Strona 1 z 1

zerwana śruba

Post: 04 stycznia 2009, 13:30
autor: bobi 929
cześć wszystkim dobierałem się wczoraj do filtra powietrza i przy odkręcaniu zbiornika zerwałem jedną śrubę z przodu okazało sie że one są aluminiowe, zostałem zniechęcony do dalszej pracy i zostawiłem to.Moje pytanie czy one powinny być aluminiowe :?: teraz musze czekać aż mi ciśnienie opadnie i wezmę sie za naprawe

Post: 04 stycznia 2009, 14:05
autor: daniello22
Z tego co pamietam to wszystkie sruby mialem z nierdzewki....

Post: 04 stycznia 2009, 14:10
autor: synek
raczej nie powinny. zerwała się bo pewnie zaśniedziała, gdyby była oryginalna stalowa to z pewnością nie miałbyś żadnych problemów z jej odkręceniem. polecam wymianę na śruby z kwasówki - nie rdzewieją i ładnie wyglądają.

Post: 04 stycznia 2009, 15:07
autor: mirosik
Śruba powinna być stalowa,nierdzewna śruba ma tendencję do zapiekania się i ukręci się musisz ją posmarować miedzianym smarem i po temacie.Co do wykręcenia ukręconej śruby to są specjalne wykrętaki do ukręconych śrub (wiercisz otwór w ukręconej śrubie i wkręcasz wykrętak)

Post: 04 stycznia 2009, 15:39
autor: synek
to własnie zwykła stalowa śruba ma tendencje do zapiekania się bo rdzewieje gwint, a jak za bardzo przerdzewieje to się ukręci i jest wtedy problem. Śruby ze stali nierdzewnej jak sama nazwa wskazuje nie rdzewieją, mają cały czas tą samą wytrzymałość (większą niż zwykła stal) i można je zawsze bez problemu wykręcić. dlatego stosowane są fabrycznie do mocowania wydechu do głowicy.

Post: 04 stycznia 2009, 19:36
autor: Jacek
A mi sie wydaje ,ze wszystkie sruby fabrycznie sa stalowe a przed korozja sa oksydowane lub zabezpieczane inna powłoka galwaniczna . Sruby z nierdzewki moze i nie koroduja ale maja tendencje do zapiekania i przy odkrecaniu czesto dochodzi do ukrecenia . A juz w kontakcie z bardzo wysokimi temeraturami to tragedia. Mialem kilka razy do czynienia z polaczeniami srubowymi z nierdzewki i nie polecam takiego rozwiazania no chyba ,ze akurat takie sa wymagania . SZrodowisko agresywme , morsa woda itp . W motocyklach takich wymagam nie ma .
---
Pozdrawiam
Jacek FireBlade '01

Post: 04 stycznia 2009, 23:28
autor: mirosik
W 100 procentach zgodzę się z jackiem,co ciekawe spotkałem się kilka razy w kilku motocyklach z nierdzewnymi śrubami lecz mocowały one tylko owiewki.

Post: 05 stycznia 2009, 00:08
autor: synek
oryginalne śruby w motocyklach są stalowe i pokryte czymś żeby nie rdzewiały. z kwasówki są tylko śruby lub nakrętki którymi przykręca się kolektory do głowicy (w hondzie nakrętki, w suzuki śruby a reszta to nie wiem).