Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nie równo zużywająca się przednia opona

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 33
Rejestracja: 26 czerwca 2008, 19:14
Lokalizacja: Okolice R
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Nie równo zużywająca się przednia opona

Post » 07 grudnia 2008, 19:06

Witam. Mam w swoim fajerze 98r problem jak w temacie. Chodzi oto że przednia opona nie równo się zużywa a dokładnie lewą stroną jest bardziej zużyta. Dodam jeszcze że moto jedzie prosto po puszczeniu kiery przy wyższych prędkościach. Przy niższych (ok. 40km/h) troszkę wężykuje jednak wydaję mi się to przez nawierzchnie i boczny wiatr. Co może być przyczyną tego zjawiska? Krzywe lagi, rama? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdroo

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 07 grudnia 2008, 19:46

wszystkie ronda w polsce sa wlasnie na ta strone ja jak jezdzilem w uk to prawa zuzywalem znacznie szybciej. i nachylenie jezdni tez wplywa na to--ot i cala filozofia
pozdrawiam Tomek

 
Posty: 16
Rejestracja: 12 listopada 2008, 20:51
Lokalizacja: miejska g
Motocykl: honda cbr 954 rr
Rok produkcji: 2003

Post » 07 grudnia 2008, 20:47

kumpel miał tak przy sc 33 to wina opony kup inna opone i po sprawie jak jechał szybko to nie ale jak zwalniał to kiera mu biła wina opony napewno :)
TYLKO "RR''

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 grudnia 2008, 14:11

jeśli moto wężykuje przy niskich prędkościach to nie maszłożyska w główce. Słabi driversi zużywają lewą stronę opon bardziej bo bardziej ochoczo zbierają lewe szykany.
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 09 grudnia 2008, 17:08

Takze obstawiam ,ze przyczyna takiego stanu rzeczy sa glebsze zlozenia w lewe zakrety i tak to jakos juz jest ,ze w lewe sklada sie latwiej . Moze dlatego ,ze w razie zlapania uslizgu poniesie nas na zewnatrz a nie jak w przypadku prawych zakretow na przeciwlegly pas ruchu , hmm............
---
Pozdrawiam :)
Jacek FireBlade '01
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 10 grudnia 2008, 00:10

a mi sie zuzywa szybciej prawa strona :D ale to tylko wtedy jak czesto odwiedzam tor w poznaniu:D

 
Posty: 33
Rejestracja: 26 czerwca 2008, 19:14
Lokalizacja: Okolice R
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 grudnia 2008, 10:09

Napewno przyczyną tego nie jest to że lepiej mi się składa w lewe winkle ponieważ od zawsze wolałem prawe zakręty... Kiedyś nawet myślałem zapisać się do szkółki żużlowej jednak doszedłem do wniosku że jazda w lewą stronę mi nie odpowiada. Ale mniejsza z tym...
Ronda raczej też nie są przyczyną tego. Najbardziej prawdopodobna jest moim zdaniem wina opony lub krzywych lag/lagi. W poprzednim poście zapomniałem dodać bardzo ważną rzecz że podczas jazdy na wprost kiera jest delikatnie przekrzywiona w jedną stronę...
A teraz parę pytań o cennik usług do Czikena :D
- prostowanie lagi (w Rzeszowie krzyknęli sobie 150zł za sztukę)
- wymiana uszczelniaczy przy okazji
- wymiana łożysk główki ramy
- synchro gaźników
- wymiana łańcuszka rozrządu + regulacja zaworów

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 13 grudnia 2008, 16:15

chopie to mow od razu ze dwa slady robisz-po co to pytanie skoro wiesz
pozdrawiam Tomek

 
Posty: 33
Rejestracja: 26 czerwca 2008, 19:14
Lokalizacja: Okolice R
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 grudnia 2008, 16:42

Heh dalej w sumie nie wyraziłem się jasno. Z tą przekrzywioną kierownicą chodzi o to że nawet na postoju trzymając przednie koło prosto to kiera jest przekrzywiona. A więc podczas jazdy na wprost też jest przekrzywiona... Myślę więc i mam nadzieje że nie jestem posiadaczem dwuśladu :wink:


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości