Dzisiaj jest 04 czerwca 2025, 17:31

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Temperatura silnika - jaką macie ???

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 17 lutego 2008, 23:58
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 99

Post » 24 listopada 2009, 00:51

u mnie chyba sie tez szykuje wymiana termostatu. Motocykl już zimuje ale odpalalem go juz pare razy i strasznie cięzko łapie temperature. Przy 12 st.C podczas jazdy trzyma temperature 45-55 co raczej nie jest normalne. Taka temperatura na dworze nie powinna przeszkadzac osiągnąć przynajmniej te 75 stopni.

Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Rejestracja: 06 września 2009, 22:56
Lokalizacja: Sligo, Gr
Motocykl: Honda CBR 900 RR Fireblade
Rok produkcji: 1999

Post » 24 listopada 2009, 12:34

makanaky, Zdecydowanie masz termostat do wymiany. Ja u mnie wymienilem to przy temperaturze zewnetrznej 10 stopni silnik ma miedzy 74 a 80 stopni zalezy od jazdy...
Przed wymiana mial maks 55 stopni w czasie jazdy...

pozdr
900 rr - The Power of Dreams :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 17 lutego 2008, 23:58
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 99

Post » 25 listopada 2009, 17:14

no tak własnie przypuszczałem. Jeszcze zrobie podmianke od kolegi z fajera i sprawdze na 100% czy to termostat.

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 11:02 pm ]
gacekgru pisze:Witam ponownie,

Termostat wymieniony, czas operacyjny 15 minut :) zero zdejmowania nawet owiewek :)

Teraz trzyma temperaturę przy normalnej jeździe od 72 do 75 przy ostrzejszej ponad 80, na postoju do 104 i włącza się wentylator...


Czyli wszystko wygląda ok :)



gacekgru w jaki sposób wymiana termostatu zajeła ci 15 minut??? :D nie zdejmowałes nawet baku ???

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 02 lutego 2010, 17:30

Grzesku pisze:Witam.


Dzisiaj troszkę się zmartwiłem, bo pośmigałem więcej po mieście i przeciskając się przez korek temp. silnika wzrosła mi do 107 stopni i utrzymywała się cały czas podczas jazdy w korku. Skakała od 103-107 stopni. Podczas normalnej jazdy jest około 80 stopni, czyli w normie. Wiem, że sc33 nie lubi korków .... Co będzie gdy temperatura powietrza będzie około 30 stopni i trzeba będzie się przeciskać w korku ? Czy termostat może być walnięty ? Jak jest u Was ? Macie takie wzrosty temperatur w swoich fajerach ? Proszę o pomoc.


Pozdrawiam serdecznie.


Mialem 2 sytuacje ze temperatura wzrosla do 116 stopni :)

1. Na poczatku sezonu 2009 Bezpiecznik sie spalil, zauwazylem na swiatlach w miescie wiec szybko dyla na jakas prostą zeby go schlodzic i do garazu.

2. Pod koniec seoznu 2009 podczas drogi na zlot kilka razy postawilem na kolo i przewod zasilania chlodnicy sie odczepil. Akurat trafilem na parade i sie tak turlam ze wszystkimi az tu patrze 116 stopni :)

Wszystko dziala jak nalezy jak narazie :)

 
Posty: 20
Rejestracja: 14 września 2009, 13:32
Lokalizacja: Janikowo
Motocykl: Honda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 07 lutego 2010, 11:58

Witam trafiłem na aukcji taką ofertę http://allegro.pl/item885718588_ir_term ... 98_99.html
jeśli jest to oryginał to jest w dobrej cenie. Pomyślałem że może się to komuś przydać :-)

PS. ja kupiłem w Hondzie taki termostat za 198 zł
Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 21 lipca 2010, 16:12

Mógłby ktoś ocenić czy mój termostat działa jak należy? Jadąc dzisiaj rano w trasie tak do 140km/h . temp silnika pokazywała 75C. Teraz wracając i jadąc 80km/h temp osiągnęła 85C i rosła, jadąć 100km/h osiągnęła 81C, a jadąc 120km/h osiągnęła 78C. Czy wszystko jest w normie? Czy może jednak inwestować w nowy termostat?

 
Posty: 97
Rejestracja: 22 stycznia 2010, 23:32
Lokalizacja: Konstanty
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 21 lipca 2010, 16:34

wg mnie jest ok. nie badalem tak dokladnie zaleznosci temp od predkosci u siebie, ale orientacyjnie moge powiedziec ze mam tak samo jak Ty raczej

Awatar użytkownika
 
Posty: 146
Rejestracja: 14 maja 2010, 18:25
Lokalizacja: Gorlice
Motocykl: FireBladeee 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 21 lipca 2010, 17:31

Mam taka sama temp jak Ty, jest OK nic nie ruszaj :)

 
Posty: 695
Rejestracja: 28 marca 2010, 19:39
Lokalizacja: Wyszogród
Pochwały: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Rok produkcji: 2002

Post » 21 lipca 2010, 18:48

W trasie u mnie od 76 do 84 a w mieście do 102 więc raczej masz normalnie ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 18 września 2010, 19:33

Odświeżam co by zapytać. Zrobiło sie znacznie chłodniej i jak to jest u was z tem. Np wczoraj w nocy tem na dworze 6-7C fajera w miescie radzi sobie świetnie 80-85C trzyma. Jednakże jak wracam do domu trasa ok 20km przy jeździe do 120km/h na 3 biegu i ok 6tys. obr/min temperatura trzyma sie w przedziale 65-68C. Wystarczy na chwile zejsc do 1 biegu i tem rośnie dosyć szybko. Czy jak stane np przed przejazdem kolejowym po niecałej minucie mam ok 80C. I jak waszym fachowy okiem oceniacie wszystko ok z układem chłodzenia? Dodam ,ze przy jeździe do 80km/h 1-2bieg tem trzyma sie w ok 72C.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 19 września 2010, 00:08

trauma pisze:Odświeżam co by zapytać. Zrobiło sie znacznie chłodniej i jak to jest u was z tem. Np wczoraj w nocy tem na dworze 6-7C fajera w miescie radzi sobie świetnie 80-85C trzyma. Jednakże jak wracam do domu trasa ok 20km przy jeździe do 120km/h na 3 biegu i ok 6tys. obr/min temperatura trzyma sie w przedziale 65-68C. Wystarczy na chwile zejsc do 1 biegu i tem rośnie dosyć szybko. Czy jak stane np przed przejazdem kolejowym po niecałej minucie mam ok 80C. I jak waszym fachowy okiem oceniacie wszystko ok z układem chłodzenia? Dodam ,ze przy jeździe do 80km/h 1-2bieg tem trzyma sie w ok 72C.


Objawy wskazuja że termostat jest cały czas lekko uchylony, przy sprawnym płyn trzyma temperature powyzej 70 stopni non stop. U mnie jak juz złapie 73 stopnie to nie zchodzi niżej. Wymontuj termostat - robota dosłownie na 30 minut lajtowego dłubania i zobacz jak on wygląda, na zmino powinien byc calkowicie zamknięty.

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 19 września 2010, 07:31

ok dzięki wielkie. To teraz jeszcze jakby ktoś pomógł mi zlokalizować termostat ;) Bak i gaźniki do zdjęcia? Czy da się jakoś z boku do niego podejść?t. Będę miał chwilę czasu to go zbadam. Rozumiem ,ze jeśli będzie lekko uchylony na zimnym silniku to klasyfikuje sie do wymiany?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości