Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 03:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zimowanko dziewięc dwa dziewięć ;d

Jeśli chcesz coś napisać nie koniecznie związanego z motocyklami napisz to tutaj !

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 367
Rejestracja: 25 lipca 2010, 22:22
Lokalizacja: Staszów
Pochwały: 1
Motocykl: Honda 929
Rok produkcji: 2000

Zimowanko dziewięc dwa dziewięć ;d

Post » 18 października 2010, 19:30

Witam :)
Pierwszy raz zimuje 4-takta i pytanie:) Warunki to domowy garaż niestety nie ogrzewany sotją też w nim dwa auta wiec nie moga rozmarzać. Płyn w chłodnicy na zimowy to podstawa wiem. Olej mam do zmiany za 800km wiec na pewno do pierwszego śniegu to zrobie wiec lepiej chyba wymienić na nowy sezon czy na zime lepiej ?? Zrobiłem fajerem ~7000km i nic nie robiłem lałem paliwo zmieniłem olej i wymieniałem opony :diabel2: Co przydało by sie zrobić ? Na zimnym odpala troszke ciężko na ciepłym kwestia dotyku na zimnym muszę przytrzymać starter no co najmniej dwu krotnie słychać jak mniej wiecej 3 takie takty silnika i dopiero pali, to jakaś wada? Dodam ze na ciepłym nic żadnych szmerów nic do odcinki moge ciągnąc bez problemu. Dodam ze mam cały wydech sport nie mam tego czteropaka całkowity przelot. Jesli bedzie stał na stopce z ponami coś sie stanie ? Bede go przeprowadzał od czasu do czasu i przepalał pewnie:) Nie odpuszcze sobie przesłuchania tej melodi jeszcze raz ;)

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 18 października 2010, 19:52

płyn w chłodnicy na zimowy??? a jest letni???

 
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2009, 22:14
Lokalizacja: PL
Motocykl: cbr 954
Rok produkcji: 0

Post » 18 października 2010, 20:03

z całym szacunkiem rozwaliłes mnie konstrukcje
jak ja Ci zazdroszcze że Ty nie masz innych problemów
pozdro :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 18 października 2010, 20:11

tu na znanym portalu motocyklowym masz instrukcje co należało by zrobić przed zimą w każdym motocyklu http://www.motogen.pl/artykuly/porady/z ... ,art4.html , co do opon jeśli w przyszłym sezonie zamierzasz na nich latać przydało by się użyć motocyklowych podnośników by opony nie parciały i odkształcały się w czasie zimy , no i wiadomo że ciężko jest wytrzymać bez dźwięku silnika tyle czasu , a odpalanie w czasie zimy jest raczej nie wskazane przynajmniej wiele takich opinii slyszałem

Awatar użytkownika
 
Posty: 115
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 01:28
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 20 października 2010, 18:36

a jak to jest z odpalaniem w zime? Odpalać czy nie odpalać. Bo z tego co czytałem zdania sa podzielone.
Pozdro i lewa w góre:)

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Post » 20 października 2010, 18:58

Z tego co mi sie o uszy odbiło to jak już odpalać to pozwolić mu pochodzić aby silnik się w pełni nagrzał:)to Tylko takiemoje zdanie, niewiem czy jest zgodne z prawdą.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 20 października 2010, 19:13

moim zdaniem kilka razy odpalać jednak .. i oczywiscie rozgrzac sprzet do odpowiedniej temperatury zeby swiece nie padły;)

zalac zbiornik po pełna

dbac o akumulator zeby byl jednak w cieple

olej sobie wymien na wiosne bo po co na zime :P

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 20 października 2010, 19:26

z tym olejem to sie nie zgodze z Tobą ponieważ od wielu mechaników już słyszałem żeby absolutnie nie zostawiać motocykla ze starym olejem bo w przepracowanym oleju wydzielają sie jakieś związki chemiczne które bardzo niekorzystnie wpływają na elementy wewnątrz silnika. Co prawda znam wiele osób które większej uwagi do tego nie przywiązują i z motorami nic sie nie dzieje aczkolwiek można znaleźć wiele informacji na ten temat w internecie i jest tak jak wyżej napisałem. W moim przypadku w każdym motocyklu który miałem zawsze wymieniałem olej przed zimą i mam spokojną głowe...

 
Posty: 27
Rejestracja: 01 września 2010, 19:13
Lokalizacja: Andrychów
Motocykl: szybki
Rok produkcji: 95

Post » 23 października 2010, 21:05

arek pisze:z tym olejem to sie nie zgodze z Tobą ponieważ od wielu mechaników już słyszałem żeby absolutnie nie zostawiać motocykla ze starym olejem bo w przepracowanym oleju wydzielają sie jakieś związki chemiczne które bardzo niekorzystnie wpływają na elementy wewnątrz silnika. Co prawda znam wiele osób które większej uwagi do tego nie przywiązują i z motorami nic sie nie dzieje aczkolwiek można znaleźć wiele informacji na ten temat w internecie i jest tak jak wyżej napisałem. W moim przypadku w każdym motocyklu który miałem zawsze wymieniałem olej przed zimą i mam spokojną głowe...


Slyszalem podobna teorie - tylko w mojej wersji olej powinno zmieniac sie na wiosne. Przez zime w silniku wydzielaja sie jakies tam zwiazki chemiczne i na wiosne olej powinien zostac wymieniony :ooo:
I slyszalem to od mechanika (dobrego).

Warto dobic wiecej powietrza do opon, aku ladowac co miesiac + jesli bedziesz przepalal maszyne to rozgrzej ja porzadnie - i jesli nie bedzie sniegu na drodze to przejedz z 10km :D
Smarowanie wtyczek przed zima czy na wiosne?
Someday, somehow my bike will beat me

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 01 lutego 2009, 14:13
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 23 października 2010, 22:32

Ja CENZURA, co roku ta sama gadka. Wkleje swoj stary post:

Co to za glupia szkola przepalania motocykla w zimie? Czemu ma to sluzyc?

Zimowanie powinno tak wygladac: tankujemy pod korek, parkujemy w garazu, spuszczamy paliwo z gaznikow, wyjmujemy aku i bierzemy ze soba do domu. Warto zostawic moto na podnosnikach, ew. co jakis czas przestawic go o pare metrow, zeby sie opony nie zniszczyly od stania przez trzy miesiace w jednym miejscu. Po zimie powinien odpalic bez zajakniecia.


Moge dodac, ze przepalajac motocykl mozesz w najlepszym wypadku zabic swiece. Jak juz koniecznie chcesz odpalic to daj mu sie zagrzac, wsiadz i przejedz paredziesiat kilometrow. Nie dopuszczamy do pelnego rozladowania aku - co miesiac podpinamy ladowarke do aku motocyklowych. Jakis czas temu o tym zpomnialem i musialem wymienic dwuletnia baterie na nowa.

To z tym olejem to jakies brednie. Wymieniac co sezon lub co 6-10 tys. km - zalezy kto ile jezdzi. Nie ma znaczenia czy na jesien czy na wiosne. Jak ktos chce to moze sobie wymieniac oliwe w tylko gdy przypada pelnia ksiezyca, wzglednie w noc swietojanska, gdy kwitnie kwiat paproci. :D

Aha, cd. zimowego plynu w chlodnicy: warto byloby jeszcze wymienic plyn w spryskiwaczach, rowniez na zimowy :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 24 października 2010, 11:00

Mi nigdy w 929 swiec nie zalało przez przepalanie (mowie tu o rozgrzaniu a wcale nie jeździłem :) )

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 22 października 2010, 19:34
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 24 października 2010, 13:41

Swiece to mozna normalnie w sezonie zmasakrowac. Wystarczy moto czesto zapalac nierozgrzane na chwile. W zime praktycznie nie ma sensu przepalac, ale jesli juz ktos naprawde chce to wystarczy do zalaczenia sie wentylatora poczekac, przegazowac i swiecom nic sie nie stanie.

Następna

Wróć do Off-Topic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości