Strona 1 z 2

Nowe Moto co kiedy robić??

Post: 15 grudnia 2007, 20:43
autor: koma600
Witam nabyłem dzisiaj 929 z 2001r. Że silnik dziwnie pracuje to fakt jak jade to słychać jakiś dzwięk jak by drucik o drucik napieprzał ciężko to opisać.
Ale mam pytanie PO:
1.Jaki olej zalać dokładnie jakie parametry?
2.Co ile się reguluje albo robi zawory? A motocykl mój ma 28 tysięcy przebiegu
2.Jak sprawa wygląda łańcuszka rozrządu co ile sie go robi i jaki wydaje dzwięk jak jest do wymiany?
i Chyba to tyle jak narazie jak sobie coś przypomnę to będę pytał.Pozdrawiam :!:

Post: 16 grudnia 2007, 12:44
autor: Marsjan
Witam. Super sprzęcik mam nadzieję, ze fajnie będzie ci sie nim latało. Jeżeli ma przebiegu tyle co piszesz to:
1. proponuje MOTUL 300V 10W40
2. w 929 dokładnie nie wiem natomiast w nowszych bladych co 24 tysiące także w tym pewnie też i jak był zadbany to zawory powinien mieć zrobione 4 tysie temu :mrgreen:
3. łańcuch rozrządu przy 28 tyś powinien być jak nówka także nie przejmował bym się.

Post: 16 grudnia 2007, 14:45
autor: Cris83cbr900
Witam
Jesli chodzi o odgosy z silnika to dziwna sprawa to trzeba slyszec na zywo. A co do pytan to
1. Ja bym zalal Castrol 4R ale motul tez jest spoko
2. W kazdym franku zawory reguluje sie co 24tys km :D. Ale jak sie juz reguluje po tym przebiegu to niektore zawory sa ok, tzn nie trzeba ich regulowac - wiez z doswiadczenia.
3 lancuszek to sprawa przy okolo 50 -60 tys km zalezrzy jak urzywany motor itd.

Na twoim miejscy wymienilbym jeszcze plyn chamulcowy, przdmuchal filtr powietrza (jesli nie jest do wymianty oczywiscie), popatrzyl profilaktycznie do lozyska glowki ramy. To na dobry poczatek :) pozdro

Post: 16 grudnia 2007, 16:16
autor: koma600
No ma tam jakieś swoje odgłosy nie mam zbytnio żeby z kimś porównać we długo yamahy thundercat to yamaszka ładniej paracuję w sensie odgłosów ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia. A ten silnik jest podobny do 954 czy taki sam?

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 3:17 pm ]
A może nagrał by mi ktoś dzwięk pracy jego 929 wiem że nie to samo ale zawsze coś .

bo yamaha to yamaha ;)

Post: 16 grudnia 2007, 18:54
autor: cyganek
co prawda w thunderace po 10tys km caly czas lachania tez zaczelo cos brzeczec w silniku ale mocy nie stracil i przez nastepne 5tys km nic sie nie urwalo :) ale pewnie dlatego ze to yamaha :) a nie honda.co do silnika 929 z wygladu jest bardzo podobny do tego od 954.a skad jestes dokladnie?pzdr

Post: 16 grudnia 2007, 22:01
autor: Lodzia
Na odgłosy z silnika 929 i 954 trzeba troche przymknąć oko. Ja kazdym motocyklem śmigam na Motulu 10W40 i uważam że jest to bardzo dobry olej do motocykli. Po 6000 km wygląda jak nowy. Pzdr.

Post: 17 grudnia 2007, 02:38
autor: krolik
Ja latam na Castrol Power 1 GPS. Jestem z niego zadowolony. Cris co do dmuchania w filtr powietrza to bym się nie zgodził ponieważ dmuchając w niego powietrzem część tego syfu na stałe wbijasz w strukturę filtra i jeszcze bardziej się go zapycha. Przy zakupie motocykla koszt wymiany filtra nie jest duży. Jeżeli ktoś potrzebuje to mam zniżki w Inter Cars i filtr K&N moge kupić za 200zł plus wysyłka oczywiście. Cena detaliczna to ok 275zł. Do każdego innego Franka oczywiście też mogę kupić. ja po zakupie oddałem moto na regulację dla świetego spokoju. Okazało się że jest OK ale lepiej dmuchać na zimne i cieszyć sie bezawaryjnością. Powodzenia w lataniu:)

Post: 17 grudnia 2007, 12:29
autor: koma600
Zaleje go motulem Ale mam dylemta którym czy tym motulem 5000 czy tym 5100 ten ostatni jest na jakiś estrach nie kumam tego i że jest do silników z hydraulicznym napinaczem czy coś takiego i niewiem który lepszy?

Post: 17 grudnia 2007, 14:02
autor: krolik
Ja lałem Motula 5000 a potem zmienilem na 5100 na estrach bo tak mi poradzil znajomy mechanik że ten na estrach jest lepszy. Tylko ze ja go lałem do GS-a.

Post: 17 grudnia 2007, 14:11
autor: Cris83cbr900
krolik Cris co do dmuchania w filtr powietrza to bym się nie zgodził ponieważ dmuchając w niego powietrzem część tego syfu na stałe wbijasz w strukturę filtra i jeszcze bardziej się go zapycha.

Jan dmucham powietrzem od stronu krucca ssacego z gaznika nie od strony airbox-u. Cudow to nie uczyni ale jak sie w zimie grzeie to warto sobie takie cos zrobic.

Pozdro

Post: 30 grudnia 2007, 10:19
autor: MadPawel
Motul 5100 to olej mineralny - bardzo dobry,ale do twojego moto raczej proponował bym Castrola RS4 Superbike-jest to olej syntetyczny.

Post: 30 grudnia 2007, 11:42
autor: SzeFu
Motul 5100 to raczej polsyntetyk a nie mineral :)
do w miare swiezego i z niezaduzym przebiegiem moto zalalbym full syntetyka tylko nistety trzeba wybulic troche kasy w porownaniu z polsyntetykiem