Strona 1 z 2

synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 30 września 2014, 19:25
autor: maciekx
Panowie powie mi ktoś w końcu co i jak dokładnie się reguluje w układzie wtryskowym naszych ceberek? reguluje się podciśnienia w kolektorze dolotowym? co tam się dokładnie robi, w gaźniku wiadomo ustawia się skład mieszanki i synchro a jak to jest w naszych na wtrysku bo nigdzie nic dokładnego nie mogę znaleźć a nie powiem że chętnie bym zajrzał do swojego bo juz 40 tys pykło a na bank nic tam nikt nigdy nie robił.

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 30 września 2014, 23:50
autor: AdamSsS
Możesz wycziścić wtryski ale nie ma takiej potrzeby . Zwyczajnie czyści się przepustnice z całym korpusem i synchronizuje się je .

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 03 października 2014, 10:58
autor: maciekx
czyli po prostu mają sie równo otwierać motylki w przepustnicach tak? tak jak w gaznikach, ja kieś podcisnienia itp nic sie nie ustawia?

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 03 października 2014, 11:57
autor: wiertło
synchro przepustnic startowych i nic więcej się nie tyka chyba że nie domagają wtryski. Wiadomo nagary itp z przepustnic jak najbardziej poczyścić przed ustawianiem.

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 06 października 2014, 11:59
autor: maciekx
a jak to zrobić synchro przepustnic ? nigdy tam nie wnikałem jak i co. są jakieś śrubki ? i ustawić żeby wszystkie idealnie równo się otwierały tak?

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 06 października 2014, 13:21
autor: Hietala
Maciek,na oko nie ustawisz. Musisz użyć wakuometrów,tak jak przy synchro gazników. Tak przynajmniej mi się wydaje i tak widziałem w serwisówce. Popytaj jeszcze ale moim zdaniem bez waku się nie obejdzie. Pozdrawiam

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 06 października 2014, 14:34
autor: maciekx
no ale koledzy wyżej nic nie piszą o żadnych podciśnieniach więc nie potrzebne waku, a tylko o samych przepustnicach

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 06 października 2014, 15:33
autor: Hietala
Może tu coś wywnioskujesz? Znalazłem przed chwilą w necie :)
http://forum.gazeta.pl/forum/w,508,6990 ... ysku_.html

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 06 października 2014, 15:40
autor: wiertło
Samemu tego się nie tykaj bo możesz sobie narobić problemów. Jedz do dobrego mechanika to ci to zrobi.

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 07 października 2014, 11:32
autor: maciekx
no ale Wiertło czego nie tykać bo ja nadal nie mogę pojąć co i jak się robi, rozumiem że piszesz o tym co wcześniej napisałeś czyli synchronizacji przepustnic startowych, no ok ale jak to się robi co do tego jest potrzebne wiesz ? u mnie nic nie wskazuje na jakiekolwiek potrzebne ingerencje bo moto chodzi jak zegarek, ale że lubie być ciekawski to jestem ciekaw co i jak trzeba zrobić i jeśli dałbym rade to zrobić to chętnie bym się podjął pod warunkiem że wiedza i sprzęt mi na to pozwoli jeśli będzie zbyt skomplikowane to nie bede tykał, ale jak mówie nadal nikt mi dokładnie nie wyjaśnil co i jak trzeba wyregulować i czym. a w serwisówce też nic nie mogę znaleźć w tym temacie chyba że słabo szukałem

a Barti z tego linku też nie wiele wynika, jeden pisze tak drugi inaczej i nie wiadomo o co chodzi

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 07 października 2014, 15:52
autor: wiertło
poświęciłem 5 minut w manualu dla 929 strona 5-81. śrubki masz w bloku 4 sztuki klucz 8 jak się nie mylę. Musisz mieć wakuometry.

Re: synchro przepustnic wtrysków? co i jak?

Post: 07 października 2014, 20:11
autor: luis954
podłącze się pod temat rozumiem że chodzi o 929, więc do synchronizacji podciśnienia przepustnic potrzebujesz wakuometry w tym przypadku cztery po jednym na każdy cylinder.Podnosisz zbiornik wykręcasz śrubki łączników podciśnienia, podłączasz wakuometry pod łączniki .Odłączasz węże powietrza układu PAIR od zaworów i zatykasz otwory w tych pokrywkach (zaworach).Odpalasz silnik ustawiasz wolne obroty na ok.1200rpm. i regulujesz podciśnienia wszystkich cylindrów do pierwszego cylindra.Operację przeprowadzasz na rozgrzanym silniku.potem odblokowujesz zawory systemu PAIR zakładasz węże, jeśli wolne obroty się zmienią regulujesz.zdejmujesz wakuometry wkręcasz śrubki blokujące z siłą 3 NM. I po robocie. :one: