Dzisiaj jest 29 marca 2024, 12:42

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Airbox 929

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 30 stycznia 2013, 20:48
Lokalizacja: LWL
Motocykl:

Airbox 929

Post » 31 maja 2013, 16:21

Pogoda nie pozwala jeździć wiec postanowiłem zajrzeć do filtra powietrza :) rozebrałem wszystko co trzeba i w airboxie zobaczylem wolna linke :ooo: To tak powinno byc ??
Załączniki
20130531046.jpg

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 31 maja 2013, 16:30

jasne, że nie powinno, normalnie masz tam klapę sterowaną silnikiem exup

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 31 maja 2013, 18:30

suhyrr, poprzedni właściciel otworzył góre wyrzucając klapke sterowaną tą linką żeby miał czym oddychać :D odpal moto i zobacz czy silniczek rusza tą linką czy wogóle rozbebeszone jest wszystko .. :)/// jak odkręcasz ostro podczas jazdy to nie ma chwilowego przydławienia na niższych obrotach?

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 30 stycznia 2013, 20:48
Lokalizacja: LWL
Motocykl:

Post » 31 maja 2013, 22:31

Zrobiłem nia dopiero 500 km a przesiadłem sie z Kawasaki 600 i jak dla mnie zbiera sie od samego dolu jak glupia :jupi: jutro rozbiore i zobacze czy ta linka pracuje. Dlaczego ktos chcial poprawiac fabryke :!: :!: :!: co mu to niby dalo?? Strasznie nie lubie takich dziwnych akcji :wnerwiony:

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 01 czerwca 2013, 06:44

NIc to nie daje , ale w tych modelach czesto padaja silniczki sterujace praca zaworu wydechowego i wlasnie klapy w airboxie , a dokladniej przekladnia tych silniczklow . Pewnie i u ciecie tak bylo i ktos wyrzucił kalpe ,a zawor wydechowy zostawil zablokowany w pozycji otwartej , Efektem czego motocykl traci na mocy i momencie w zakresie 3-8 tys obr .

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 30 stycznia 2013, 20:48
Lokalizacja: LWL
Motocykl:

Post » 07 czerwca 2013, 21:34

Dobra silniczek jest cały i działający, przy okazij wyczyściłem i ustawiłem zawór wydechowy :wnerwiony: (niech go szlak trafi!!!!) teraz wypadalo by dokupić klapę w airboxie ale na alledrogo nie ma samych klap :/ Może ktoś ma do odsprzedania??

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 22 października 2010, 19:34
Lokalizacja: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 08 czerwca 2013, 00:01

Mam cos takiego o ile dobrze pamietam bo u siebie wyrzucalem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 30 stycznia 2013, 20:48
Lokalizacja: LWL
Motocykl:

Post » 10 czerwca 2013, 19:04

Cycu wez poszukaj i podaj jakas cene :) moze byc na pw

 
Posty: 18
Rejestracja: 19 stycznia 2015, 19:57
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Re: Airbox 929

Post » 20 stycznia 2015, 16:14

To co ktoś zrobił w tym airboksie to tzw. flapper mod. Polega on na likwidacji mechanizmu klapki (jak w temacie) lub na zablokowaniu klapki w pozycji ciągle otwartej (jest wtedy opuszczona, w pozycji poziomej).
Dla ścisłości, ten sam elektryczny serwo-motor porusza za pomocą linek klapkę w dolocie (1linka), oraz obrotowy zawór w wydechu (2 linki).

Po co w ogóle jest ta klapka?
Tak jak napisano w manualu - pozytywnie wpływa na przepływ powietrza w zależności od obrotów silnika. Przy silniku wolnossącym jest to bardzo dobre rozwiązanie. W praktyce mamy dwa różne doloty w jednym - jeden zaprojektowany do niskich/średnich obrotów i drugi, mniej restrykcyjny, dla zapewnienia dobrej dostawy powietrza przy wysokich obrotach. Wszystko po to, żeby najefektywniej wykorzystać potencjał silnika i uzyskać szeroki zakres użytecznych obrotów. Zakres pracy takiego motocyklowego silnika jest duży 3-12 obr./min. - fajnie żeby ciąg był wszędzie, a nie tylko na górze zakresu.
Mniej istotne, że klapka wycisza hałas dolotu przy niższych obrotach. Pozwala to przejść testy różnych instytucji, żeby uzyskać homologacje, oraz pozwala producentowi pokazać się jako dbającego o środowisko ( Honda tak lubi.. A ja rozumiem tych co wolą usłyszeć piękny ryk z mocno otwartej przepustnicy - jest petarda hihi: )

Po kupnie motocykla otworzyłem airbox i okazało się, że flapper mod ktoś zastosował. Klapka jest zablokowana ciągle w pozycji otwartej. Przejeździłem tak jeden sezon i mogę śmiało napisać, że ciągnie dobrze od dołu i nie ma lipy.
Fakt jest taki, że nie mam porównania jak moto jeździ z działającym systemem w dolocie. Przy okazji czyszczenia K&N na wiosnę przywrócę stan do fabrycznego i się przekonam.
Obstawiam, ze moto będzie jeździć jeszcze lepiej. Czas i nawinięte kilometry pokażą ;)

 
Posty: 18
Rejestracja: 19 stycznia 2015, 19:57
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Re: Airbox 929

Post » 26 marca 2015, 12:32

Przy okazji czyszczenia filtra przywróciłem klapkę w airboksie do działania.

Różnicy w ciągu żadnej nie zauważyłem. W momencie otwarcia przy wysokich obrotach też nie ma nagłego skoku mocy.
Największa różnica to dźwięk silnika i wydechu. Wydech mam przelotowy i na niższych obrotach pierdział, szczególnie gdy przestawił się exup przy 3k. Tak samo przy schodzeniu z wysokich obrotów mega hałas. Teraz jest dużo ciszej i nie rozsadza głowy od ryku i rezonansu. Wydaje się, że silnik równiej pracuje w niskim-średnim zakresie.
Ogólnie moto pracuje ciszej, co nie znaczy że przestał brzmieć jak rasowy przecinak :mrgreen:

Jak dla mnie pełen pozytyw. Działająca klapka w dolocie zostaje na miejscu.

 
Posty: 10
Rejestracja: 17 października 2016, 12:57
Motocykl: HONDA CBR 929
Rok produkcji: 2001

Re: Airbox 929

Post » 17 maja 2017, 21:49

Hej,

Chciałbym zapytać, co może być przyczyną nie domykania tej przesłony/klapki wymieniłem airboxa wraz z całym mechanizmem do klapki/linki i zaobserwowałem, że nie domyka go w pełni, nawet używając trochę siły dociskając go palcami - stawia opory przy domknięciu. Gdzie to regulować czy przy gwincie w obudowie dolnej czy jak? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Forumowiczów.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Airbox 929

Post » 17 maja 2017, 23:33

suhyrr pisze:Pogoda nie pozwala jeździć wiec postanowiłem zajrzeć do filtra powietrza :) rozebrałem wszystko co trzeba i w airboxie zobaczylem wolna linke :ooo: To tak powinno byc ??

W tej puszcze powinna być klapa i do niej podpięta linka.
Oddam nerkę za cbr :)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości