streetfighter-1 pisze:Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.
no z tą uwagą akurat kolego nie trafiłeś... a co mam na myśli to napewno zaraz pare osób Tobie wyjaśni...pzdr
streetfighter-1 pisze:Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.
streetfighter-1 pisze:No fajne myslenie widze u Was, wiek świadczy o tym co kto wie na dany temat, naprawde gratuluje podejscia, widze że nie ma co pisać bo i tak każdy wie lepiej, ok ja nikogo przekonywać do niczego nie mam zamiaru.
streetfighter-1 pisze:Pierwsza rzecz to taka że jeżeli w książce pisze że 10w 40 to lejemy taki a nie 15w 50 czy jeszcze gorzej 20w50, bo każdy silnik jest spasowany z daną tolerancją i każdy układ olejowy jest dobrany pod dany rodzaj a konkretnie (lepkość i gęstość oleju) i tak lejac olej 15 w 40 zamiast 10 w 40 w początkowej fazie pracy silnika nie ma odpowiedniego smarowania bo olej nie jest w stanie spenetrowac wszystkich zakatkow silnika, a także wydajnośc układu smarowania jest inna dla 10w 40 i 15w40, po drugie skoro techniczne wyjaśnienie nie zaspokaja was to na zdrowy rozsadek gdyby to nie mialo znaczenia to w ksiazce by pisalo stosowac olej 10w40lub15w40 a nie stosowac olej 10w40.
a najważniejsze czym sie kierować przy wyborze oleju to:
1- świeżość czyli żeby olej był z tego roku a nie jakiś co stał 5 lat w starym magazynie na słońcu,
2- żeby był czysty a nie z brudnej beczki, dlatego najbezpieczniej jest kupować w bańkach zamknietych hermetycznie a nie od kogos co od ponad roku z beczki 200l nalewa ludziom po 2 litry, bo olej ma właściwości higroskopijne co oznacza że absorbuje ( pochłania) wilgoć z otoczenia i traci swoje właściwości, swoją drogą miałem kiedyś możliwość czytać na uczelni wyniki badań czystości beczek do których olej wlewa wiekszość koncernów i wyniki były niezbyt dobre, nie chce teraz skłamać bo nie pamiętam dokładnej liczby ale wiem że była duża, ponad połowa beczek zanim wleją olej do nich są już zanieczyszczone.
3- taki jaki wskazuje producent motocykla (chodzi mi o klase)
a marka to juz nie ma az tak wielkiego znaczenia oczywiscie mowie o tych z górnej półki.
streetfighter-1 pisze:Cziken 929 Twoim za to jedynym źródłem informacji jest ulotka na butelce i taka jest Twoja cała wiedza.
Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości