Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 16:30

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

4 l. oleju do silnika

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 11:26
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

4 l. oleju do silnika

Post » 06 lutego 2013, 17:50

*mily wstep*
Czesc, dawno nie zagladalem wiec czytania troszke mam a do wiosny jeszcze kawalek :)


*dupokryjka jakby sie okazalo ze pytanie juz bylo ;)*
W ktoryms watku pojawilo sie pytanie ale odpowiedzi juz nie bylo i w innych tematach nie znalazlem.

*background*
Sprawa dotyczy wlewania 4 litrow oleju do silnika (SC33) przy wymianie (w domysle filtr tez wymieniany).
Otoz wiem ze stunterzy latajacy na gumie specjalnie leja wiecej oleju w celach lepszego/odpowiedniego smarowania silnika w pionie.
A ja jakos tak z przyzwyczajenia leje sobie 4l. oleju przy wymianie a na gumie nie latam.

*pytanie wlasciwe* :)
Czy latanie (miasto/turystyka/bez gumowania) z zalanymi 4l. oleju ma jakis negatywny wplyw na silnik? czy powinno sie koniecznie trzymac zalecane bodajze 3,6 l.?
Rozpatrujmy sytuacje w przedziałach 10 kkm (od wymiany do wymiany oleju).


*umizgiwanie ;) :D*
bede wdzieczny za odpowiedz - jasna, klarowna i niegdybajaca :)

 
Posty: 5
Rejestracja: 16 stycznia 2013, 20:46
Lokalizacja: OK
Motocykl:

Post » 06 lutego 2013, 19:40

producent nakazuje 3,6 litra. i tego sie trzymaj. a reszte zostaw sobie na dolewke ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 06 lutego 2013, 20:51

Witam ja mam sc29 z silnkiem sc33 :) zajebalem go litra po nad stan MOTUL 5100 ;) latam na gumie i jest zajebiscie nic sie niedzieje hihi:
kolega cos wiecej wie na temat http://www.youtube.com/watch?v=Swr_xsAbXlk chyba go znacie :ooo:
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 06 lutego 2013, 23:39

ja 900 lałem 4 a 1100 5tką:D

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 06 lutego 2013, 23:58

2 dni temu zmienialem olej w sc28 i wlewajac prawidlowo 3.7 (wymiana filtra tez) po odpaleniu i po paru minutach po sprawdzeniu nie bylo maximum wiec po 4litrach dopiero jest maximum wiec nic wedlug mnie sie nie stanie:) dlatego dolalem reszte i banka na kosz:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 07 lutego 2013, 00:03

a jak mu dasz jeszcze litra :jupi: to co :) ja i muj silnik jestesmy zadowoleni :one: ja mu gaz :) a on hihi: -> klama i czask lancucha i idzie na gume ino raz :dance: nic mu nie bedzie jak cos odma zrobi robote :brawo:
lepiej zeby bylo wiecej niz by bylo za malo :one: nic mu nie bedzie od litra nad stanu :diabel2: ani kropli i potku nie wydusil :dance: ona 919rr to lubi ;)
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 07 lutego 2013, 00:27

ja robię tak samo 4l wlewam od razu,i nigdy nic sie nie działo,lej jak lałeś i będzie git ,a go 929 która mam w stuncie leje 0,5l ponad stan i tez jest ok ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 11:26
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 07 lutego 2013, 11:08

Dzieki za odpowiedzi :)

Wole jak piszecie wlac 4l. i nie tykac i nie sprwdzac 'okienka' codziennie... taki nawyk po Suzuki, ktorego proboje sie oduczyc ;)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 lutego 2013, 16:01

TasmaN, lać 4l i tyle 2-3 setki więcej nic się nie stanie :D
sam tak robie i jest oki ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 sierpnia 2009, 16:05
Lokalizacja: OKl.Konst
Motocykl: R6 stunt & cbr 929rr
Rok produkcji: 2004
Samochód: Ford Ranger USA

Post » 07 lutego 2013, 21:07

nic sie jej nie stanie ja latam na 5l w f4i i tylko na poczatku wywala nadmiar przez odme w pionie a po paru dymkach wszystko jest git. w 900rr miałem tak samo

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 08 lutego 2013, 15:47

a po co jest odma :D
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 24
Rejestracja: 08 sierpnia 2010, 10:25
Lokalizacja: Kozienice
Motocykl: cbr 954
Rok produkcji: 2003
Samochód: dość szybki

Post » 09 lutego 2013, 18:57

Przy zalewaniu olejem ponad stan zachodzi niebezpieczeństwo że korby będą uderzać w olej i go spieniać, ale wiadomo że trzeba by go wlać dużo ponad stan aby to zachodziło. Odma jest do odpowietrzenia komory korbowej gdyby ktoś nie wiedział ;) ja zawsze do moto lałem pełne okienko i się nie przejmowałem - nic się nie działo :) :)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość