Strona 1 z 1
Problem z chłodzeniem

:
05 sierpnia 2009, 19:27
autor: arek
witam, postanowiłem założyć nowy temat bo po przeszukaniu całego forum nic na ten temat nie znalazłem, a mianowicie chodzi o problem z włączającym sie wentylatorem w cbr 929. Ostatnio stojąc dłuższy czas w miejscu w baaardzo gorący dzień wywaliło mi płyn chłodzący pomimo tego że wentylator się włączał. Po uzupęłnieniu płynu sprawdziłem na postoju przy jakich temperaturach wentylator sie włącza no i lekkie zdziwko bo załączył przy 108 zbił do 106 i wyłączył sie. I tak na okrągło. O ile pamiętam to wcześniej włączał się przy 103 a więc co mogło paść?? czujnik?? Myśle że jesli bylby to czujnik to wogóle by nie włączał ale moze sie myle wiec prosze o pomoc...

:
05 sierpnia 2009, 19:49
autor: smith
Witaj twój problem będzie polegał na uszkodzonym termostacie, a wiec tak termostat nie ma nic w wspólnego z wentylatorem wentylator ma osobny czujnik w chłodnicy.
Powiem na przykładzie, zasuwałem seatem Cordobą wywaliło na płyn ciśnienie jak cholera temperatura na max wentylator stoi i chłodnica zimna !! silnik gorący, wracaliśmy z warszawy , wiec po drodze wymontowaliśmy termostat (kochane auto do wszystkiego dostęp w silniku) i dopiero dostał pełny obieg.
A wiec na 99 % jestem pewien ze termostat u ciebie nawala, wiesza się nie dopuszcza pełnego obiegu przy wysokiej temperaturze płyn czy woda się gotuje i wywala na zewnątrz.

:
06 sierpnia 2009, 12:10
autor: orzech
Sposób wymontowania i inspekcji termostatu jest opisany w serwisówce rozdział 6, strony 6-8. Inspekcja:
"Visually inspect the thermostat for damage. Check for damage of the seal ring.
Heat the water with an electric heating element to operating temperature for 5 minutes . Suspend the thermostat in heated water to check its operation . Replace the thermostat if the valve stays open at room temperature, or if it responds at temperatures other than those specified .
THERMOSTAT BEGIN TO OPEN :
80.5-83 .5 'C (177 - 182 °F)
VALVE LIFT :
8 mm (0 .3 in) minimum at 95°C (203°F)"
W wolnym tłumaczeniu, wymontowujemy sprawdzamy czy nie ma wizualnych uszkodzeń, następnie sprawdzamy czy działa w podgrzanej do odpowiedniej temp. wodzie
*zaczyna sie otwierać w temp 80,5-83,5^C
*pełne otwarcie przy 95^C
Gdy nie działa wg powyższych wytycznych lub pozostaje otwarty w temp. pokojowej wymienić.

:
06 sierpnia 2009, 12:28
autor: zbir
Mam ten sam problem i od 2 sezonów nie moge sie za to zabrać, bo do termostatu jest kijowe dojście - trzeba rozmontowac całą góre (zbiornik, dolot i te listwe 'throttle body' nie wiem jak to po polsku sie zwie).
Zrobiłem sobie na szybko włącznik i po mieście jezdze z wentkiem włączonym... temp miedzy 90-105.
Aa, i ciekawe czy można dopasować ten termostat od czegos innego?? Bo np. wiem że do CBR F3 pasuje od TICO

, warto to sprawdzić bo wtedy koszt to ok. 20 zł.
Oryginał u złodziei (czyt. 'Honda Polska') 180 zł


:
06 sierpnia 2009, 14:31
autor: Martin.B.M.
Do f2/f3 pasuje z matiza i tico ale w tico i matizie termostat otwiera w innych temp niż f3.Lepiej kupić oryginał chyba,że lubisz się bawić to zmierz szerokość wysokość i dopasować z auta


:
06 sierpnia 2009, 14:48
autor: zbir
właśnie że ponoć oba otwierają sie tej samej temp:-) ktoś już to sprawdził:
http://www.honda-cbr.pl/forum/temperatu ... -t646.html
A żeby zmierzyć musiałbym go wymontować, średnio mi sie chce unieruchamiać maszyne w połowie sezonu stąd moje pytanie na forum. Jak ktoś ma go na wierzchu niech chociaż zapoda tu wymiary i fotke, to już bedziemy mogli kombinować

:
06 sierpnia 2009, 16:32
autor: arek
dzięki Panowie za pomoc. No to trza wymienic ten termostat albo latać tylko na trasy a nie wlec sie po mieście...
[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 4:45 pm ]
ale zastanawia mnie jedno. Jeżeli to termostat i załóżmy że jest cały czas otwarty no to przeciez nie powinno być problemów z włączaniem wentylatora więć skąd problem z tym chłodzeniem??

:
07 sierpnia 2009, 10:10
autor: Martin.B.M.
Jeżeli by był cały czas otwarty to silnik byś miał non top zimny,i aby wentylator się włączył musiał byś w korku z pół godziny stać lub na torze kilka godzin latać .Możliwe,że ci źle otwiera za późno i przez to się grzeje.


:
07 sierpnia 2009, 21:09
autor: arek
no i Panowie to nie jest termostat. Sprawdziłem dzisiaj dokładnie jak zachowuje się temperatura w układzie od włączenia silnika do całkowitego zagrzania. Tak wiec do ok 80 stopni chłodnica jest zimna co świadczy ze termostat jest zamknięty a po przekroczeniu 80 kilku chłodnica zrobiła sie juz gorąca. Poczekałem do włączenia wentylatora no i włączył sie przy temp 103 ale niezbyt dobrze schładza. Wydaje mi sie ze chłodnica jest już baaardzo zabita syfem (owady itp no i nie oddaje ciepła. dolałem też płynu no i może wcześniej za mało tego płynu było i stąd mój problem sie pojawił. zobacze co sie bedzie działo jak wyczyszcze chłodnice

:
25 października 2009, 22:39
autor: kamil_900rr
Podpinam się pod temat chce wymienić płyn chłodniczy w mojej 929 i jak to wygląda z odpowietrzeniem układu?? Mam serwisowke i już wiem gdzie jest śruba do spuszczenia starego płynu z bloku silnika, jest jeszcze zaznaczona śruba koło termostatu z tego co wiem, a jak spuścić płyn z chłodnicy i ze zbiornika wyrównawczego??? Proszę o odpowiedź jak ktoś się z tym bawił z góry dzięki!!!

:
25 października 2009, 22:57
autor: orzech
kamil_900rr, zrób dokładnie tak jak napisali w serwisówce (krok po kroku)
Z tego co pamiętam to są dwie śruby spustowe: jedna z przodu silnika (koło zbiorniczka wyrównawczego) druga po lewej stronie (koło pompy).