow - ja nielubiem i odradzam taki psełdo tuninkkk. jak cos to komplet, filtr + komin + DJ i morda usmiechnieta.

:
30 maja 2011, 12:48
autor: maciekx
tak prawidlowo zeby bylo elegancko to napewno trzeba na nowo ustawic dawki paliwowo powietrzne w gaznikach ale jak wiadomo wiekszosc zaklada kominy i do glowy nie bierze
tutaj jest ladnie napisane
http://forum.mieloch.pl/printview.php?t ... 56714e6631

:
30 maja 2011, 14:24
autor: walek809
za DJ już się rozglądam ( jak i gdzie dobrać odpowiednie ? ) a filtr puki co zostanie oryginalny MWO bo kupiłem nówkę i ma może najechane 2k więc odpuszczę w tym sezonie ten wydatek . regulacja to oczywiste


:
30 maja 2011, 23:26
autor: pekal1
ja w 1100 będę miał DJ + stożki na każdy gaźnik + przelot... po regulacji wpadną na hamownię i pochwalę się wykresem


:
31 maja 2011, 06:46
autor: Ezio
pekal1, a jakiego wzrostu mocy się spodziewasz?