Strona 1 z 2
Prędkościomierz

:
10 stycznia 2013, 12:59
autor: starter03
Witam, Mam problem z predkościomierzem. Gdy jade przykladowo 150km\h, pokazuje 20-30 km\h Zmieniłem zegar i wydaje mi się że wyżej się podnosi ale nie testowałem na drodze bo zima. Ale i tak na 3 biegu przy 4 tys powinien pokazać wiecej niz 20 - 30

Także raczej coś innego. Możliwe, że czujnik??

:
10 stycznia 2013, 15:36
autor: toper-utl
Od poczatku jak posiadasz moto tak sie działo ??, czy nagle sie skasztaniło ?.
Wg mnie mozesz miec silnik od starszej fajery - tam czujnik predkosci jest na dekielku osłaniajacym zebatke zdawcza silnika - jest na nim napis TDK, jesli tak to SPEEDOHEALER pomoze skalibrowac wyswietlana predkosc do odpowiednich wartosci.
Jesli silnik masz od wersji po lifcie 98-99 - wtedy nie ma tego czujnika na dekielku tylko jest zamontowany bezposrednio w bloku silnika - wtedy mozliwe jest uszkodzenie licznika lub czujnika - nie mniej jednak w ta wersje watpie, zazwyczaj jak pada czujnik lub licznik to nie działa wogole lub co jakis czas sie tylko załącza - ale i tak wtedy pokazuje wlasciwa predkosc.

:
10 stycznia 2013, 19:03
autor: Snajper88
Witam
Podepnę się pod temat mam fajere z 96 r czujnik predkosci na zębatce zdawczej i mam taki problem ze licznik się czasami przycina np pokazuje 140 a za chwile przeskoczy na 150 tak gwałtownie bez przyśpieszenia motocykla jak myślicie co to może być?

:
10 stycznia 2013, 23:08
autor: toper-utl
Zegary, wiazka elektryczna lub czujnik predkosci, nic wiecej byc nie moze..... musisz sobie po kolei posprawdzac. Niestety masz jedna z bardziej nieprzyjemnych usterek, raz jest ok a raz kaszanka,, ciezko to zdiagnozowac niestety, lepiej jak juz klęknie na amen....

:
10 stycznia 2013, 23:46
autor: starter03
Mam Czujnik na zębatce zdawczej. Niby poprzedni właściciel twierdzil, że było ok i z czasem pokazywał coraz mniejsze wartości np max 140 i dalej stoi. i tak z miesiąca na miesiąc aż zeszło do 30. Ale kto wie jak było.

:
11 stycznia 2013, 00:09
autor: toper-utl
Poprzedni wlasicicel niestety gadał kocopoły. Jeśli czujnik na zebatce jest podlaczony bezposrednio (bez speedohealera) do zegarow po lifcie to zawsze pokazuje super małe wartosci, nie ma opcji zeby sie to działo stopniowo... po prostu sciemniał.
Sprawdz numery silnika i porownaj je z ponizszym, bedziesz wiedzial z ktorego roku masz piec.

:
11 stycznia 2013, 12:28
autor: starter03
Według numeru wychodzi, że mam piec z 1996 nr zaczyna się na sc33e - 2016...

:
11 stycznia 2013, 12:36
autor: toper-utl
Si, zgdonie z tym co podales to 96 bedzie....

:
11 stycznia 2013, 13:15
autor: starter03
Wiec chyba nie opłaca się naprawiać..
Patrząc po zdjęciach to mam tak jak ta Cebra :
http://otomoto.pl/honda-cbr-900-rr-fire ... 29255.html
Taki sam silnik i czujnik, ale inny zegar


:
11 stycznia 2013, 14:04
autor: toper-utl
W sumie to nawet nie masz co naprawiac, wszystko jest sprawne tylko nie wszystko z pasujacych do siebie lat

. Zakup sobie ten kalibrator predkosci (speedohealer) i elegancko ustawisz predkosc, bedzie nawet lepiej niz w oryginale bo dzieki niemu jesteś w stanie skalibrować ją znacznie dokładniej (np na podstawie gps)- nie bedzie takich przekłamań jak w serii.
Ostatnio na forum ktos wystawiał taki kalibrator, poszukaj w dziale kupie/sprzedam, było to jakis miesiac moze dwa temu.

:
12 stycznia 2013, 16:00
autor: starter03
A wiesz może jak to działa?? Skoro tam nie ma żadnych ustawień, Tylko podpiąć i od razu wskazówka pokaże odpowiednia predkość? Jakoś ciężko mi to zrozumieć


:
13 stycznia 2013, 11:59
autor: toper-utl
Urzadzenie ma mozliwosc kalibracji, ustawiasz sobie procentowo ile chcesz dodac lub ując km/h - mozna do tego uzyc "kalkulatora" dostepnego na stronie producenta w ktorym wpisujesz ile pokazuje ci budzik i ile powinno być ---> a on krok po kroku podpowie co wcisnąc :
http://www.healtech-electronics.com/ht_ ... tor_en.swf
A tu mas zfilmik jak to działa :
http://www.youtube.com/watch?v=sBbSQIKXacw