Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 14:37

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

serwis po 50 tys km

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

serwis po 50 tys km

Post » 25 maja 2008, 20:49

W moim SC33 z 99r zbliża się magiczne 50 tys. Nie chce zmieniać sprzęta przez conajmniej 2 lata ponieważ jest w super stanie, chodzi jak laleczka i chciałbym żeby tak było dalej. Chciałbym się dowiedzieć co przy takim przebiegu należy zrobić lub sprawdzić żeby dalej cieszyć sie z użytkowania sprzęta. Ogólnie z silnikiem ani skrzynią nie ma problemów. Nie bierze oleju, pali dobrze, mocy nie brakuje. Czy trzeba zmienić rozrząd, sprawdzić ciśnienie sprężania???? Z góry dzięki za pomoc

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 25 maja 2008, 22:38

Ostatnio robiłem sc33 po 55 000 km. Trzeba było wymienić łańcuch rozrządu ponieważ już się odzywał przy zejściu z obrotów i dynamicznym ruszaniu. Regulacji poddane zostały zawory (jeden na wydechu i jeden na ssaniu na 3 cylindrze) "wyprane" zostały dokładnie gaźniki, zsynchronizowane i przestrojony skład mieszanki na bogatszą ponieważ Kolega zmienił końcówkę wydechu i moto z jałowego się niechętnie wkręcało(lekka dziura) Ciśnienie sprężania zmierzone jak zawsze po regulacji zaworów dla pewności czy któreś gniazdko nie jest wypalone. Motocykl był także bardzo zadbany, miał filtr k&n, nowe świece i olej. Jedyny problem to taki, że świece wymieniał sam...z trudem i obfitym potem na skroni je wykręcałem. Pamiętajcie - Nowe świece typu CR wkręca się do kontaktu z podkładką i dokręca pół obrotu kluczem !! Świece których nie wymieniamy i wkręzamy z powrotem zawsze KLUCZEM DYNAMOMETRYCZNYM MOMENTEM 12 Nm !!!!! Co prawda przeciągnięty gwint da się naprawić i wie o tym mój znajomy, który sobie tak świece wkręcił, że potem oglądał tłoki i głowicę po zdemontowaniu. Nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło, bo wszystkie popychacze były zacięte i trzeba je było rozruchać (honda cb750) Po tym zabiegu z głowicą silnik chodził naprawdę pięknie. Wymiana świec kosztowała jedyne 250pln :lol:
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 25 maja 2008, 22:45

Ja zrobiłem tym sprzętem jakieś 7tys km. Zaraz po zakupie miałem robioną regulacje zaworów oraz czyszczenie i synchro gaźników. Jakies 3 tys temu zmieniłem tłumik na przelotowy dedykowany do 954 (ROMBO). Oczywiście trzeba było przerobić mocowanie na inny rozstaw śrub. Może i faktycznie dół troche gorszy i praca na biegu jałowym lekko nierówna. Myślisz że trzeba teraz zrobić synchro i ustawienie składu mieszanki?? Jaki to jest koszt?? Przynajmniej u Ciebie :D
P.S. Liczyłem właśnie na Twoją odpowiedź :lol:

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 25 maja 2008, 22:55

acha...
-zawory 25 000 (ja przy tym przebiegu zalecam zmieniać świece)

-synchro 10 000 (nie ma aż takiej konieczności by robić po 6000)

-mycie gaźników zależy od wielu czynników (jakość wachy i pedantyczność właściciela), ale warto przy ok 30 000 ponieważ nie dysze się zapychają i nie tworzy się jakiś koszmarny osad w komorze pływakowej, czy na membranach. Najgorsze zanieczyszczenie zalega na grocie pilot screw adjuster co powoduje CENZURA składu mieszanki. :mrgreen:

-o reszcie powie wam wasz mechanik, który powinien opiekować się waszym sprzętem, skoro dajecie mu za to pieniądze i doradzać tak, żeby robić to co niezbędne, a co zbędne, żeby odradzać...

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 11:06 pm ]
Królik !!
Kolego jeśli miałeś robione zawory 7 000 temu i były zrobione rzeczywiście, to masz jeszcze 18 000 spokoju. Jeśli chodzi o gaźniki to wariant, który robiłem w sc33 o której pisałem był wariantem tańszym, ale się udało. Prawidłowo powinno się założyć większe dysze ponieważ nie ma regulacji na iglicach. Jeśli masz wkładkę K&N i końcówkę wydechu to najlepszym,poprawiającym znacznie kulturę pracy i parametry silnika szczególnie w niskim oraz średnim zakresie obrotów jest zestaw DYNO JET. To jak się dostroi naprawdę przynosi efekty. Założenie końcówki zawsze ciut pogorszy kulturę pracy na jałowym i wystarczy przytkać rurkę dłonią na chwilkę, by się przekonać jak po chwili się uspokaja. Jeśli zrobiłeś 7 000 km i zmieniłeś końcówkę, to regulacja gaźników jest wskazana.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 11:19 pm ]
Królik jak dla Ciebie to za 120 pln zrobię ful serwis gaźników i pomiary ciśnienia oleju i sprężania. Zrobię regulację składu mieszanki i powiem ogólnie jeszcze o tym co masz w swoim moto. Zapraszam gorąco do mnie :)
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 11 lipca 2008, 11:44

No i wczoraj pękło mi 50tys, przejechane z kolem w powietrzu :P oczywiście. No i pierwsze 10tys na bladym. Trzeba mu teraz postawic browara :lol:

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 11 lipca 2008, 17:06

no baa.... :lol:
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 11 lipca 2008, 23:16

krolik pisze:No i wczoraj pękło mi 50tys
kiedys mialem vfr'e, kupilem miala 90 tys km, jak sprzedawalem miala 103 tys km , kumpel dalej nia smiga a moto sprawuje sie bardzo dobrze

w cbrce mam jeszcze duzo do takiego wyniku :P ale 10 lat roznicy
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 lutego 2008, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: sc33 '99
Rok produkcji: 0

Post » 14 sierpnia 2008, 15:49

Ja wczoraj odebrałem swoją fajere od mechaniora :D Mówi, że silnik igła i dziewica... Nikt wcześniej nie robił w niej luzów zaworowych... Zrobione jeszcze mycie i syncho gaźników, olej świece i filtry. Róźnica widoczna, chodzi rowniutko jak nówka :mrgreen:

Mam jeszcze dylemat z przodem. Otóż, klamka mi nie pu;suje przy hamowaniu, więc mam nadzieje że tarcze proste, ale jak puszcze kiere to kiera lekko chdzi. :|
fire in da hole!

 
Posty: 13
Rejestracja: 10 czerwca 2012, 09:34
Lokalizacja: Piaseczno
Motocykl:

Post » 10 czerwca 2012, 14:53

pezik masz może namiar na DOBREGO mechanika?
Loud pipes save lives.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 11 czerwca 2012, 10:33

Haha, na pewno Ci odpisze... :D Post sprzed niemal czterech lat, a ostatnia wizyta pezika 2 lata temu.


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości