Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne żężenie podczas przyspieszania

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 10 lipca 2009, 13:35

wirus1 pisze:Koledzy czy ktoś wyjaśni mi jeszcze jak to jest z tą hamownią. Hamownia mieży moc na kole i zawsze będzie mniejsza niż na wale korbowym? Producent podając 128km podaje moc na wale czy na kole? Czy ta dziura (przetarcie) w tłumiku może odbierać pare KM?


W tłumiku przelotowym dziura nie ma znaczenia, tym bardziej że jest niewielka i tylko na zewnętrznej części.
Co do hamowni to hamowałem kiedyś gsx600f właśnie na ulicy Kamiennej i sprzęt który posiadają mierzy również straty mocy w napędzie. Są one doliczane w trakcie pomiaru automatycznie i wynik mocy jest wartością na wale silnika (z tego co pamiętam).
Nie napisałeś, czy twój wynik jest na kole czy na wale?

Jeżeli na kole to jest bardzo dobrze, ale raczej chyba to jest na wale tak jak napisałem wyżej z dodaniem strat mocy w napędzie i by się wszystko zgadzało.
Przy twoim przebiegu nie martwiłbym się. :D

Moc producenta jest podana na wale i ta moc będzie zawsze większa niż na tylnym kole.

Niedługo planuje jechać tam swoim moto, więc poinformuje jak wyszło.
Upewnie się przy okazji, jak ta moc jest obliczana.
Wczoraj troche jeździłem i moje moto spokojnie odrywa przednie koło z płynnego gazy. Po prostu przyśpieszam i idzie w górę po przekroczeniu 6-7 krpm. Jak szarpnę gazem to stawia dęba. No, ale mam teraz zestaw DJ i filterek Pipercrossa. :D (przełożenie standard 16:42)
Przydałaby się jeszcze dobra przelotka na kominie :mrgreen:

Wirus, a możesz wrzucić tutaj swój wykres? Powinni ci go wydrukować...

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 16 lipca 2009, 23:44

Oto wykres. Proszę koledzy o wypowiedzi dlaczego tak słabo ;)
Załączniki
P1010626 [800x600].jpg

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 17 lipca 2009, 13:29

Na moje oko nie ma poważnych dziur w mocy.
Trochę dziwi mnie ten dołek przy 5,5krpm, ale jak jeżdżę moją to też czuje w tym momencie, że jest słabsza.
Widziałem już sporo wykresów z hamowni od aut z silnikami tdi i wiadomo nie ma co porównywać takiej jednostki do nich, więc ogólnie wygląda dobrze.
Straty mogą być spowodowane oporami napędu lub niskim ciśnieniem w oponie oraz ogólnym zużyciem silnika, więc pewnie więcej nie wyciśniesz regulacją serwisową i nie ma co szukać koni, które odleciały z czasem :D

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 18 lipca 2009, 00:41

Mniej koni ok. A dlaczego moment wyższy od serii w "zużytym" silniku?? :027:

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 18 lipca 2009, 13:36

wirus1 pisze:Mniej koni ok. A dlaczego moment wyższy od serii w "zużytym" silniku?? :027:


Bo masz przelotowy wydech i może większą tylną zębatke, choć nie do końca jestem pewien, czy zębatka ma wpływ :mrgreen:

Powinienieś się cieszyć z Nm, czym więcej tym lepiej. NIe moc ma wpływ na przyśpieszenie tylko moment.

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 19 lipca 2009, 21:08

Zębatka nie ma wpływu, przed pomiarem, hamownia "zczytuje" przełożenie. Moc jest mocą - wartość fizyczna i nie zależy od przełożenia a od zdolności do wykonania pracy w określonym czasie, co innego siła napędowa na kole.

 
Posty: 8
Rejestracja: 24 października 2009, 16:12
Lokalizacja: Bielsko
Motocykl: honda 900RR FAJER
Rok produkcji: 1998

Post » 28 października 2009, 23:04

umnie jest podobie 5 6 na siskich obrotach to nornalnie' niema sie co przejmowoc krec manete ehheheh poZdro :brawo:
rafał

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości