Strona 1 z 2

Napęd 16/44

Post: 02 marca 2009, 13:05
autor: Tomek
Witam. Zamierzam wymienić napęd, chciłbym dać na przód 16 zębów a na tył 44. Tylko nie wiem ile ogniw powinien mieć łańcuch, żeby był jeszcze spory zapas na regulacje? Czy te dwa dodatkowe zęby troche pomogą w stawianiu na gumę z dwójki?

Post: 02 marca 2009, 17:24
autor: lukasz302
Dwa dodatkowe ale z tyłu bo napewno nie z przodu to napewno pomogą ale troszeczke prędkościomierz będzie oszukiwał. Choś nie wiem jakie zębatki są oryginalne w 954 a jakie zakładasz na przód czy na tył więc nie weim gdzie dajesz większą. Bo jeśli dasz większą z przodu to będzie szybszy ale gorzej przyśpieszał co za tym idzie bedzie tak jakby słabszy i gorzej na gume będzie wchodził a jak na tył dasz większa to bedzie wolniejszy ale na gume bez problemu będziesz wchodził.

Post: 02 marca 2009, 20:28
autor: krolik
954 idealnie idzie na gume z dwojki..... nie trzeba nic zmieniac. Ale faktycznie jezeli dasz dwa zeby wiecej to troche latwiej bedzie. Licznik u mnie przy takich zebatkach przeklamuje o ok 7%, troszke wiecej pali, troszke mniejszy vmax, lancuch 530 o standardowej ilosci ogniw bedzie git.....

Post: 02 marca 2009, 23:15
autor: tomogt
bylo juz duzo o tym
ale pogoda na warmi dopisala przez 2 osttnie dni :twisted:

Re: Napęd 16/44

Post: 07 marca 2009, 13:15
autor: Martin.B.M.
Nie znam moto co by się bardziej na gumę stawiało niż 954.16/42 tyle mają zębatki oryginalne w modelach europejskich,łańcuchy są do wyboru 530 zalecany lub 520 używają je na tor(są lżejsze).Ale po co 2 zęby więcej jak 954 z 2 przy 7/8k z gazu na 1 idzie a jak masz oponę 180 na tyle to z 5/6k na gumę z gazu idzie a z 3 przy 8/9k sam sprawdzałem.. :D No ale jak chcesz jeszcze szybciej na gumie to 2 ząbki Ci w tym jeszcze lepiej pomogą lub 1 ząbek mniej z przodu bardziej.1 ząbek mniej z przodu odp 3 więcej z tyłu.Tylko licznik będzie miał przekłamania 8)

Post: 07 marca 2009, 17:21
autor: LOLO
Marti B.M. pozwól, że zapytam , bo jestem ciekaw co ma szerokość gumy do obrotów na jakich motor idzie na koło???

Post: 07 marca 2009, 17:34
autor: orzech
LOLO nie szerokość tylko wysokość, drugi wymiar opony określający wysokość profilu jest procentem pierwszego wymiaru czyli 180/50 bedzie miała mniejsza wysokość niż 190/50... a jak się ma to stawiania na koło otóż reszta to fizyka długość ramienia siły itd...

Post: 07 marca 2009, 17:39
autor: LOLO
A jak to się będzie miało 180/55 względem 190/50 bo mowa była tylko o pierwszej wartości co jest nie bez znaczenia w tym przypadku jaka jest druga liczba ? I wychodzi na to , ze przekłamanie licznika też będzie!!!

Post: 07 marca 2009, 18:18
autor: motobandyta
a ja śmiem twierdzić że jak masz szerszą oponę to łatwiej będzie postawić moto do pionu bo masz większą powierzchnię styku z asfaltem czyli większe tarcie czyli mniejszy uślizg do tego jeszcze obniża się ciśnienie w oponie.
ps. z wykształcenia jestem fizykiem :twisted:

Pozdrawiam

Post: 07 marca 2009, 18:22
autor: orzech
Jak łatwo policzyć opona 180/55 ma wysokość profilu 99mm, a 190/50 ma 95mm. Co przekłada się na różnice 4mm na promieniu. Przy 17 calowej feldze ta różnica przekłada się na 25mm różnicy obwodu koła na kożyść opony 180/55. Co w ostateczności daje nam 0,75% błedu wskazania licznika. Koło z oponą 180/55 jest większ i się wolniej kreci niż koło z oponą 190/50 czyli licznik bedzie pokazywał o te 0,75% za mało... podsumowując jadąc z opona 180/55 100km/h licznik powinien nam pokazywać 99,25km/h zaokrąglając do całości 99km/h... jednym słowem ch#j nie różnica :P Obliczenia zgrubne i nie daje głowy ze się gdzies nie CENZURA :P Pozatym nie uwzględniłem zmian rozmiarów zębatek - co swoją drogą będzie na pewno powodowało większe błędy. Amen :mrgreen:

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 5:47 pm ]
motobandyta pisze:a ja śmiem twierdzić że jak masz szerszą oponę to łatwiej będzie postawić moto do pionu

a ja śmiem polemizować :P
Zmiana promienia koło poprzez zastosowanie opony o profilu wyższym o 5mm daje zmianę długości ramienia siły o około 1% na niekorzyść większej opony i znów ta sama śpiewka, że większe ramie to potrzebna większa siła...

motobandyta pisze:masz większą powierzchnię styku z asfaltem

Różnica szegrokości pomiedzy tymi oponami jest 10mm, dodatkowo biorac pod uwagę fakt, że opona motocyklowa styka się z asfaltem tylko cześcią swej powieżchni tak więc różnica styku pomiedzy oponami 180 i 190 bedzie bardzo nieznaczna

motobandyta pisze:obniża się ciśnienie w oponie

poprzez rozgrzanie opony zwiększysz ciśnienie w jej środku natomiast o obniżenie ciśnienia będzie raczej trudno chyba że masz instalacje do chłodzenia opon ;)

Ponadto jak już wchodzimy w szczegóły to opona o mniejszej szerokości ma mniejszą masę, a co za tym idzie bezwładność ...
Fizyke miałem tylko przez rok studiów ale swoje wiem :twisted:

Post: 07 marca 2009, 18:51
autor: Martin.B.M.
motobandyta pisze:a ja śmiem twierdzić że jak masz szerszą oponę to łatwiej będzie postawić moto do pionu bo masz większą powierzchnię styku z asfaltem czyli większe tarcie czyli mniejszy uślizg do tego jeszcze obniża się ciśnienie w oponie.
ps. z wykształcenia jestem fizykiem :twisted:

Pozdrawiam



Orzech ma rację !
Kolego słaby z Ciebie fizyk :lol: .Zapraszam Cię do mnie swoją 954 to Ci pokaże jakie znaczenie ma opona.. :D
Nie chodzi o uślizg.robiliśmy specjalnie test na oponie 190/50 lub 55 moto dźwiga się dużo toporniej niż na 180/60. Moja 954 i ziomala na 180/60 1 z gazu 4/5k na 1 kole 2,5k 3,9k z samego gazu.
A na 190/50 1 ok 6/7k 2 ok8 a 3 trzeba jej pomóc przy 9k.Moto na 180/60 jest bardziej czułe na gaz jak by miało jakiś chip zamontowany.Kolo ze 190 na początku myślał,że ma moto do regulacji jak śmigał na mojej z 180/60 założył do próby 180/60 i sam nie wierzył jaką różnice to daje. Tylko jest 1 minus przy ściganiu na prostej koło bardziej buksuje a moto non top na gumie 8)

Post: 07 marca 2009, 20:03
autor: motobandyta
no to chłopaki sami sobie zaprzeczacie najpierw jeden mówi że jak opona jest niższa to lepiej moto idzie na gumę a za chwile drugi mu przyznaje racje i mówi że jak moto ma wyższy profil opony to lepiej idzie na koło. uzgodnijcie jedną wersję.
dodam jeszcze że jak założyłem szerszą i o wyższym profilu oponę do fazera to bez problemu stawiałem go na 2 z gazu co na standardowej graniczyło z cudem. tyle wiem z doświadczenia a co do obliczeń tego typu to aproksymacje typu tu 1% tam 0,25% mają się nijak do prawdziwych obliczeń.

pozdrawiam