Strona 1 z 2

zawory

Post: 01 listopada 2008, 01:45
autor: bobi 929
siamano , sezon dobiega końca ja, już motorek odstawiłem i teraz trzeba sie zająć przeglądem i wymianami płynów itd ale zabardzo niewiem jak jest z zaworami i rozrządem co jaki czas powinno sie sprawdzać luzy na zaworach (czy w tym modelu są hydrauliczne ?) z góry dzięki za pomoc

Post: 01 listopada 2008, 11:05
autor: goOly19
zawory co 24 tys lancuch co 60 gdzies tak, jak nie slychac lancucha to to olej a zawory zrob napewno;)

Post: 01 listopada 2008, 12:35
autor: kiki1989
a zaworki jakie sa w 929 ?? na płytki czy chydrauliczne ??

Post: 01 listopada 2008, 13:08
autor: crazyduck
płytki

Post: 01 listopada 2008, 13:56
autor: Yannkes
nie spotkalem jescze zadnej rzedowej czworki z zaworami regulowanymi hydraulicznie..

Post: 01 listopada 2008, 15:17
autor: kiki1989
to nie ciekawie:/ robił już to ktoś w swojej maszynie ?? w poprzednim moto (Gs 500 ) tez miałem na płytki ale tam było tylko 4 zaworki, także do wymiany było tylko dwie płytki bo reszta luzów była ok, a tutaj jak rozbiore i okaże się ze będzie trzeba dokupic z 8 płytek to wyjdzie około 250 zł :/

Post: 01 listopada 2008, 16:04
autor: crazyduck
w 929 masz 16 zaworów wiec,moze sie okazac ze 16 bedziesz musial wymienic :mrgreen:

Post: 01 listopada 2008, 18:19
autor: bobi 929
troche jeste przerażony no fakt 16 wentli ma ale mnie to nie zraża jak mus to mus kto ma moto ma i wydatki :P

Post: 01 listopada 2008, 18:51
autor: MadPawel
Pociesz sie tym ze honda jest jest jakościowo dobra marką i regulacja zaworów czesto ogranicza sie do samej kontroli tudzież wymiany jednej-dwóch płytek niedawno serwisowałem 929 miala najechane ponad 50tys. i wszystkie luzy zaworowe były ok.

Post: 01 listopada 2008, 23:12
autor: kiki1989
myśle że nie bede musiał wymienieć ani jednego a tym bardziej 16 :p moja ma najechane 30 tys. ale sprawdzić można :)

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 10:09 am ]
Yannkes pisze:nie spotkalem jescze zadnej rzedowej czworki z zaworami regulowanymi hydraulicznie..


mój ojciec w Kawie gpz 750 miał regulowane na śróbki, tam jest silnik rzedowy 4-ro cylindrowy 16 zaworowy, szkoda że w bladym tak nie ma :/

Post: 02 listopada 2008, 11:48
autor: crazyduck
zmien motor na gpz 750 i bedziesz mial tradycujna regulacje :twisted:

Post: 02 listopada 2008, 14:31
autor: cziken929
Hydraulika istnieje np. w CB 750 słynne seven fifty. Hydraulika jest dobra w motocyklach niewysilonych i ma wadę w postaci zacinających się popychaczy i niemiłosiernego klekotania na zimnym silniku. Jeśli przebieg jest oryginalny, to po 25 000 jak pisze MadPawel często wystarczy tylko pomiar, czasem korekta kilku luzów. W silnikach o mocy 150 kM i więcej nie wyobrażam sobie możliwości innej regulacji zaworów niż płytki pod szklankami. Jest to najbardziej precyzyjny układ pozbawiony wad występujących w dźwigienkach. Wydłuża się także okres między regulacjami z 12 do 25 tyś, a w przypadku yamahy do 42 tyś. Tak więc płytki trzeba polubić :wink: Nic nie rozstraja bardziej niż wybita dźwigienka nie reagująca na luzy serwisowe z przeciągniętą kontrą przez kowala. U mnie zawory kosztują 150 pln z wymianą płytek na hot cams, także taki wydatek co 25000 to śmich a silnik pracuje zdecydowanie ciszej :D