Dzisiaj jest 01 maja 2024, 00:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Olej Ipone

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 grudnia 2012, 20:35

streetfighter-1 pisze:Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.

no z tą uwagą akurat kolego nie trafiłeś... a co mam na myśli to napewno zaraz pare osób Tobie wyjaśni...pzdr

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 grudnia 2012, 20:38

streetfighter-1, ha ha :D ale żeś popłynął ;)
cziken929, może tyle lat robić w tym ile ty żyjesz na świecie streetfighter-1,
i na pewno ma więcej do powiedzenia niż Ty takie moje zdanie <sorry za urażenie>
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 27 grudnia 2012, 22:58

No fajne myslenie widze u Was, wiek świadczy o tym co kto wie na dany temat, naprawde gratuluje podejscia, widze że nie ma co pisać bo i tak każdy wie lepiej, ok ja nikogo przekonywać do niczego nie mam zamiaru.

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Post » 28 grudnia 2012, 00:19

streetfighter-1 pisze:No fajne myslenie widze u Was, wiek świadczy o tym co kto wie na dany temat, naprawde gratuluje podejscia, widze że nie ma co pisać bo i tak każdy wie lepiej, ok ja nikogo przekonywać do niczego nie mam zamiaru.


Po Co się chłopie unosisz jak po prostu nie masz racji? Ktoś Ci nawciskał bzdur a uważasz że pozjadałeś wszystkie rozumy, tak jak cziken napisał w każdej serwisówce ( taka ksiązka z opisem moto, napraw itp itd ;)- pisze bo po Twoich wypowiedziach widać iż nigdy nie miałeś z tym styczności<ironic>) jest tabela doboru właściwego oleju co do warunków użytkowania sprzętu.

 
Posty: 72
Rejestracja: 09 października 2008, 18:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Rok produkcji: 2010

Post » 28 grudnia 2012, 03:22

1- nie powiedziałem że tylko i wylacznie ma byc 10w40 tylko ze najlepiej taki.
2- do akumizocha i czikena- zarowno w 900, 954, jak i 1000 w kazdej ksiażce serwisowej pisze rekomendowany 10w40, a że tabelka jest z innymi i pisze ze jezeli warunki eksploatacji sa inne to mozna uzyc innego to ok, tylko szkoda ze my jestesmy w POLSCE a nie na HAITI np i u nas temperatura schodzi ponizej -20 stopni celsjusza i np ja niejednokrotnie smigalem przy minus 10 na moto, a jezeli nawet juz nie mowiac o takiej jezdzie to 90 % forumowiczow przepala niejednokrotnie swoje maszyny przez zime i nie kazdy ma cieply garaz w ktorym utrzymuje powyzej zera a nawet z tej Twojej tabelki wynika ze taki 20w... jest do 0 stopni wiec mi nie pie... ( za przeproszeniem) ze ja na oczy nie widzialem serwisowki, a kolejna sprawa to Wy na oczy nie widzieliście takich parametrów oleju jak :
- Max lepkość strukturalna (rozruchowa)( w danej temp.)
- Max pompowalność oleju ( w danej temp.)
- Lepkość kinematyczna
- Min. lepkość HTHS
a te wartości już się bardziej różnią niż tylko zwykła przybliżona zdatność w danej temperaturze.
i po raz kolejny podkreslam (bo macie problem z czytaniem ze zrozumieniem) ze ja nie mowie ze innych nie mozna stosowac bo silnik szybko kleknie ( bo róźnice nie są jakieś straszne i znacznie pogarszajace prace silnika czy zywotnosc ale jednak jakies są) tylko ze ten jest najbardziej odpowiedni w POLSCE bo tu mieszkamy ( zeby nie bylo nieporozumienia) i nie mowie tu o maszynach typowo torowych zawodnikow wsbk czy innych powaznych zawodow bo tam to troche inaczej jest. I kolejna sprawa to właśnie wam ktoś wciska kity i to powtarzacie a ja w przeciwienstwie do was najpierw cos sprawdze w wiarygodnym zrodle a potem sie udzielam i najpierw zapoznajcie się z poszczególnymi normami (PN-EN) lub w innych wiarygodnych źródłach a potem się udzielajcie albo wysmiewajcie. a to ze macie wiecej lat i wiecej postow to o niczym nie swiadczy a kto uwaza inaczej to mu szczerze gratuluje. to moj ostatni post bo dalsza dyskusja nie ma sensu i kto jest inteligentny to jak nie uwierzy mi to osobiscie, to sobie sam poszuka odpowiednich informacji potwierdzajacych moje slowa a kto jest glupi albo leniwy lub poprostu lekcoważący to zamiast sie samemu przekonac to slepo uwierzy w to co pisza starsi bo to rownoznaczne że są madrzejsi i we wszystkim sie znają lepiej hahaha. Zeby bylo jasne, nie mam zamiaru tu nikogo obrażać ani podważać jego całych kompetencji. zegnam.

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Post » 28 grudnia 2012, 10:45

streetfighter-1 pisze:Pierwsza rzecz to taka że jeżeli w książce pisze że 10w 40 to lejemy taki a nie 15w 50 czy jeszcze gorzej 20w50, bo każdy silnik jest spasowany z daną tolerancją i każdy układ olejowy jest dobrany pod dany rodzaj a konkretnie (lepkość i gęstość oleju) i tak lejac olej 15 w 40 zamiast 10 w 40 w początkowej fazie pracy silnika nie ma odpowiedniego smarowania bo olej nie jest w stanie spenetrowac wszystkich zakatkow silnika, a także wydajnośc układu smarowania jest inna dla 10w 40 i 15w40, po drugie skoro techniczne wyjaśnienie nie zaspokaja was to na zdrowy rozsadek gdyby to nie mialo znaczenia to w ksiazce by pisalo stosowac olej 10w40lub15w40 a nie stosowac olej 10w40.
a najważniejsze czym sie kierować przy wyborze oleju to:
1- świeżość czyli żeby olej był z tego roku a nie jakiś co stał 5 lat w starym magazynie na słońcu,
2- żeby był czysty a nie z brudnej beczki, dlatego najbezpieczniej jest kupować w bańkach zamknietych hermetycznie a nie od kogos co od ponad roku z beczki 200l nalewa ludziom po 2 litry, bo olej ma właściwości higroskopijne co oznacza że absorbuje ( pochłania) wilgoć z otoczenia i traci swoje właściwości, swoją drogą miałem kiedyś możliwość czytać na uczelni wyniki badań czystości beczek do których olej wlewa wiekszość koncernów i wyniki były niezbyt dobre, nie chce teraz skłamać bo nie pamiętam dokładnej liczby ale wiem że była duża, ponad połowa beczek zanim wleją olej do nich są już zanieczyszczone.
3- taki jaki wskazuje producent motocykla (chodzi mi o klase)
a marka to juz nie ma az tak wielkiego znaczenia oczywiscie mowie o tych z górnej półki.

Tutaj troszeczke inaczej pisales ;) Ale widze że wkońcu ruszyłeś po literature i zmądrzałes, pozdro

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 grudnia 2012, 16:44

jeszcze dwa lata temu podjąłbym dyskusję ale szkoda mojej energii na spory z młodymi gniewnymi.
Ja nie jestem mądrzejszy dlatego, że jestem starszy ale dlatego, że mam wieloletnie doświadczenie.
Jestem przekonany o tym, że zarówno ja jak i Ty będziemy trzymali się swego i, że każdy znajdzie zwolenników swoich teorii czy doświadczeń

i już milczę ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 30 kwietnia 2013, 23:29

streetfighter-1 pisze:Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.


jakis czas nia zagladalem na forum ale to za to mnie rozsmieszylo,
widac ze kolega od NIEDAWNA chyba na forum

nalezalo by odpowiedziec : ''NIE UCZ OJCA dzieci robic kolego""

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości