Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 00:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Termoelektryczny włącznik wentylatora

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Termoelektryczny włącznik wentylatora

Post » 13 października 2008, 15:58

Czesc.

Dzis odwiedzil mnie Luki913 i dostarczył oryginalny włącznik wentylatora, który mu sie popsuł.
Nowy w salonie Hondy to koszt 250 pln (?) więc posiedziałem troszkę i znalazłem kilka które będą działać w CBR'ce

Wszystkie te czujniki są stosowane w różnych samochodach.

Jak przypuszczam oryginalny czujnik wentylatora pracuje w zakresie temp. 103-90 stopni. Czujników pracujących w takich samych warunkach niestety nie znalazłem, wszystkie włączają sie w nieco innym zakresie temperatur, ważne jest żeby nie pracowały a raczej nie włączał wentylatora który będzie wystudzać ciecz poniżej temperatury w której zamyka sie termostat bo to już jest bez sensu. Jeśli zakres działania będzie niższy to po prostu wentylator będzie sie wcześniej załączać i troszke dłużej pracować jednak będzie spełniać swoją funkcję. Trzeba tylko sprawdzić w jakiej temp. zamyka sie termostat żeby wentylator nie kręcił kiedy będzie niepotrzebny.

Lista zamienników wygląda następująco ( indexy towaru wg. InterCars, wiec podajecie index w jakimkolwiek oddziale intercars i dostajecie czujnik w cenie jaką podałem )


Index / zakres pracy ( Wł/Wył ) / cena

1 850 198 / 92-87 / 39,99

ObrazekObrazek

-------------------------------

1 850 223 / 90-85 / 39,99

Obrazek

-------------------------------

1 850 266 / 90-85 / 51,90

Obrazek


i to wszystko co wyglada podobnie

są też włączniki które mają wyższą temperature wlączania wentylatora tylko że są dłuższe i nie wiem czy by sie w chlodnice zmiescily, jeśli ktoś ma troche czasu i możliwości zmierzyć jak dlugi czujnik może być wkręcony w chłodnice to możnaby coś dokładniej dopasować

wyglądają te czujniki tak

Obrazek

ten czujnik ma np. zakres pracy : włącza się przy 105 i wyłącza przy 90

powalczyłbym jeszcze z termostatem jeśli mógłby mi ktoś takowy dostarczyć

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 13 października 2008, 16:32

termostat otwiera się przy około 78 a pego pełne otwarcie następuje przy 90 stopniach. to wiem bo sprawdzalem oczywiście temperatura otwarcia nie jest dokładnie taka sama dla każdego termostatu ale dużo od tego nie odbiega. optymalnie byłoby znależć wlącznik żeby załączał się przy 100 a wyłączał przy 90. można by się pokusić o zbudowanie elektronicznego włącznika ale to byłby przerost formy nad treścią. ostatni czujnik jest najbarziej odpowiedni do motocykla. jeśli chodzi o długość to raczej nie ma problemu bo zawsze można wkręcić go przez jakiś śrubunek czy redukcję. jażdy tokaż ci zrobi coś takiego za pare groszy najlepiej z aluminium żeby inne metale nie wchodziły w reakcje z chłodnicą bo o ile wiem to chłodnica jest aluminiowa.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 13 października 2008, 22:50

no tak tylko chodzi o to zeby nic nie przerabiac, sa wlaczniki typu krotkiego ktore wlaczaja sie ponad 100 stopni i wylaczaja przy 90 ale sa na dwa wtyki, wiec nie wiem czy bedzie trzeba po prostu podciagnac drugi masowy przewod zeby to laczylo obwod? w czujniku z jedna wtyka prad zalacza z masy z chlodnicy a jak sa dwa wtyki to nie wiem, zapewne trzeba mase dostarczyc jedna wtyka aby druga wyszla gdy temp. osiagnie tyle ile trzeba aby obwod sie zamknal
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2008, 13:10

chyba nie do końca cie rozumiem, ale jeśli chodzi o pracę takich wlączników to one tylko zamykją obwód i żadna masa nie jest potrzebna. natomiast jeśli są 3 styki to przwdopodobnie są to styczniki samochodowe do wentylatorów dwubiegowych. czyli jeden zamyka się przy 95 stopniach a drugi przy 100 na porzykład. ale to nie jest żaden problem bo moża wykożystać tylko jeden stycznik.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 15 października 2008, 16:52

Fabiq wybierz najbardziej optymalny bo ja sobie wymienie jak moto odstawie, teraz nie chce mi sie dlubac ale jak wlacza sie przy 105C i wylacza przy 90C to troche nie teges no ale z braku laku.... wzialbym i ten bo jest nowy i bedzie dzialac.

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 4:54 pm ]
A co do oryginalnego to dzwoniłem do Hondy Daszuta w Olsztynie i tam powiedziano mi ze koszt takiego czujnika to 250zl po czym Pan zaznaczyl ze nie maja go na miejscu ale z Europy w ciagu kilku dni sciagna :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2008, 09:17

bede na zime u siebie wymienial chłodziwo to obadam jaki tam bedzie pasowac bez przerabiania
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 01 lipca 2012, 15:29
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 2
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Zamiennik

Post » 31 stycznia 2013, 22:49

Zakupiłem wczoraj zamiennik do sc33 na allegro. Dzisiaj przyszedł i ku mojemu zdziwieniu pisze na nim jak byk ON85 dedukując temperatura włączania 85 st.cel.

Nie jest to trochę na niska wartość?

Z tego co czytałem na forum to czujniki powinny łapać tak od ok.100C!

link : http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-c ... 23275.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 31 stycznia 2013, 23:05

no jezeli zalacza przy 85st to kiszka troche wczesnie skoro 85 st to jest normalna temp pracy silnika

Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 01 lipca 2012, 15:29
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 2
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Histereza

Post » 31 stycznia 2013, 23:31

W sumie to mogę zakatować wentylator! Ale z drugiej strony nie wiem jaką ma tolerancję bo niektóre czujniki mogą mieć nawet do 10C !!!!

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 01 lutego 2013, 09:18

jeśli może mieć tolerancje to w obie strony, lepiej sprawdzić z termometrem
albo jak chcesz to mogę Ci wysłać taki oryginalny za 50zl, oczywiście 100% sprawny

Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 01 lipca 2012, 15:29
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 2
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 01 lutego 2013, 11:00

Najpierw sprawdzę a potem będziemy myśleć :-) thx

[ Dodano: Pią Lut 01, 2013 5:32 pm ]
No i się zesrało! przemierzyłem ten cholerny czujnik i włącza się przy 83C i wyłączą dopiero przy 74C. Kiszka i tyle :-( odsyłam kolesiowi z powrotem ten czujnik bo coś parametry mi nijak nie pasują!

[ Dodano: Pon Mar 04, 2013 6:16 pm ]
Problem rozwiązany, wychodzi na to że najpewniej jest kupić japoński zamiennik z Larssona.
Kosztuje ok 110zł a parametry nie odbiegają od oryginału :-) ZAŁ-102C


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości