Strona 1 z 1

jak poznac orginalny lancuszek rozrzadu w 929? udany serwis?

Post: 14 lipca 2012, 19:09
autor: maniak929
Witam Panowie. Dzis odebralem motocykl z serwisu. Mechanik ogolonie chwalony na forum sporo maszynek stalo. Robione byly zawory sprawdzal naciag linek w exupie i wymiana lancuszka rozrzadu. U mojej 929 przebieg wynosi 56 tys mowil ze lancuszek byl orginalny. Jak sprawdzic czy faktycznie wymieniony lancuszek jest orginalny? Moze Panowie zapodacie fotki orginalnego? Napinacza nie wymienil bo mowil ze jeszcze dobry. Czy to co zrobil ma sens? Czy podczas wymiany samego lancuszka mozna przestawic rozrzad? I jeszcze jedna bolaczka. tak od 3 do 5,5 tys moja 929 tak lekko brzeczy podczas zwiekszania obrotow, myslalem ze to rozrzad ale bo serwisie jest tak samo jak bylo. Zgadalem sie z posiadaczem innej 929 i mowi ze ma tak samo i tak samo bylo w innych 929 ktore ogladal przed zakupem, Wy Panowie tez tak macie? Czy to taka kultura pracy 929? Pozdrawiam

Post: 14 lipca 2012, 22:24
autor: stashekcn
Jedynie co moge Ci powiedzieć, to dzisiaj wyciągaliśmy łańcuch z mojej 1000rr (orginał). W porównaniu do nowego DID, miał delikatnie grubsze blaski po zewnetrznych ;)

Post: 14 lipca 2012, 22:28
autor: misiopajur
jak wymienisz napinacz rozrządu--brzęczenia nie będzie!!!

Post: 15 lipca 2012, 10:36
autor: pit
Czy to jest ewidentne brzęczenie bo przy tych obrotach w każdym motocyklu słychać głośniej rozrząd. Lepiej jak wkręcisz na 5tys. puścisz gaz i wtedy przy spadku obrotów gdy jest coś nie tak usłyszysz brzęczenie + 'trykotanie'.
Możesz wykręcić napinacz i zobaczyć ile wyjdzie wtedy można poznać czy łańcuch był wymieniony. Po samym łańcuszku nie poznasz musiałbyś go wyjąć i porównać z nowym po długości, albo zmierzyć określoną ilość ogniw - czasami serwisówka podaje jaką ma mieć długość np. 12 ogniw. Sam łańcuszek pracuje w dobrych warunkach i nie widać po nim specjalnego zużycia. Ślizgacze dosyć ciasno opinają łańcuszek i musiałby mieć spory luz żeby przeskoczyć.
Wydaje mi się że 90% przypadków to przewrażliwione ucho właściciela, ale przy tym przebiegu napinacz też powinien zostać wymieniony.

Post: 15 lipca 2012, 13:50
autor: Puciaty
u mnie chyba sie tez odzywa rozrząd jaki koszt wymiany ?

Post: 15 lipca 2012, 14:31
autor: maniak929
Panowie przy schodzeniu takze to sluchac ale glownie wtedy jak motocykl sie rozgrzeje. W takim badz razie wymienie i napinacz ;) a ile kosztuje do mojej 929? a jeszcze pytanko gosc gdy sprawdzal zawory nie wymieni uszczelki od pokrywy tam tej zaworowej powiedzial ze niekoniecznie trzeba ja wymieniac prawda to?

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 2:52 pm ]
A jeszcze Panowie gosc wyszczyscil listwe wtryskowa. Zeby to zrobic trzeba wykrecic wtryski? skaplikowana praca? Odkrylem ze spod wtryskow jest lekko zapocone, chyba ze podczas czyszczenia rozlalo sie troche paliwka jak myslicie Panowie?

Post: 15 lipca 2012, 18:26
autor: Puciaty
u mnie słychac dzwonienie kolo 5 tys wiec to chyba rozrzad sie odzywa ? jaki koszt wymiany?

i jeszcze jedno pytanie jaki koszt wymiany sprzegła?

Post: 15 lipca 2012, 22:18
autor: maciekx
co do uszczelki jeśli jest w dobrym stanie nie trzeba wymieniać ja u siebie miałem jak nóweczkę przesmarowałem delikatnie tylko specjalnym silikonem do uszczelek złożyłem i jest malina nic nie cieknie.

hmm jeśli brzęczenie jest non stop to nie wiem coś jest nie tak, ja tam podczas jazdy u siebie nie słyszę żadnego brzęczenia grzechotania itp raz na jakiś czas mi się odezwie jak np opuszczę z gumy i schodzi z obrotów przy 7-8 tys obrotów na zamkniętym rolgazie to coś slychać ale rzadko więc jeśli wyraźnie słychać to coś nie dobrze moim zdaniem wykrecil bym napinacz i albo podkrecił sprężynę albo kupił mocniejszą. bo coś nie halo.

sprzęgło to zależy czy same tarczki czy komplet tarczki plus przekładki od 200+ do 400 + i zalezy czy robisz sam czy oddasz do mechaniora

Post: 15 lipca 2012, 23:25
autor: maniak929
Panowie u mnie to wyglada tak ze jak na rozgrzanym silniku przekraczam 2 tys zaczyna cos brzeczec nie jest to metaliczny stukot tylko strikto brzeczenie miedzy 4 a 5,5 tys brzeczy najbardziej od 6 tys momentalnie brzestaje. to samo ze schodzeniu z obrotow od 5,5 sie zaczyna o okolo 2 juz nic nie slychac. Tak jak mowilem lancuszek wymienilem rozrzadu w brzyszlym tyg wymienie napinacz. A moze to exap? co sadzicie? dodam ze moto nie ma dola na niskich obrotach i naciag linek byl sprawdzany...

Post: 16 lipca 2012, 15:34
autor: Puciaty
maciekx,

dzieki za odpowiedzi, no wlasnie nie wiem co jest brzeczy przy 5 tys...

a sprzeglo sie pomalu odzywa bede musial to oblukac ale zrobie na przyszly sezon, ten dojezdze tak jak jest :)

[ Dodano: Pon Lip 16, 2012 3:39 pm ]
a jezeli chodzi o wymiane rozrzadu to jak sie do tego dostac, trzeba rozbierac silnik?

bo sprzegło to jest tam pod prawym deklem ?

Post: 16 lipca 2012, 18:33
autor: stashekcn
Do wymiany samego łańcuszka wystarczy zdjąć dekiel pokrywy zaworów. W mojej 1000rr zeby to zrobic, dodatkowo trzbea wywalić chłodnice, dość pipczenia z tym jest.

Post: 16 lipca 2012, 20:42
autor: Puciaty
stashekcn,

wielkie dzieki za odpowiedzi....