Strona 1 z 2

WYMIANA OLEJU RATUNKU!

Post: 20 czerwca 2011, 19:41
autor: ZłotyFireBlade
Chłopaki ratujcie,wymieniam olej w moto wraz w filtrem w ksiązce serwisowej jest napisane 3,7 litra przy wymianie filtra,mi weszlo 3 i jest full(juz po zaciagnieciu oleju przez filter) i co teraz?! RATUNKU!

Post: 20 czerwca 2011, 19:56
autor: wiertło
Moto na prawo i lewo przechalales?? ja tak robie rozgrzeje go do zalaczenia sie wetylatora i spuszczam. Filtr swoje tez sie jeszcze napije pompa zaciagnie itp po odpaleniu

Post: 20 czerwca 2011, 20:17
autor: gargamel
Przy ostatniej wymianie oleju spokojnie wlałem 4 litry. Może nie spuściłeś do końca? Rozgrzej silnik i dopiero zlewaj oliwe.

Post: 20 czerwca 2011, 20:21
autor: wiertło
doklanie ja tez wlalem tyle bez zadnego oporu takjak Kolega pisze gargamel

Post: 20 czerwca 2011, 22:51
autor: OZI
Jak już masz zalane moto olejem i według stanu jest ok, kontrolka oliwy się nie pali to odpal moto i zerknij w oczko. podejrzewam że jak chwile popracuje to stan troszke spadnie. Nie wiem czy to ma jakiś sens ale ja osobiście przed zakręceniem nowego filtra zalewam go tak w 1/3 olejem. Do 929 wlazło mi dokładnie 3,7l.

Post: 20 czerwca 2011, 23:26
autor: ZłotyFireBlade
To robił mechanik, wlal 3 litry i wg niego zlal tez 3 litry.... ale moto całkiem wystygło w domu i po stanie widze ze musze dolać...

Post: 21 czerwca 2011, 01:19
autor: konrad0k
Wniosek - nie oddawaj więcej sprzętu do mechanika który nie potrafi poprawnie wymienić oleju ;)

Post: 21 czerwca 2011, 09:10
autor: wiertło
Dokladnie juz wiecej nie jedz do niego. Tyle to sobie sam zrobisz i Ty bedziesz pewien na 100% ile zlales a ile wlales :D

Post: 21 czerwca 2011, 09:57
autor: maciekx
mi nigdy nie udaje sie idealnie wlac tyle co w manualu czy to w aucie czy moto zawsze troche mniej mi wchodzi ale nie 0.7L :) hehe tak wlasnie mechanicy robią na sztuke szybko szybko zlac wlac skasowac grosz, nawet nie chce im sie poczekac pobujac moto zeby wszystko zlecialo, a samemu mozna sobie na spokojnie poczekac, ja rowniez zalewam olej do filtra niby wtedy szybciej uklad ma odpowiednie cisnienie oleju ale ponoc nie jest to konieczny zabieg

Post: 22 czerwca 2011, 21:07
autor: Max_929
to i dodam cos od siebie
nie jest konieczne zalewanie filtra olejem , ale jak juz wkręcimy filtr (przed wkeceniem oczywiscie smarujemy uszczelke olejem) zalejemy olej to nie wolno od razu odpalać moto ,tz. krecimy rozrusznikiem tyle az zgaśnie kontrolka smarowania (krecimy z przerwami tak by nie spalić rozrusznika) gasnie kontrolka i mamy pewność że olej jest wszędzie
spokojnie odpalamy moto i jazda próbna ;]
co do stanu oleju umnie zawsze 4l ;]
tez nie jestem za tym o oddawac moto do mechanika ,ale co ma powiedzieć ktos kto niema jak i gdzie wymienic olej . :/

Post: 22 czerwca 2011, 21:52
autor: arek
pierwszy raz słysze cos takiego zeby kręcić z przerwami aż zgaśnie kontrolka cisnienia oleju. Poza tym miałem juz w swoim życiu kilka aut i motorów i chyba musiałbym zapłon odcinać żeby silniki kręciły, a nie odpaliły. Auto jak i motor palą mi na dotyk więc nie ma opcji kręcenia a nie odpalenia. Nawet jak spuścisz całkowicie olej to i tak nie oznacza to że wszystko chodzi na sucho więc czas w którym silniki chodzą od odpalenia po zalaniu świeżym olejem do uzyskania pełnego ciśnienia napewno im nie zaszkodzi tym bardziej że są to jałowe obroty i silnik chodzi bez obciążenia. A dodam że jak ostatnio zmieniałem olej w swoim aucie jak i motorze to kontrolka nie gasła nawet ok 4 sekund i jakoś nie ma to większego wpływu na rozwój motoryzacji w Polsce. No ale każdy robi tak żeby sie z tym dobrze czuć...Niedługo ktoś napisze ze trzeba sie pomodlić przed wymianą oleju i zrobić dziesięć pompek

Post: 22 czerwca 2011, 22:10
autor: erikson
Dobre te pompki :one: