Strona 1 z 2

zmiana opony na 180

Post: 18 lipca 2011, 18:58
autor: pitz
Witam wszystkich. Nieznam się za bardzo na motorach 929 mam od miesiąca.
Chce nową oponkę ale z kasą kiepsko. Znajomy doradził mi metzelera znalazłem 2 rozsądne aukcje:
http://allegro.pl/180-55r17-metzeler-ro ... 00961.html
tylko niewiem czy to dobry pomysł zmieniać rozmiar opony i :
http://allegro.pl/metzeler-sportec-m3-1 ... 04612.html
Używanych się jakoś boje. Jak ktoś ma jakieś mądrzejsze propozycje dla nowicjusza to z góry dziękuje.

Post: 18 lipca 2011, 20:28
autor: arek
jeżeli chcesz to moge dać Tobie telefon do kolesia od którego kupuje opony juz od kilku lat. Są to potorówki ale zaręczam że w stanie bardzo dobrym. Czasem sie dziwie dlaczego takie opony sprzedają bo wyglądają prawie jak nowe. Ceny są od 450 do 550 za komplet i nie ma mowy o jakis starych rocznikach czy naprawach typu kołek.

Post: 18 lipca 2011, 20:32
autor: wiertło
jak dobrze poszukasz kupisz 190/50 do 400-450zl sam kupilem nowke
Kolega ma za dobre pieniadze o tu
http://forum.fireblade.pl/topics11/k-ku ... .htm#71726

Post: 18 lipca 2011, 21:43
autor: remek 2o
JESLI Z TYCH 2 TO TYLKO TA DRUGA ALE NIE LEPIEJ POSZUKAC UZYWEK W DOBRYCH PIENIADZACH, 0CZYWISCIE Z PEWNEGO ZRODLA.. ;)

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 9:46 pm ]
JUZ WCZESNIEJ KOMUS POLECALEM MOJEGO ZIOMKA NA ALLEGRO MA NICK PEDZEL-WETERAN lub opoOpony , ma na prawde dobre gumy teraz od niego zaozylem diadlo corse 3 skladnikowa i jest git 150 zeta jest na prawde dobra na droge nie chcialem teraz lepszej typu supercorsa czy racetec bo teraz ich nie wykorzystam..ale wracajac do tematu polecam chlopa ;)

Post: 18 lipca 2011, 21:55
autor: cycu_rsko
Nie zmieniaj na 180. Opona sie robi plaska i nie idzie sie dobrze zlozyc w zakrecie.

Post: 18 lipca 2011, 22:13
autor: remek 2o
opona 180 jest bardzo dobra na winkle, lepiej moto zlozyc na takiej gumie jednak ona bledow nie wybacza , trzeba juz potrafic to i owo ;)

Post: 18 lipca 2011, 23:41
autor: Yarson 954
Kolego.. kup sobie lepiej uzywana Torowke, zajebista sprawa, podczs deszczu troche wolniej tzreba... napewno nie kupuj sugerujac sie cena metzelerow i SHINKO!!!

kiedys mialem 954 i skoncyzlo mi sie dojscie do torowek zajebistych, kupilem nowe shinko mowie oj tam... na meisiac moze byc... KARTOFEL!!! kwadratowa, lekka mzawka na rpostej przecinalismy z plecaczkiem ukochanym biala linie i uslizg delikatny, i znajomi to samo mieli:)
najlepiej jak masz kase kup Dunlopa jakiegos 190,albo torowke, :027:

i Zapraszy na ZLot Fireblade :mrgreen:

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 11:44 pm ]
ps Nowa opona shinko bylo za ok.250-280zl

Fuj

Post: 19 lipca 2011, 10:40
autor: maciekx
panowie ja nie wiem ale moim zdaniem robicie glupote wielka polecac mlodemu driverowi torowki przeciez wszem i wobec wszyscy wiedza ze opona torowa zeby dobrze kleila musi byc porzadnie rozgrzana co czesto jest trudne w normalnych warunkach podczas zwyklej jazdy, a wtedy moze byc bardzo sliska, a druga sprawa ze ciezko kupic torowke ktora nie ma praktycznie zmielonych bokow i tam juz nie ma gumy, ja bym na takiej oponie nie wyjechal, nie wiem jakie wy kupujecie,

druga sprawa jezdzilem na 180 mozna latac ale nie wiele trzeba bylo sie skladac zeby ją bez problemow zamknąć a po zalozeniu 190/55 brakuje okolo centymetra ale bzyk duzo lepiej sie proawadzi. takze ja juz 180 nie zaloze tylko 190/50 lub 190/55

trzecia sprawa odnosnie tego pedzel_weteran to jest kicha moze i opony ma niektore dobre ale co z tego jedno jakies tam foto nie ma napisane ile ma mm bieznik a na oko to sobie mozna, piszesz do niego maila nie odpisuje lipaaa!!!!

Post: 19 lipca 2011, 11:23
autor: pitz
to poleć mi jakąś oponke maciek

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 12:02 pm ]
http://allegro.pl/dunlop-qualifier-d209 ... 59482.html
http://allegro.pl/dunlop-qualifier-d209 ... 67035.html
co o tych myślicie?

Post: 19 lipca 2011, 16:54
autor: cycu_rsko
remek 2o pisze:opona 180 jest bardzo dobra na winkle, lepiej moto zlozyc na takiej gumie jednak ona bledow nie wybacza , trzeba juz potrafic to i owo ;)


Nie gadaj czlowieku glupot ze mozna lepiej moto zlozyc, bo troche je polozysz i jedziesz na rancie. Opona 180 jest za waska do takiego moto!! To jest opona do nowych 600'tek a nie do litra.
W druga strone to tez dziala, bo nie zaklada sie szerszej opony niz jest przewidziana fabrycznie, chlopaszki ktorzy nie maja pojecia zakladaja tylko takie opony bo z szersza guma wiekszy lans na dzielni. Przyjdzie sie zlozyc w zakret to jedzie taki powoli zeby nie wyglebic bo tyl ucieka.

Post: 19 lipca 2011, 17:21
autor: maciekx
pitz pisze:to poleć mi jakąś oponke maciek

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 12:02 pm ]
http://allegro.pl/dunlop-qualifier-d209 ... 59482.html
http://allegro.pl/dunlop-qualifier-d209 ... 67035.html
co o tych myślicie?


co prawda nie jezdzilem na qualifierach ale kumpel do r6 09r zalozyl juz drugi komplet i jest mega zadowolony, ty tez napewno bedziesz zadowolony a cena calkiem przyzwoita takze kupuj i smigaj, chyba ze chcesz troche dolozyc kasy to mozesz wziąć tą M3 co pokazywales wczesniej powinna byc lepsza od tego qualifiera, ale skoro zaczynasz dopiero latanie to i tak nie wykorzystach w 100% co potrafią te opony takze co nie wezmiesz bedzie dobre tylko zeby to byla opona sportowa a nie sportowo turystyczna, jak ta Z6

Post: 19 lipca 2011, 18:15
autor: arek
wydaje mi sie ze cycu_rsko nie ma racji. Tak na chłopski rozum to 180 bedzie lepsza jeżeli chodzi o poręczność czyli przerzucanie z lewej na prawą a co do głebokości złożenia ma raczej znaczenie profil opony a nie szerokość.Wg. Twojego rozumowania to z przodem 120 nie dało by sie wogóle kłaść bo przecież zaraz by sie skończyła a w rzeczywistości tył zamykasz a do zamknięcia przodu jeszcze baardzo daleko a to dlatego bo jest profil 70, a to że litry mają szerszą opone od 600 tek to chyba raczej chodzi o przeniesienie mocy z koła na asfalt no ale jako że człowiek istota omylna to i ja moge się teraz mylić więc może ktos inny sie wypowie...