Dzisiaj jest 03 czerwca 2025, 01:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Temperatura silnika - jaką macie ???

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 22 października 2008, 12:12

toper-utl o jaki czujnik ci chodzi? bo jeśli chodzi o termostat to na każdym termostacie jest napisane przy jakiej temperaturze się otwiera zazwyczaj jest to 78C a pełne otwarcie następuje jekieś 10 stopni wyżej czyli około 90C
podobnie jeśli chodzi o wyłącznik wentylatora powinno być to zawaqrte w jego oznaczeniu, ale w motocyklach jest to około 100C.

Awatar użytkownika
 
Posty: 232
Rejestracja: 17 lipca 2008, 16:35
Lokalizacja: Józefosła
Pochwały: 4
Motocykl: Tuono
Rok produkcji: 0

Post » 22 października 2008, 12:24

krolik, dzięki, teraz wiem, że lista rzeczy do zrobienia w zimę się wydłuża, muszę teraz tylko spojrzeć do serwisówki jak to się robi,
przynajmniej teraz to już we własnym garażu :mrgreen:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 22 października 2008, 15:35

Chodzi mi o czujnik temperatury , ten który wysyła informacje do zegarów, jest on montowany w sąsiedztwie termostatu i to dzieki niemu wiemy jaka mamy temperature cieczy chłodzącej.
Jest to dla mnie istotne , gdyż nie ma na nim dokaldnie okreslonej temperatury , tylko skala bez opisu, a wiedzac to mogl bym ocenic czy termostat jest ok czy raczej do wymiany.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 22 października 2008, 18:10

przyznam się że nie mam pojęcia jakiego typu jest u ciebie czujnik temperatury. w takim wypadku najlepiej będzie jak sam sobie wyskalujesz zegar tak jak to opisywałeś wcześniej.

 
Posty: 5
Rejestracja: 01 lipca 2009, 10:48
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: CBR 600 F F3/F4I
Rok produkcji: 0

Post » 05 sierpnia 2009, 14:24

Witam. Jak tak czytam wasze posty i sie zastanawiam. wiekszosci wentylator załacza sie przy tem 100-104 C. u mnie natomiast wentylator zalacza sie przy 81/86/90 stopni. Powiedzcie mi czy to dobrze? Czy bede musiał cos grzebac przy moim fajerze?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 sierpnia 2009, 14:52

goof3r pisze:wentylator zalacza sie przy 81/86/90 stopni
to znaczy że w Twoim moto poszedł włącznik wentyla i ktoś albo nie mógł dostać albo chciał zaoszczędzić i wsadził takowy włącznik z jakiegoś furacza... Ja tak zrobiłem w FZR - wsadziłem włącznik z jakiejś subarki i włączał mi się przy 87^C i hulało :D lepiej wcześniej niż wcale

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 05 sierpnia 2009, 15:34

orzech pisze:
goof3r pisze:wentylator zalacza sie przy 81/86/90 stopni
to znaczy że w Twoim moto poszedł włącznik wentyla i ktoś albo nie mógł dostać albo chciał zaoszczędzić i wsadził takowy włącznik z jakiegoś furacza... Ja tak zrobiłem w FZR - wsadziłem włącznik z jakiejś subarki i włączał mi się przy 87^C i hulało :D lepiej wcześniej niż wcale


z tym to się nie zgodzę, konsekwencje niedogrzanego silnika mogą być całkiem poważne

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 sierpnia 2009, 17:27

motobandyta pisze:konsekwencje niedogrzanego silnika mogą być całkiem poważn
dlatego też dobrałem włącznik o najwyższej jaką znalazłem temp właczenia który pasował na gwint ale to było w starym FZR ;) Do Fajera szukałbym oryginalnego włącznika. Ale rozwiązanie to może być jako tymczasowe... Poza tym jak śmigam Fajerem w nie upalne dni to temp jest na poziomie 85^C wiec taka temperatura jak dla mnie nie jest szkodliwa dla silnika... Można też to wywnioskować z temp otwarcia termostatu (zaczyna się otwierać przy 80,5^C , max otwarcie przy 95^C) więc na oko temp 85-90 to optimum dla bzykawki :mrgreen: ale to tylko moje prywatne rozmyślania więc nie obrazę się jak ktoś powie że jest inaczej :P
Zawsze można zamiast włącznika wpiąć pstryczek elektryczek i manualnie sterować wiatrakiem :diabel:

 
Posty: 25
Rejestracja: 11 lipca 2009, 17:51
Lokalizacja: Mysłowice
Motocykl: CBR 600 F4
Rok produkcji: 1999

Post » 05 sierpnia 2009, 20:02

Heh to ja miałem problem, w mojej F4 akumulator w średnim podeszłym wieku, stojąc przeciskając się w korkach stojąc na światłach w upalne dni, jeszcze w dodatku z włączonymi światłami w moto obroty zaczynają falować jak włączy się wentylator przerąbane moto ma tendencje do gaśnięcia trzeba go jeszcze na obrotach trzymać i lampy wyłączone, dlatego zawsze jak gdzieś w korku się przeciska lampy off, no mam jeszcze możliwość bo np. w nowszych maszynkach nono stop na włączonych ale to tez wina regulatora ładuje przy lekko wyższych obrotach a pełne ładowanie 5 tyś. :)

Wracając to temperatury polecam układ chłodzenia zalać dobrym płynem nie wodą !! i wypłukać wypompować całą wodę.

A jak u was jest w fest upalne dni w korkach tam gdzie się jedzie max 40 km/h ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 08 marca 2009, 01:34
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR900
Rok produkcji: 1999

Post » 06 sierpnia 2009, 20:44

Wracając do tematu, u mnie podczas jazdy tak 130km/h to 75'C. Podczas wolniejszej z 82'C wskazuje, a podczas postoju tak do 105 się temp dźwiga i wtedy włącza się wentylator.
Lonewolf

 
Posty: 197
Rejestracja: 04 lipca 2009, 13:30
Lokalizacja: konin
Motocykl: honda cbr900 fireblade
Rok produkcji: 1998

Post » 06 sierpnia 2009, 22:13

witam:) chcę dorzucić że u mnie w sc33 temp nie spada poniżej 60 a wentylator zawsze wł się przy 104 i wył przy 102 , w trakcie normalnej jazdy temp to- 70do75 wydaje mi się że troche nie dogrzany mam ten silnik

Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Rejestracja: 06 września 2009, 22:56
Lokalizacja: Sligo, Gr
Motocykl: Honda CBR 900 RR Fireblade
Rok produkcji: 1999

Post » 27 września 2009, 21:06

Witam,

u mnie w sc33 z 1999 roku temperatura podczas normalnej jazdy 120 do 160km/h trzyma sie w granicach 56 do 58 stopni C.

Podczas ostrzejszej jazdy podnosi sie do 70 stopni C

Juz zamowilem oryginalny termostat za cale 65 euro.....

Mam nadzieje że to pomoże mojemu silnikowi, niedobrze jak jest nie dogrzany :)
900 rr - The Power of Dreams :)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości