Strona 1 z 2

Benzyna, jaką lejecie do swoich 954

Post: 23 maja 2012, 21:31
autor: kawecki
Koledzy, koleżanki, jeśli był już taki post to przepraszam za dubla. Powiedzcie jaką benzynkę tankujecie do swoich sprzętów? Ja do tej pory lałem 98, dziś przypadkowo wlałem 95 i powiem wam, że zbytnio nie czuje różnicy... Wiem, że 98 niby czystsza i oktanowo wydajniejsza, ale czy PL to do końca jest prawda?

Post: 23 maja 2012, 22:01
autor: Maki
Daj spokój z 98. Różnica jest taka, że wydajesz więcej kasy ,a moc praktycznie ta sama. To, że wydaje nam się,że maszyna na 98 lata lepiej to jest złudne. Wyczułbyś na torze, a nie na ulicy.

Post: 23 maja 2012, 22:01
autor: Lukki
Na 98 będziesz miał mniejszą moc, czego i tak nie odczujesz. ;) Generalnie to nie ma większego znaczenia, czy zalejesz 95 czy 98. Jednakże nie ma sensu zalewanie 98, bo nie przyniesie to w tej jednosce żadnego zysku. Jedynie 98 może zawierać jeszcze więcej dodatków czyszczących, etc.

Większa liczba oktanowa ma zapobiegać spalalaniu stukowemu, jednakże nie zwiększa mocy silnika, bo jej wartość kaloryczna jest niższa w porównaniu do 95tki. Także im niższa liczba oktanowa tym większa kaloryczność paliwa, co powinno dać większą moc. Jednakże rośnie też wtedy zagrożenie spalaniem stukowym. ;) Nie wiem jak w 954 ale u mnie w f4i, najmniejsza dopuszczalna wartość oktanowa paliwa to 91. Tak dostosowany jest zapłon. Poniżej może wystąpić właśnie spalanie stukowe.

Post: 23 maja 2012, 22:18
autor: kawecki
I właśnie chodzi o wnętrze maszyny, na 98 zapewne będzie dłużej służyć

Post: 23 maja 2012, 22:37
autor: vnx88

Post: 23 maja 2012, 23:36
autor: Lukki
kawecki, jeśli chodzi Ci o te dodatki czyszczące, to równie dobrze możesz raz w sezonie, najlepiej po zimie, zalać dobry specyfik do czyszczenia układu paliwowego i dolotowego. Wyjdzie na to samo. ;)

Post: 24 maja 2012, 00:01
autor: LENAR
kawecki pisze:Ja do tej pory lałem 98, dziś przypadkowo wlałem 95 i powiem wam, że zbytnio nie czuje różnicy

Widzisz ile kasy umoczyłeś?... :)

Ja zawsze leję 95, bo już dawno czytałem, że większa moc na 98 to mit.

Post: 24 maja 2012, 06:44
autor: MILO
A ja leje 98 .... 3 złote na baku to nic :P ... Do mnie wyższa moc 98 nie przemawia... Ale w ten sposób daje dla motocykla to co najlepsze... Czy wolisz wypić jednego browara więcej? Czy może zalać 98 i mieć wrażenie jakby tego "browara" wypiło się razem z Hanią... ;)

Tak wiem wiem takie pitolenie.... Ja leje 98 bo subiektywnie odczuwam, że tak jest lepiej. :027:

I nie czuję że coś umoczyłem :P

Post: 24 maja 2012, 07:52
autor: pit
Ja zetknąłem się tylko z taką opinią ze 98 jest bezpieczniejsza dla silnika przy maksymalnych prędkościach obrotowych. Poza tym nigdy nie wiadomo tak do końca co się leje na stacji :D

Post: 24 maja 2012, 10:12
autor: toper-utl
Wg mnie 98 nie jest zbyt czesto kupowana, tym bardziej teraz kiedy cena jest poebannna, więc na niektorych statcjach mozna trafic stare paliwo i efekt bedzie odwrotny od zamierzonego i nie jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale rowniez potwierdzone przez pracownikow stacji benzynowych. Ja leje 95 i przez 6 lat fajer nigdy nie stękał, swiece zawsze maja idelany kolor, gazniki czyste. 98 przydaje sie chyba tylko do zdłubanych silnikow z podwyzszonym stopniem sprezania - aby uniknac spalania stukowego.

Post: 24 maja 2012, 11:20
autor: Lukki
..albo jak ktoś bawi się z kątem wyprzedzania zapłonu. Fajna sprawa. :P I tak pewien zapas na zabawe jest, bo mówię, cbr jest przystosowana do pracy na minimalnie benzynie 91 oktanowej i nie powinno pojawić się spalanie stukowe.

Niektóre pojazdy, auta itp. muszą przymusowo jeździć na 98, bo tak jest zalecane przez producenta.

Post: 24 maja 2012, 13:37
autor: maciekx
tak i najczęściej są to uturbione jednostki.

wczorajszego nieszczęsnego dnia kumple zalali do swoich gixów benze z litwy czy tam z rosji 92oktany i jakoś to jechało kumpel nie widział różnicy. niestety już też nie zobaczy bo po wczorajszej naszej jeździe amputowali mu nogę :zly: