Strona 1 z 2

Odłączona wytczka od exupa. Konsekwencje?

Post: 28 lutego 2011, 20:05
autor: Kubcyś
Siema.

Od kiedy kupiłem mojego Bladziora miałem zrypany sliniczek exup. Ostatnio jak robiłem przygotowane mojej 929 do sezonu to przy okazji, że moto było rozebrane i był wszędzie elegancki dostęp odłączyłem całkiem exupa, bo nic nie robił tylko hałasował.

Pytanie pierwsze :) Czy latanie z wypiętym całkiem exupem może w negatywny sposób odbić się na piecu?

Pytanie drugie. Teraz niby wszystko ok, wczoraj latałem wszystko było zajebiście, tak jak powinno. Dzisiaj natomiast odpaliłem Hanie i na ssaniu wkręciła mi się na 4tys obrotów na jakiś czas. Nigdy wcześniej tego nie miałem, zwykle dochodziła jakoś do 3tys na ssaniu. No ale ok, wyłączyłem ją, odpaliłem drugi raz i wszystko wróciło do normy. Potem zrobiłem postój na miejscówce, odpalam, silnik ciepły a ta mi trzyma równe 2tys obrotów i nie schodzi niżej. Przygazowałem i spadło do normalnych obrotów biegu jałowego. Potem pare razy ja jeszcze odpalalem - tak z ciekawości czy się powtórzy sytuacja z obrotami ale było wszystko tak jak powinno. Czego to może być przyczyna? Przejmować się tym skoro jak na razie wszystko wróciło do normy?

Dodam, że ostatnio wymieniłem jej filtr na K&N i odłączyłem całkiem ten zawór. Do tego Halina ma przelotową końcówkę wydechu.

Pozdro!

Post: 28 lutego 2011, 20:41
autor: adamRR
Może to być konsekwencja właśnie zmienionego filtra przez który dostarczane jest więcej powietrza.

Post: 28 lutego 2011, 21:04
autor: misiu129
adamRR pisze:Może to być konsekwencja właśnie zmienionego filtra przez który dostarczane jest więcej powietrza.
to nie może być przyczyna bo 929 jest na wtrysku i po zmianie filtra nic nie trzeba ustawiać.....

Post: 28 lutego 2011, 22:26
autor: adamRR
Czy tak nic nie trzeba ustawiać to polemizowałbym. Aby zmiana filtra dała jakieś efekty należałoby zestroić wszystko z ecu. Bez zestrojenia mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga co może mieć negatywny wpływ. Niestety sonda nie jest aż tak precyzyjna i nie potrafi aż tak idealnie zmodyfikować dawki.

Post: 01 marca 2011, 16:45
autor: orzech
ciekawe jak stroi się fabryczny ECU, pierwsze o tym słyszę (ale może się nie znam) żeby coś kombinować trzeba mieć PC.

sonda lambda w 929 była tylko w kalifornijskiej wersji (może jeszcze w jakiejś innej ale generalnie jest ich niewiele), w pozostałych modelach ECU steruje na podstawie innych czujników w tym IAT - który mierzy ciśnienie w dolocie...

Był już kiedyś taki temat że komuś motek się wkręcał na wyższe obroty i było to spowodowane właśnie IAT sensorkiem więc Kubcyś, obadaj czy nie jest wypięty i czy ma dobry kontakt. Może jak coś kombinowałeś z filtrem to coś się poluzowało wypięło czy cokolwiek

Post: 01 marca 2011, 18:18
autor: adamRR
Sorry, tak chodziło mi o PC.

Post: 01 marca 2011, 19:29
autor: Kubcyś
orzech, na dniach ściągnę bak i sprawdzę sprawdzę ten IAT sensor.

Dzięki za odpowiedzi chłopaki! :) Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to pisać śmiało.

Re: Odłączona wytczka od exupa. Konsekwencje?

Post: 01 marca 2011, 21:30
autor: Martin.B.M.
Kubcyś pisze:

Pytanie pierwsze :) Czy latanie z wypiętym całkiem exupem może w negatywny sposób odbić się na piecu?
Pozdro!


Nic się nie stanie,będzie słabszy dół,ale musisz wałek egcv obrócić tak aby był otwarty,z klapą w air boksie to samo..Musi być otwarta.I będzie wyświetlało błąd 34 a w czasie jazdy palić się będzie non top kontrolka błędu,chyba że zrobisz zworkę.

Post: 01 marca 2011, 23:35
autor: Kubcyś
Klapki te w zaworze wydechowym mam cały czas otwarte. Nie wiem jak z klapkami w airboxie. Szczerze mówiąc to nawet nie wiem w którym miejscu one się znajdują. Musze popatrzeć do serwisówki.

A błąd mi się świeci od kiedy kupiłem bladego, tryby połamane w exupie są i nie działał przez to.

Jak wreszcie znajdę jakiegoś exupa w normalnej cenie to kupie, zamontuje i wyreguluje te klapki którymi steruje zawór. Puki co musze kombinować bo wiadomo jak jest z exupami do 929/954...

Post: 01 marca 2011, 23:55
autor: LOLO
Widziałem ostatnio na allegro po 400zł. SZALEŃSTWO :ooo: :ooo: :ooo:

Post: 02 marca 2011, 09:04
autor: nys
Wydaje mi sie ze jak wywalasz exupa i dajesz filtr K&N musisz zainwestowac jeszcze w PowerComadera, bo bez tego raczej nie wyregulujesz silnika.

Post: 02 marca 2011, 16:39
autor: Premo23
Co do jazdy z rozwalonym Exup-em to jak dla mnie roznica przy niskich obrotach jest katastrofalna,motocyklowi brak jest ewidentnie dynamiki.Wczesniej mialem cbr f2 i sadze ze mozna je bylo stawiac kolo siebie pod wzgledem elastycznosci na 6 biegu.Po wymianie silniczka wymianie linek i jeszcze kilku czynnosciach serwisowych,Niunką az chce sie jezdzic,od 3 tyskreci jak szalona czego wczesniej nie moglem powiedziec,bo chodzilo to jak kierat...na twoim miejscu albo bym zrobil exup albo kupil Commanderka-wiem ze nie jest to tani gips ale cos za cos.Mozesz oczywiscie pootwierac przepustnice w airboxie i w exupie ale wtedy bedzie mial tylko gore mocna,zamykajac natomiast dol.no i oczywiscie ta kontrolka na blacie...Ja w kazdym razie sie uporalem z tym problemem,troche sie splukalem,ale czego nie robi sie z Milosci :okulary: