Strona 1 z 1

Na jakim przełożeniu latacie

Post: 03 października 2010, 08:38
autor: cerber666
Jak w temacie,zmieniał ktos moze przełożenia w 954?zastanawiam sie nad założeniem 15na 45,co sądzicie???latałem na starej r1 z takimi przełożeniami i jak dla mnie rewelacja.954 powinna się chyba podobnie zachowywać???

Post: 03 października 2010, 12:02
autor: kris_big
Jezeli oryginalnie miales 16:43, to jak zmienisz na 15:45 to bedzie duza roznica w przyspieszeniu. Łancuch moze zostac ten sam. Predkosc maksymalna na takim przelozeniu spadnie okolo 30km/h wiec musisz zdecydowac czy to jest ok dla Ciebie.
Osobiscie zawsze do kazdego moto zakladam wiecej +2 z tyłu, i to w miare jest ok, pomiedzy przyspieszeniem a predkoscia. To co napisałeś 15:45 to odpowiada mniej więcej pomiędzy +4 a +5 z tyłu.

Post: 04 października 2010, 22:15
autor: Borys86
http://www.gearingcommander.com/

Już wklejałem ale wkleję jeszcze raz :D stronka do przeliczania V-max po zmianie zębatek... wystarczy wybrać model z listy.... i pokarze się tabelka.... tak jak pisał kolega kris_big, przy przełożeniu 15/45 V-max spadnie o ok 30 km/h czyli z katalogowego 279,4 na 250,3 km/h... mowa oczywiście o faktycznej prędkości motocykla nie licznikowej....

ja przy zmianie napędu zastanawiam się nad dołożeniem ząbek albo 2 z tyłu.... podobno zakładanie mniejszej zębatki z przodu skraca żywotność napędu... ale czy w takim stopniu żeby było do odczuwalne....

Post: 05 października 2010, 05:13
autor: cerber666
jeden zabek z tyłu bedzie nieodczuwalny,a myśle,że jesli dasz na przód 15 zamast 16 łąńcuch tego nie odczuje.

Post: 06 października 2010, 09:02
autor: Borys86
cerber666 myślę że będzie na tyle odczuwalne że naliczniku pokarze mi się 299 ;) wolałbym dołożyć 3 ząbki z tyłu efekt będzie taki sam jak -1 z przodu a na pewno nie zaszkodzi.... a tak właściwie to w hornecie miałem założone -1 z przodu i jakiejś rewelacji nie było....

Post: 06 października 2010, 14:45
autor: cerber666
no u mnie w 900rr po -1 z przodu różnca była odczuwalna przy stawaniu na koło szczególnie.