Strona 1 z 1

Obniżenie zadupka motocykla

Post: 17 września 2015, 17:47
autor: nihu ya
Witam. Chciałbym dziś przedstawić wam swój problem, który dla nielicznych może nie być problemem, a bardzo potrzebną rzeczą.
Od jakiegoś czasu dochodziłem co było majstrowane przy mojej 954 [ była dosyć dużo obniżona, jakieś 5cm około ]. Dla niektórych może to być problem, a niektórzy mogą szukać jak obniżyć swój motocykl żeby dosięgać pełnymi stopami do podłoża.
Na początku próbowałem ustawić zawieszenie tak jak podaje serwisówka. - nic nie dało.
Później wpadłem na pomysł, że ktoś wstawił obniżający kiwak do amortyzatora [ jest do kupienia na allegro cena około 300zł. ] - też to nie był on.
Mierząc kiwak wpadłem na pomysł, że skoro w trójkącie kiwaka, każde ramie jest innej długości to może coś jest nie tak skręcone!
Tak właśnie. Ktoś wcześniej musiał z niewiadomego powodu rozkręcać kiwak i źle go złożył. ramie które było na górze trafiło na dół. W ten sposób obniżając motocykl bez konieczności kupna nowego trójkąta za około 300zł.!!
Co do prowadzenia, nie jeździłem jeszcze na oryginalnie podniesionej dupie. ale z obniżoną nie było źle, motocykl nie był toporny, oponki domykałem bez problemu. Więc jeśli ktoś ma taką potrzebę to łatwo i z 0 kosztami może sobie obniżyć zadupek. :dance:

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post: 17 września 2015, 19:10
autor: lukaszooo
Wszystko fajnie tylko obniżając lub podwyższając moto na amortyzatorze centralnyn zmieniamy kąt wyprzedzenia koła, podnosząc zadupek o 5cm kąt zmieni sie o jakieś 3 stopnie i bedziesz mógł czuć duża róznice w zakrętach a najbardziej na rondzie.

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post: 18 września 2015, 22:37
autor: nihu ya
łukaszooo w tej chwili podnosząc swój zadupek o jakieś 5cm wróciłem do stanu jaki powinien mieć ten motocykl. Jak wyżej napisałem od kupna uporałem się jak poprzedni właściciel obniżył moją 954.

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post: 11 października 2015, 09:28
autor: Witty81
lukaszooo pisze:Wszystko fajnie tylko obniżając lub podwyższając moto na amortyzatorze centralnyn zmieniamy kąt wyprzedzenia koła, podnosząc zadupek o 5cm kąt zmieni sie o jakieś 3 stopnie i bedziesz mógł czuć duża róznice w zakrętach a najbardziej na rondzie.


No właśnie mam pytanie odnośnie tego o czym piszesz. Mam od niedawna swoją SC50-tke i nie korzystałem wcześniej z żadnej Hondy o podobnych parametrach. Chciałbym się dowiedzieć jakie są najlepsze ustawienia dla normalnej jazdy po mieście. W moim modelu również ktoś majstrował z poziomem zadupka.

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post: 11 października 2015, 14:47
autor: nihu ya
po czym stwierdziłeś, że ktoś majstrował z poziomem zadupka? zrób zdjęcie kiwaka [ jak będzie brudny to wyczyść bo na nim są oznaczenia ] i podeślij, zobaczę czy jest dobrze skręcony. A jeśli chcesz ustawić pracę zawieszenia to ja proponuję dać to komuś kto się zna lub poczytać trochę artykułów o ustawieniu, tak żeby wiedzieć -> "co do czego i po co". <- Później ustawić zawieszenie według serwisówki przejechać się i potem ewentualnie regulować pod siebie. :)