Strona 1 z 2
Rozrząd cbr 954rr

:
02 stycznia 2009, 00:21
autor: rafalec
Witam. Posiadam 954 2002r. z przebiegiem 29000 km. Orientuje się ktoś przy jakim przebiegu należy wymieniać rozrząd? Zauważyłem dzwonienie przy schodzeniu z obrotów (nie zawsze ale występuje) i wydaje mi się, że to jest rozrząd. Ponadto rozgrzany silnik nie pracuje idealnie czysto ( daje się słyszeć delikatne cykanie) Prawdopodobnie nigdy nie były regulowane zawory, pomyślałem więc że przy okazji rozbierania dorzucę wymianę łańcucha.
Jak wygląda sprawa napinacza i prowadnic - wymienia się je przy okazji wymiany łańcucha? Jak w ogóle zdiagnozować łańcuch do wymiany. Czy przy regulacji zaworów można określić stopień jego zużycia? Jakie są koszty poszczególnych elementów? I pytanie ostatnie- Kto w Lublinie lub okolicach potrafi to zrobić dobrze i tanio. Pozdrawiam i z góry dzięki za info.

:
02 stycznia 2009, 00:28
autor: goOly19
polecam ci krasnystaw tanio szybko i przyjemnie, koles ukrywa sie pod nickiem cziken929, duzo osob jest zadowolonych z forum z jego uslug ja rowniez. A moze dzwoni ci exup a nie lancuszek bo lancuszek to powienien kolo 50-60 tys

:
02 stycznia 2009, 00:40
autor: rafalec
goOly19 dzięki za szybką odpowiedź. Słyszałem ze zawory przy 25000, a ja trochę mam przekroczone. Rozmawiałem pod koniec sezonu z jednym "szpecem" i mówił mi że to może być napinacz rozrządu... W sumie nie wiem komu wierzyć. Słyszałem w Lublinie o Darmot i o Raptownym. Podobno zajmują się serwisem, ale nie słyszałem opinii na ich temat. Nie potrzebuje "specjalistów" którzy mi powiedzą: "może to napinacz, albo łańcuch" Potrzebuje człowieka, który się na tym zna, wie co gra w silniku ze słuchu, a dodatkowo potrafi określić jak się zachowuje uszkodzony napinacz, czy łańcuch rozrządu jest nierówno rozciągnięty, itp. Wole jakiś lubelski serwis, bo jazda do Krasnegostawu, zostawianie moto na jakiś czas, kombinowanie dodatkowego transportu itd. wcale ni jest mi na rękę. Czytałem o tym zaworze spalin, ale cykanie z silnika słychać jakby od góry... W sumie przy wysokich obrotach na postoju słychać taki lekko metaliczny dźwięk z wydechu, ale nie mam pojęcia jak słychać niewyregulowane zawory. W każdym razie 29000 to czas na sprawdzenie płytek, aletago pomyślałem o rozrządzie...

:
02 stycznia 2009, 01:29
autor: kubahsb
tylko cziken ....
ale to twoj sprzet twoja decyzja ;d

:
02 stycznia 2009, 01:48
autor: daniello22
Na koniec sezonu oddalem moto do serwisu. Regulacja zaworów + wymiana łańcuszka rozrzadu... koszt 700zł. Nie wiem czy to dużo :roll:

:
02 stycznia 2009, 01:57
autor: rafalec
I pewnie tak zrobię, że przy regulacji wymienię łańcuszek, choć do tej pory wymieniałem raczej części wadliwe, a sprawne zostawiałem do momentu zużycia. Bardziej mnie interesują objawy zużycia, czyli jak to zdiagnozować. Co z napinaczem i prowadnicami? Też trzeba wymieniać?

:
02 stycznia 2009, 09:56
autor: synek
podjedź do Moto-gp. kolesie znają się na rzeczy i są naprawdę spoko. jeśli koszt naprawy przekroczy 300zł to zapewniają bezpłatny transport w dwie strony (w promianiu 10km od serwisu). Jeśli mieszkasz dalej to myślę że można się z nimi dogadać jakoś

mają sklep i serwis na placu PTHW (czy jakoś tak) przy Witosa, naprzeciwko Makro.
TU jest strona. Jest tam mapka jak dojechać i wszystki info.

:
02 stycznia 2009, 12:39
autor: goOly19
a zatkaj wydechy i zobaczy czy dalej jest to samo... przy rozbieraniu do plytek mozna zobaczyc stan łancucha i czy trzeba wymienic czy to cos innego, a wydawanie 350 na nowy napinacz ( i sie okaze ze to nie to to tez słabo ) jak by co posiadam używany napinacz moge wypożyczyć, jeśli bylby zły oddasz jesli dobry rzucisz pare zl. Tam gdzie chcesz odstawic popytaj o cene i zapytaj ile w krasnym, a przeciez mozesz z tym poczekac po zimie i pojechac i wrocic na kołach ale twoj wybor:)

:
02 stycznia 2009, 12:55
autor: synek
a może to kosz sprzęgłowy?? jeśli jesteś zdecydowany na regulacje zaworów to można zostawić moto na regulacje i niech jeszcze sprawdzą co tak dzwoni. Myślę że takie naprawy to lepiej w zimie robić bo jak się zrobi ciepło to serwisy będą zapchane, kolejki długie i zostaniesz na dłuższy czas bez moto, a jak wszystko w zimie zrobisz to jak tylko zrobi się ciepło będziesz mógł bez stresu śmigać


:
02 stycznia 2009, 14:14
autor: goOly19
kosz to raczej napewno nie mozesz sprawdzic wciskajac klamke. No zawory obowiazkowo zrobic, jestem ciekaw ile ci powiedzą za samą regulacje zaworów, jak sie dowiesz daj znać :twisted: zatkaj wydechy i sprawdz czy slychac i gdzie

:
02 stycznia 2009, 14:31
autor: rafalec
Dzięki Panowie. Cziken zajmie się moim moto...

:
02 stycznia 2009, 16:03
autor: kubahsb
dobra decyzja hehe 8)