Dzisiaj jest 17 maja 2024, 16:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z dobraniem Lakieru

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 01:32
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 02 kwietnia 2013, 19:00

Naładowałem akumulator przez noc i rano jak jeździłem było ok , później znowu ten prędkościomierz padł ,co to może być? ,bo już na prawdę ręce opadają... ;(

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 02 kwietnia 2013, 19:10

Zmierz ładowanie przy włączonych swiatłach przy około 5 tys obr i napisz jaki masz wynik. Jesli problem ustapil po naładowaniu aku to pewnie tu bedzie problem, regulator, alternator lub akumulator.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 02 kwietnia 2013, 19:17

jak sprawdzić regulator, alternator :)
Ładowanie akumulatora przy obrotach 1,2-1,3 tyś bez włączonych świateł powinno pokazywać 14,2-14,8V, a przy załączonych światłach drogowych 12,8-13,4V, natomiast przy obrotach 4-5 tyś bez włączonych świateł miernik powinien wskazywać 15V, a z światłami włączonymi nie mniej jak 13,5V. Jeśli pokazuje mniej lub spada poniżej 12,2V najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator napięcia, aczkolwiek przed wymianą warto sprawdzić również stan alternatora.
Na początku warto zacząć sprawdzanie od alternatora aby mieć pewność, że jest sprawny a nie został nadpalony i niepotrzebnie wymienimy regulator napięcia.
Aby sprawdzić uzwojenie alternatora należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy występuje przebicie na uzwojeniu co oznacza, że uzwojenie jest uszkodzone i altek jest do przewinięcia lub wymiany. W rozpiętej kostce pod siedzeniem (3 żółtymi przewodami) sprawdzamy przebicie (na mierniku ustawić buzer jeden przewód miernika na masę, a drugim pojedynczo sprawdzamy wsuwki) jeśli jest ok. to należy zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora (na rozpiętej kostce miernik ustawiamy w pozycji mierzenia prądu zmiennego, odpalamy maszynę i dwoma końcówkami miernika sprawdzamy dotykając po dwa piny wynik trzech pomiarów powinien być równy i wynosić ok. 30V). Duża różnica w pomiarach oznacza uszkodzenie uzwojenia alternatora.

Jeżeli alternator jest sprawny możemy przystąpić do sprawdzenia regulatora napięcia. Miernik ustawiamy na pozycji mierzenia oporu, a następnie dokonujemy pomiaru pomiędzy trzema pinami górnymi, do których dostarczany jest prąd z alternatora, a dwoma pinami dolnymi, z których wydobywa się uregulowany prąd ładujący akumulator. Plus miernika kolejno przykładamy do jednego z dwóch pinów dolnym rzędzie(red/white, green), a minus kolejno do trzech pinów (yellow), jeżeli miernik na choćby jednym pomiarze pokazuje jakąkolwiek wartość pomiędzy pinami to oznacza że regulator jest uszkodzony, natomiast jeżeli nie pokazuje żadnej wartości to oznacza, że jest sprawny.
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 01:32
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 02 kwietnia 2013, 19:19

ok,ok chłopaki dziekóweczka jutro wszystko sprawdze po południu i napiszę co i jak ;)))

[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 7:32 pm ]
Jeszcze napiszcie orientacyjne ceny alternatora i regulatora?

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 września 2011, 12:29
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 09 kwietnia 2013, 19:23

mam alternator do sc28 i nie wiem czy jest identyczny jak w sc33, do tego mam regler oryg. honda 100% sprawny, aletrnator też. Cena za komplet 250zl.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 09 kwietnia 2013, 19:43

Sam alternator na 100% nie pasuje, z tego co pamietam trzeba wymienic altek, dekiel i koło magnesowe w komplecie -wtedy podejdzie, ale według mnie to bez sensu... Lepiej szukaj od swojego rocznika... Regulator jest taki sam w sc33 i 28, ale oryginała nie polecam bo szybko padają, a jak naprawde chcesz mam oryginalny regulator z leciutko przypalonym jednym stykiem, ale działa idealnie, wszystkie parametry w normie, moge oddac za 30 pln z gwarancja na 30 dni.

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość