Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 02:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Odłączona wytczka od exupa. Konsekwencje?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Odłączona wytczka od exupa. Konsekwencje?

Post » 28 lutego 2011, 20:05

Siema.

Od kiedy kupiłem mojego Bladziora miałem zrypany sliniczek exup. Ostatnio jak robiłem przygotowane mojej 929 do sezonu to przy okazji, że moto było rozebrane i był wszędzie elegancki dostęp odłączyłem całkiem exupa, bo nic nie robił tylko hałasował.

Pytanie pierwsze :) Czy latanie z wypiętym całkiem exupem może w negatywny sposób odbić się na piecu?

Pytanie drugie. Teraz niby wszystko ok, wczoraj latałem wszystko było zajebiście, tak jak powinno. Dzisiaj natomiast odpaliłem Hanie i na ssaniu wkręciła mi się na 4tys obrotów na jakiś czas. Nigdy wcześniej tego nie miałem, zwykle dochodziła jakoś do 3tys na ssaniu. No ale ok, wyłączyłem ją, odpaliłem drugi raz i wszystko wróciło do normy. Potem zrobiłem postój na miejscówce, odpalam, silnik ciepły a ta mi trzyma równe 2tys obrotów i nie schodzi niżej. Przygazowałem i spadło do normalnych obrotów biegu jałowego. Potem pare razy ja jeszcze odpalalem - tak z ciekawości czy się powtórzy sytuacja z obrotami ale było wszystko tak jak powinno. Czego to może być przyczyna? Przejmować się tym skoro jak na razie wszystko wróciło do normy?

Dodam, że ostatnio wymieniłem jej filtr na K&N i odłączyłem całkiem ten zawór. Do tego Halina ma przelotową końcówkę wydechu.

Pozdro!

 
Posty: 27
Rejestracja: 13 lutego 2011, 16:34
Lokalizacja: Wieluń/Po
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2011, 20:41

Może to być konsekwencja właśnie zmienionego filtra przez który dostarczane jest więcej powietrza.

 
Posty: 46
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 10:07
Lokalizacja: Krosno Od
Motocykl: Honda CBR 1000RR HRC
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2011, 21:04

adamRR pisze:Może to być konsekwencja właśnie zmienionego filtra przez który dostarczane jest więcej powietrza.
to nie może być przyczyna bo 929 jest na wtrysku i po zmianie filtra nic nie trzeba ustawiać.....

 
Posty: 27
Rejestracja: 13 lutego 2011, 16:34
Lokalizacja: Wieluń/Po
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2011, 22:26

Czy tak nic nie trzeba ustawiać to polemizowałbym. Aby zmiana filtra dała jakieś efekty należałoby zestroić wszystko z ecu. Bez zestrojenia mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga co może mieć negatywny wpływ. Niestety sonda nie jest aż tak precyzyjna i nie potrafi aż tak idealnie zmodyfikować dawki.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 marca 2011, 16:45

ciekawe jak stroi się fabryczny ECU, pierwsze o tym słyszę (ale może się nie znam) żeby coś kombinować trzeba mieć PC.

sonda lambda w 929 była tylko w kalifornijskiej wersji (może jeszcze w jakiejś innej ale generalnie jest ich niewiele), w pozostałych modelach ECU steruje na podstawie innych czujników w tym IAT - który mierzy ciśnienie w dolocie...

Był już kiedyś taki temat że komuś motek się wkręcał na wyższe obroty i było to spowodowane właśnie IAT sensorkiem więc Kubcyś, obadaj czy nie jest wypięty i czy ma dobry kontakt. Może jak coś kombinowałeś z filtrem to coś się poluzowało wypięło czy cokolwiek
Załączniki
iat_sensor2.gif
iat_sensor2.gif (9.79 KiB) Przeglądany 10173 razy

 
Posty: 27
Rejestracja: 13 lutego 2011, 16:34
Lokalizacja: Wieluń/Po
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2011, 18:18

Sorry, tak chodziło mi o PC.

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2011, 19:29

orzech, na dniach ściągnę bak i sprawdzę sprawdzę ten IAT sensor.

Dzięki za odpowiedzi chłopaki! :) Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to pisać śmiało.

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Re: Odłączona wytczka od exupa. Konsekwencje?

Post » 01 marca 2011, 21:30

Kubcyś pisze:

Pytanie pierwsze :) Czy latanie z wypiętym całkiem exupem może w negatywny sposób odbić się na piecu?
Pozdro!


Nic się nie stanie,będzie słabszy dół,ale musisz wałek egcv obrócić tak aby był otwarty,z klapą w air boksie to samo..Musi być otwarta.I będzie wyświetlało błąd 34 a w czasie jazdy palić się będzie non top kontrolka błędu,chyba że zrobisz zworkę.

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2011, 23:35

Klapki te w zaworze wydechowym mam cały czas otwarte. Nie wiem jak z klapkami w airboxie. Szczerze mówiąc to nawet nie wiem w którym miejscu one się znajdują. Musze popatrzeć do serwisówki.

A błąd mi się świeci od kiedy kupiłem bladego, tryby połamane w exupie są i nie działał przez to.

Jak wreszcie znajdę jakiegoś exupa w normalnej cenie to kupie, zamontuje i wyreguluje te klapki którymi steruje zawór. Puki co musze kombinować bo wiadomo jak jest z exupami do 929/954...

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2011, 23:55

Widziałem ostatnio na allegro po 400zł. SZALEŃSTWO :ooo: :ooo: :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 159
Rejestracja: 10 maja 2009, 11:46
Lokalizacja: polska
Pochwały: 1
Motocykl: CBR1000rr SC57B + XL600V
Rok produkcji: 2006

Post » 02 marca 2011, 09:04

Wydaje mi sie ze jak wywalasz exupa i dajesz filtr K&N musisz zainwestowac jeszcze w PowerComadera, bo bez tego raczej nie wyregulujesz silnika.

 
Posty: 17
Rejestracja: 17 lutego 2011, 09:31
Lokalizacja: Hrubieszó
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 02 marca 2011, 16:39

Co do jazdy z rozwalonym Exup-em to jak dla mnie roznica przy niskich obrotach jest katastrofalna,motocyklowi brak jest ewidentnie dynamiki.Wczesniej mialem cbr f2 i sadze ze mozna je bylo stawiac kolo siebie pod wzgledem elastycznosci na 6 biegu.Po wymianie silniczka wymianie linek i jeszcze kilku czynnosciach serwisowych,Niunką az chce sie jezdzic,od 3 tyskreci jak szalona czego wczesniej nie moglem powiedziec,bo chodzilo to jak kierat...na twoim miejscu albo bym zrobil exup albo kupil Commanderka-wiem ze nie jest to tani gips ale cos za cos.Mozesz oczywiscie pootwierac przepustnice w airboxie i w exupie ale wtedy bedzie mial tylko gore mocna,zamykajac natomiast dol.no i oczywiscie ta kontrolka na blacie...Ja w kazdym razie sie uporalem z tym problemem,troche sie splukalem,ale czego nie robi sie z Milosci :okulary:
Motocykle to nie wszystko...liczy sie pasja

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość