Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 07:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

dokrecanie świec zapłonowych

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

dokrecanie świec zapłonowych

Post » 01 kwietnia 2011, 09:45

Witam,
stoję przed wymiana swiec zapłonowych, Znalazlem w serwisówce że stare świece dokręca się momentem 12 Nm, a w przypadku nowej świecy jest tak:

Kod: Zaznacz cały
Instal and hand tighten the new spark plug, then tighten it about 1/2 of a turn after the sealing washer contacts the seat of the plug hole.


Czyli dokrecamy recznie do oporu, a później o pół obrotu kluczem ? i tak zostawiamy nie patrząc na moment ?

I mam też jeszcze jedno pytanie, co do opasek w airboxie co wchodzą na gaźniki, je dokreca sie do konca czy zostawia się jakiś luz pomiedzy uszami ?

Pozdrawiam

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 01 kwietnia 2011, 13:45

Nowe świece proponuje dokręcić pierwsze z siłą 12Nm potem 15Nm , zaczekać z 10-15 minut , bo trochę podkładki się wygniotą i sprawdzić jeszcze raz na 15Nm i będzie git!! Każdy ma inne czucie w rękach i moim zdaniem dokręcanie z tzw. czuciem często kończy się pozrywanymi gwintami i mnóstwem tematów na forum związanych z ich naprawą!! Pamietaj, że głowica jest aluminiowa i przy dokrecaniu opór jest całkiem inny niż w przypadku stali!! Co do opasek to nie dokręcaj do końca!! Powodzenia !!

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 01 kwietnia 2011, 20:01

Tak jak lolo do swiec polecam dynamometr, w 900rr jest calkiem niezly dostep i mozna to elegancko wykonac.
Te opaski od gaznikow fabrycznie dokreca sie na 1 cm przerwy, ale gumy po wielu latach juz sa troche sparciałe i ja dokrecam troche wiecej - na jakies 7 mm i jest cacy. Jak sa dokrecone do konca to mozna gumy i opaski spsuc - wiec jak tak miales to je sprawdz.

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 02 kwietnia 2011, 00:09

dziękuje ślicznie za odpowiedzi:
Co do klucza dynamometrycznego to niestety nie posiadam, wiec będę musiał zrobic te pół obrotu na czucie, postaram się ciągnąć dwoma palcami z czuciem :)
a co do opasek to tak zrobię :)
Swoją drogą kupiłem denso zwykłe, mam nadzieje że będę z nich zadowolony :brawo:

[ Dodano: Sob Kwi 02, 2011 1:06 pm ]
moto złożone, te pół obrotu jest w sam raz jak swiece nowe ;) zagaadał od pół obrotu wałem, wczesniej nie chciał palic :) wszystko jest ok :jupi:


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości