Strona 1 z 2

Rozmiar opon do 954rr problem!

Post: 12 stycznia 2011, 11:48
autor: skunio87
Witam. Tak jak w temacie mam problem z rozmiarem opon a w zasadzie to tylnej. Chcę kupić komplet pirelli diablo supercorsa ale nie mogę znleźć rozmiaru 190/50 tylko 190/55. Mam pytanie czy opona o wyższym profilu wejdzie do moto czy będzie problem z tarciem o błotnik?? Pozdro

Post: 12 stycznia 2011, 13:13
autor: Pietrucha8112
do 954 profil opony 55 wejdzie ci bez problemu.Ja tylko na takich jezdze,wiec smialo ;)

Post: 12 stycznia 2011, 13:31
autor: diobol
w sc57 jest ten sam problem bo honda zaleca 190/50 a wszystko inne motocykle tej klasy używają 190/55 tak więc ciężko z dostępnoscią szczególnie jak ktoś preferuje używki i potorówki. Ja też mam 190/55 i różnicy w prowadzeniu nie czuje. Podobno 190/55 może wpływać z korzyścią na dynamike przerzucania motocykla w zakrętach za to szczyt jest mniejszy więc to może powodować szybsze zużycie środka. Ile w tym prawdy to nie wiem ale 190/55 na pewno ci wejdzie wiec jak masz np jakaś okazje kupić opone o takim rozmiarze to bierz śmiało

Post: 12 stycznia 2011, 13:55
autor: arcy_mg
Witam..
wg mnie bardzo dobry wybor opony..Przy wysokosci 55 nie bedzie problemow z tarciem o blotniki, na plus tego rozmiaru jest to ze motocykl lepiej sklada sie w zakretach..

Tak a propo to problem z tarciem mozesz miec z wydechem jak za nisko zejdziesz chyba ze nie masz juz seryjnego;)..
Pozdrowki

Post: 12 stycznia 2011, 14:00
autor: Yarson 954
mialem 954 i te gumy. spokojnie 55 bedzie ok! nic nie bedzie tarło i bedzie ładnie się 3mac drogi :P

ps: mozesz kliknac pomogl :one:
pozdroo

Post: 12 stycznia 2011, 19:08
autor: Lary18th
Miałem 200/50 :ooo: (nie wiem po kiego.... poprzedni właścicel założył) ,190/50 - tu juz było o wiele lepiej hihi: i teraz 190/55 i powiem że ja różnice czuje- ciut zwinniej się moto przerzuca .... także polecam :P

Post: 12 stycznia 2011, 19:24
autor: marcinSC33
Oczywiście , że będziesz zadowolony ze 190/55 , szczerze to do 954 jak zapodasz 180/55 to również nie będzie zle (napewno lepiej i zwinniej będziesz pomykał niż na placku 190/55 - z autopsji w 1000RR sprawdziłem).
Jeśli lubisz winkle to po pierwszej jezdzie wrócisz z bananem na twarzy i więcej nie założysz profilu na 50.

Chyba , że uparcie chcesz pozostac przy profilu 190/50 to mogę Ci nawet sprzedać Pirelkę Diablo rocznik 2009 , jakieś 80-90% bieżnika w tym rozmiarze zdemontowaną z moto do rozbiórki. Cena jakieś 200zł.

[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 7:18 pm ]
Taką mam na sprzedaż:

http://moto.allegro.pl/190-50-zr-17-pir ... 04426.html

Do rozsądnej sportowo-turystycznej jazdy nada się idealnie , do konkretnego winklowania lepiej założyć co innego.

Post: 13 stycznia 2011, 09:11
autor: Borys86
A jak z przekłamaniem licznika?? na 190/55 opona jest węższa a wyższa czyli średnica całego koła jest troszkę większa i licznik powinien trochę zaniżać.... jest to odczuwalne np na v-max??

Post: 13 stycznia 2011, 09:40
autor: Lary18th
Borys86 pisze:A jak z przekłamaniem licznika?? na 190/55 opona jest węższa a wyższa czyli średnica całego koła jest troszkę większa i licznik powinien trochę zaniżać.... jest to odczuwalne np na v-max??


troszkę zaniża ja u siebie zwróciłem na to uwage przy 2 po zmianie opon na 50* - przy odcinie było 195km/h a na 55*-189km/h ale to bez znacznia w sumie skoro to tylko przekłamanie i w dodatku tak niewielkie ;)

Post: 13 stycznia 2011, 10:50
autor: diobol
a czy ktoś może potwierdzić możliwość zrobienia 299 na oponie o profilu 55? Ja kiedyś miałem możliwość stestowania sprzęta i zrobiłem coś niecałe 280 i zastanawiałem się czym to może być spowodowane bo tyle teraz nawet lepsze 600tki idą a co dopiero litry. Mówimy o wartości licznikowej oczywiście.

Post: 13 stycznia 2011, 11:50
autor: skunio87
Dzięki panowie za odpowiedź pomogło mi to w 100% teraz założyć gumy i czekać na wiosne :) Arcy_mg mam seryjny będe się starał go nie szlifnąć. Elo

Post: 17 stycznia 2011, 19:52
autor: Yarson 954
nie ma co czekac na wiosne..juz trzeba gumy grzac :diabel2: dzis kolejne 80km po paskudnym miescie wawa,ale z papierami, nie na luzie...i o dziwo, ladnie ludzie zjezdaja rotfl2: