Strona 1 z 2

SC33 na wtrysku

Post: 06 września 2012, 16:15
autor: Simon
Witam
Wiem że kilka osób pytało na forum czy da się przerobić bladego z gaźników na wtrysk. Otóż jak powiedział pewien stary wyga "to tylko mechanika tutaj wszystko się da" i proszę. zdjęcia w załączeniu.

Post: 06 września 2012, 22:37
autor: motobandyta
na pierwszej fotce nie widać żeby to działało a na drugiej widać motocykl....... WTF??

Post: 07 września 2012, 08:18
autor: Simon
Nie pisałbym tego na forum gdyby to nie działało. Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami chętnie odpowiem co i gdzie.

Post: 07 września 2012, 11:02
autor: motobandyta
po prostu wrzuć więcej fotek najlepiej w takacie prac, zapodaj filmik i wykres z hamowni najlepiej przed i po
wtedy wszystko będzie jasne i przejrzyste i być może kilku fanów sc33 zdecyduje się na podobną przeróbkę.

Post: 07 września 2012, 12:11
autor: Simon
Na duże zainteresowanie nie liczę, napisałem to jako ciekawostkę. Jak będę miał chwilę to wrzucę więcej zdjęć.
Na hamowni to jeszcze nie stało, więc wykresu "po" nie zamieszczę, a wykres przed (jeśli można mu wierzyć) jest już w moich poprzednich postach na tym forum.

Post: 07 września 2012, 12:58
autor: motobandyta
zainteresowanie byłoby spore tylko żeby temat był odpowiednio prowadzony np. jak ten:
http://forum.supermoto.pl/topic17901-kt ... ker33.html
sam chętnie bym poczytał nie żeby coś tam przerabiać ale jako ciekawy temat.

Post: 07 września 2012, 14:23
autor: Simon
Szacunek dla takich ludzi za upór. U mnie tak ciekawie nie będzie chociaż przygotowanie konia na tor wymagało rozkręcenia go na części, niestety wtedy nie myślałem o poważniejszych przeróbkach i nie robiłem fotek z prac.
Mam za to fotki z toru dzięki fotografom z firmy, która organizowała treningi. poniżej kilka z nich.
W kilku słowach: niewiele trzeba aby przerobić silnik na wtrysk, główny problem to rozstaw kanałów w głowicy nie łatwo jest dopasować gardziele z innego moto, dodatkowo zależało nam na jak największym przekroju dolotu. po dopasowaniu gardzieli należało zamontować kilka czujników, pompę paliwa i dorobić koronkę zapłonu, jako że instalacja i komputer także zostały zmienione. Cały projekt jest jeszcze w fazie testów, chociaż jeżdżę nim aktualnie po drodze to zamierzam w zimie tak jak kolega słusznie wspomniał postawić konia na hamowni i dostroić mapę zapłonu bo z mocą jak na razie rewelacji nie ma. W przygotowaniu jest druga głowica w której zamontowane będą większe zawory i powiększone zostaną kanały dolotowe.
Dalszy przebieg prac zależy od wolnego czasu i jak zawsze pieniędzy.
Pozdrawiam.

Post: 07 września 2012, 14:36
autor: motobandyta
teraz trochę lepiej :)

a są jakieś odczuwalne korzyści lub straty spowodowane zastąpieniem gaźników wtryskiem??
chodzi o moc i moment i oczywiście ich dostępność w zależności od rpm.

oczywiście bez hamowni niczego konkretnego się nie dowiemy ale jakie są twoje odczucia??.
no i jaki to ma wpływ na spalanie?

btw. od czego są wtryski, i inne części zamontowane w motocyklu?? nie krępuj się z opisami, ja chętnie poczytam :) z czystej ciekawości.

Post: 07 września 2012, 21:16
autor: Simon
Jeździłem na torze na gaźnikach i po zamontowaniu wtrysków, moim zdaniem osiągi są porównywalne. Tak jak pisałem przez zimę będziemy hamować konia i wtedy okaże się co się da poprawić.
Części jakie zamontowałem pochodzą z Suzuki GSXR 1000 K5 tj. zegary, kompletna wiązka instalacji i gardziele wtrysków, przednie zawieszenie pochodzi z K7 750.
Mapa jaką wgraliśmy przez PC jest z 750, prawdę mówiąc to ledwo wyrobiliśmy się przed treningiem na slovakiaringu ( 2 doby w warsztacie :| ). Największym problemem okazała się koronka zapłonu, która zjadła nam najwięcej nerwów.

Pozdro.

Post: 08 września 2012, 15:41
autor: ARNO
Bardzo fajny projekt Simon!! Ciekaw jestem jaka różnica wyjdzie w porównaniu do gaźników na hamowni

Post: 18 maja 2013, 21:21
autor: niedzwiad
ARNO pisze:Bardzo fajny projekt Simon!! Ciekaw jestem jaka różnica wyjdzie w porównaniu do gaźników na hamowni


Jak się temat realizuje?? Ile tej mocy wyszło po hamowaniu?? Panowie nie zapominajmy się dzielić doświadczeniami ;) .

Post: 19 maja 2013, 11:40
autor: COBAR
Jesli osiagi sa porownywalne to jest gra nie warta swieczki.
Zbyt duzo trzeba wlozyc, technicznie doopracowac, a skoro parametry sa prawie takie same to po co gazniki zmienaic na wtryski ??
Jest lepszy sposob na podniesienie mocy- lepiej wlozyc sportowe , bardziej "agresywne" walki rozrzadu, dynojety, filtr k&n o wiekszej przepustowosci, pelna regulacja gaznikow na hamowni i wtedy bedzie to mozna naprawde odczuc.