Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 04:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

po co zawory na rurach wydechowych ????

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 14:20
Lokalizacja: IRL
Motocykl: blade 929
Rok produkcji: 2000

po co zawory na rurach wydechowych ????

Post » 03 marca 2010, 01:53

witam wszystkich
od niedawna mam fireblade i sie jej ucze..
Najpierw nie wiedzialem co to za dziwactow przykrecone do rur wydechowych, i na dodatek jeszcze jakies kinki do tego ida. O ile sie dobrze doczytalem sa to jakies zawory.
A wie ktos moze po co są one ???
Na pewno zeby otwierac i zamykac :) ale kiedy po co ????
z gory wielkie dzieki
dlugi

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 03 marca 2010, 07:21

Witaj Kolego :)
Tu masz takie coś :)
http://forum.fireblade.pl/topics29/regu ... light=exup
Może to nie odpowiedż na twoje pytanie ale przyda Ci się napewno :)
exup czy jak to tam zwali to są właśnie jak to Ty nazwałeś linki, taka pokrywka w kolorze chromu :) i zaworki :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 03 marca 2010, 10:05

EXUP (exhaust ultimate power valve) w hondzie zwany EGCV (exhaust gas control valve) jest tak jak powiedziałeś zaworem, który przymyka światło kolektora wydechowego. Na niskich obrotach jest on przymknięty natomiast wraz z wzrostem prędkości obrotowej silnika otwiera się żeby przy wysokich obrotach (8tys rpm) całkowicie się otworzyć. Po co ? otórz po to żeby zwiększyć ciśnienie w układzie wydechowym, tak zwiększyć, ponieważ w układzie wydechowym ciśnienie nie ma charakteru stałego tylko falowy, a wydech jest skonstruowany że w ta fala przy początku ma minimum - czyli tworzy się podciśnienie które ma za zadanie "wyssać" szpalinki z cylindrów. Zjawisko to ma wpływ na wielkość momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej silnika.
Jeśli jeszcze Ci mało to poczytaj sobie tu:
Wiki EXUP
Rezonans Hemholtza brzmi ponętnie :diabel2:


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość