Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 05:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

szlif... prawdopodobnie za miekie tylne zawieszenie

Druga strona jazdy na motocyklu...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

szlif... prawdopodobnie za miekie tylne zawieszenie

Post » 22 lipca 2012, 12:51

wczoraj miałem szlifa przy 140km/h... uczyłem kilka osób wchodzenia w winkle, ostatni przejazd i uślizg, tylne koło wyprzedza przednie, ja za moto i do rowu. Opona była rozgrzana, piachu brak, PILOT 2ct, sam do końca nie wiem czemu to się stało, żadnego podbicia w tym momencie nie było, wcześniej przy mniejszych prędkościach czułem. że moto troszkę podbija.

uszkodzenia moto, to takie: wszystkie plastiki oprócz pługu (crash pady trochę pomogły), tylny zadupek wraz ze stelażem, nie wiem do końca jak lagi (na pewno pociekły, ale czy są proste to nie wiem). A ja mam zwichniętą kostkę.

uślizg był w fazie końcowego wchodzenia w długi zakręt, jeszcze byłem złożony i nic nie robiłem.
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 16 marca 2012, 20:35
Lokalizacja: CCH
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 22 lipca 2012, 12:58

Gaz masz w tylnym amortyzatorze?
Jesli jest pusty, to dupa jest za miekka i lata jak chce...

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 22 lipca 2012, 13:05

wychodzi na to że nie ma... bo regulacja była na maxa przekręcona na HARD
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 22 lipca 2012, 20:37

Jeśli na hard tył a przód nie był dostosowany do tego ustawienia, to właściwie musiało sie tak skończyć. Sam przerabiałem własne eksperymenty z zawieszeniem i efekty były podobne ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Rejestracja: 26 lipca 2011, 09:39
Lokalizacja: LipskoRad
Motocykl: cbr954, Husky Te 610 SM ;)
Rok produkcji: 2002

Post » 23 lipca 2012, 09:30

Powodów może być wiele... Możliwe że nawierzchnia w danej partii zakrętu nie trzymała jak powinna, opona mogła być zabrudzona, lub zły stan ciśnienia, jak kolega wspomniał źle zestrojony zawias, a nawet błędy w pozycji na moto... czasem tak jest że chce się za bardzo pokazać i wychodzi jakaś spinka, mięśnie się blokują i nie jest naturalnie jak zwykle...
Więc sam musisz posiedzieć przypomnieć sobie cały łuk, co po kolei robiłeś, co działo się z moto i wyciągnąć wnioski...

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2012, 09:42

Kolega wyżej ma rację. Jednak teoria ,ze to przez tylny zawias jest bardzo prawdopodobna gdyż w sc33 tylny zawias lubi tracić gaz. Sam przerabiałem w swojej ten temat i moto faktycznie w zakręcie zachowywało się bardzo niestabilnie.. I pływało swoim kursem..

Najważniejsze ,że Tobie nic poważnego się nie stało bo przy takiej prędkości... no to różnie mogło być..

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 23 lipca 2012, 13:30

Ja żadnego błędu nie popełniłem, dlatego się dziwie dlaczego. pozycja była ok, gaz dodawany równomiernie, mięśnie wyluzowane, opona czysta. Przed uślizgiem nic się nawet nie stało, i nagle...

Dobrze, że miałem kompletne ubranie na sobie, a chciałem wziąć samą kurtkę i rękawice bo ciepło było.
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

 
Posty: 27
Rejestracja: 12 lipca 2012, 11:14
Lokalizacja: okolice S
Motocykl:

Post » 24 lipca 2012, 11:11

dobrze że tobie nic się nie stało poważnego ja też miałem ślizg przy 170 gość gnojówkie woźł sobie na pole i rozlał na drodze przed lekim winklem efekt ja leko na hamulec i trzask gzies około ze 100 m tarki na asfalcie cały kombinezon do dup# z butami do dzis mam szramy gdzie kom się spalił motor cały się rosypał plastiki złamana kier prawa dekiel alternatora przetarty i chłodnica ucierpiała a na koniec gość co woził gnojówke w czasie gleby przybiega do mie i się pyta czy wszystko porządku a ja nie i mówię do niego że nie patrzy gdzie rozlewa swój nawóz a ten oburzony i pojechał. moto się ładnym nacieszyłem miesiąc. tam się nie przejmuj każdy co jeżdzi musi przejść chrzest he he

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 24 lipca 2012, 12:36

Mnie szybkich reakcji w takich sytuacjach nauczyl motocross.
Tam praktycznie zawsze sie uslizguje tylna opona.

Wiele razy tyl mi sie uslizgiwal jadac na Hondzie po ulicy ale zawsze to wyprowadzilem
Apropo regulacji to i mi sie glebuszka przytrafila po regulacji :)
Regu;acja uczy pokory he :)

Moze sproboj pojezdzic na crossie po piachu. :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 16:50
Lokalizacja: LBI xxxx
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1998

Post » 24 lipca 2012, 13:15

crossem jeździłem od dziecka. na początku sezonu miałem yzf750, potem crossa 250 2t, sprzedałem go i od razu po cbr jakiś miesiąc temu. Też się długo nie nacieszyłem, a wyprowadzić go z poślizgu nie było kiedy, bo byłem w pełnym złożeniu już...
Jedno życie, Jeden cel, ... jeździć Hondą CBR ;]

Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Rejestracja: 29 września 2008, 09:42
Lokalizacja: Irlandia
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 2012

Post » 24 lipca 2012, 21:51

2ct lubi się uśliznąć
Lepiej sie wdycha TCH z powietrzem

 
Posty: 27
Rejestracja: 12 lipca 2012, 11:14
Lokalizacja: okolice S
Motocykl:

Post » 24 lipca 2012, 23:40

tak się tylko mówi ale z fizyko niema żartów jak się zapier....

Następna

Wróć do Ku przestrodze, wypadki, oszuści

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości