Strona 1 z 2

Czerwona kontrolka.

Post: 13 czerwca 2008, 13:28
autor: kocmanek
Witam. Wiecie może co za przyczyna może być, jak świeci się czerwona kontrolka i w tym samym czasie zapala się znak jakby oliwiarki na wyświetlaczu? Co to za diabeł i czy to normalne? Jeśli nie to jak na to zaradzić? Dodam że dzieje się to przy niskich obrotach (bez dodawania gazu). Obroty niskie są na poziomie ok 1,2 tys. Olej był wymieniony i stan jego jest ok. Przed wymianą też tak było czyli sprawa oleju lub jego braku odpada.
Podpowiedzcie co to może być. Nie piszcie jednak że do serwisu mam się udać bo jestem dłubek i chciałbym sam rozwiązać ten problem. Pozdrawiam wszystkich i czekam na podpowiedzi.

Post: 13 czerwca 2008, 13:33
autor: motobandyta
może poziom plynu chłodzącego?

Post: 13 czerwca 2008, 14:56
autor: beyontruh
A przypadkiem nie przewrócił Ci się motocykl ? Może być taka sytuacja ,że zapowietrzył Ci się układ smarowania.

Post: 13 czerwca 2008, 15:13
autor: Insaine
Jeżeli mruga ci ikonka oliwiarki to nie chce cię straszyć ale może to być blach ostka albo coś poważnego .U mnie po nagrzaniu pomrygiwałą po nagrzaniu (około 95 stopni )i wyszły panewki dolne w silniku .Klient od którego kupiłem fajera sprzedał mi z miną w środku :evil: (lał nie wiem co za olej i katował )lub może to też być pompa oleju .Proponuje ci żebyś zjechał na serwis niech ci go osłuchają :|

Post: 13 czerwca 2008, 15:23
autor: LOLO
Jeżeli na niskich obrotach ok.1200 mruga to po skręceniu obrotów na pewno będzie świecic co jest oznaką słabego smarowania!!!! Może byc coś z pompą olejową, ale takie objawy to bardzo częsta przyczyna przytartej panewki na której układ smarowania traci ciśnienie!!!! I jak pisze "Insaine" powinno to by bardziej widoczne przy nagrzanym silniku, gdy olej robi się bardziej rzadki!!! Życzę by moje przewidywania się nie sprawdziły!!![/b]

Post: 13 czerwca 2008, 15:31
autor: Insaine
No kolego LOLO lepiej ci to nakreślił(sprawę panewek) mnie to wyszło dużo hajsu , bo odrazu jak już otwierasz silnik to ci proponuje żeby zajrzeli do skrzyni i zastanowili się nad rozrządem, oby się spełniła ta druga wersja.

Post: 13 czerwca 2008, 18:23
autor: Lodzia
Nie chce cie martwic ale stawiam na panewki. Kolega miał dokładnie taki sam przypadek w 929.Kontrolka zapalała sie na wolnych obrotach a gasła juz przy ok. 1300 obr/min. Przejechał tak ok. 1000 km i zaczęło strasznie napier...ać w silniku. Po rozebraniu silnika okazało się że paneka korbowodowa wypłynęła wokół korbowodu.

Post: 13 czerwca 2008, 19:23
autor: BUZKA
Nie ma co sie oszukiwac panewki poszły sie CENZURA... :?

Post: 15 czerwca 2008, 11:40
autor: RudiszRR
Dokladnie koledzy maaja racje silnik jest juz na wykonczeniu wiec odpusc sobie jazde i rozbieraj go jak najszybciej to moze jeszcze cos odratujesdz. Takie wlasnie sprawdzenie przy bardzo niskich obrotach j est bardzo dobrym sposobem na sprawdzenie stanu silnika przy kupnie moto.

Post: 16 czerwca 2008, 23:40
autor: kocmanek
No to mnie pocieszyliście :(. Dzwoniłem do gościa od mechaniki takich sprzętów i powiedział że w najbłachszym przypadku czujnik ciśnienia oleju, a o tym gorszym przypadku nie chciał gadać tylko kazał moto na przyczepkę i do niego. Chyba tak zrobię. Dzięki jednak wszystkim za odpowiedzi. Życzę miłego śmigania, a ja pośmigam jak tylko wyjaśni się wszystko co i jak i usunę tą usterkę. Wpiszę na forum dla świadomości wszystkich co to był za diabeł. Pozdrawiam

Post: 20 czerwca 2008, 14:20
autor: koma600
podepne się do tematu dzisiaj z jedynki jeździłem i tak po latąłem troche i jak stanołem to na wolnych na wyświetlaczu zaczęła mrygać kontrolaka oleju dałem gazu i przeszło stanołem i znowu przjechałem kawałek z 4km i przestało co jest? miał ktoś tak?

Post: 20 czerwca 2008, 19:34
autor: fabiq
a olej w silniku masz?