Strona 1 z 1

Nie równo zużywająca się przednia opona

Post: 07 grudnia 2008, 19:06
autor: QTeR
Witam. Mam w swoim fajerze 98r problem jak w temacie. Chodzi oto że przednia opona nie równo się zużywa a dokładnie lewą stroną jest bardziej zużyta. Dodam jeszcze że moto jedzie prosto po puszczeniu kiery przy wyższych prędkościach. Przy niższych (ok. 40km/h) troszkę wężykuje jednak wydaję mi się to przez nawierzchnie i boczny wiatr. Co może być przyczyną tego zjawiska? Krzywe lagi, rama? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdroo

Post: 07 grudnia 2008, 19:46
autor: tomogt
wszystkie ronda w polsce sa wlasnie na ta strone ja jak jezdzilem w uk to prawa zuzywalem znacznie szybciej. i nachylenie jezdni tez wplywa na to--ot i cala filozofia

Post: 07 grudnia 2008, 20:47
autor: tedi 954 rr
kumpel miał tak przy sc 33 to wina opony kup inna opone i po sprawie jak jechał szybko to nie ale jak zwalniał to kiera mu biła wina opony napewno :)

Post: 09 grudnia 2008, 14:11
autor: cziken929
jeśli moto wężykuje przy niskich prędkościach to nie maszłożyska w główce. Słabi driversi zużywają lewą stronę opon bardziej bo bardziej ochoczo zbierają lewe szykany.

Post: 09 grudnia 2008, 17:08
autor: Jacek
Takze obstawiam ,ze przyczyna takiego stanu rzeczy sa glebsze zlozenia w lewe zakrety i tak to jakos juz jest ,ze w lewe sklada sie latwiej . Moze dlatego ,ze w razie zlapania uslizgu poniesie nas na zewnatrz a nie jak w przypadku prawych zakretow na przeciwlegly pas ruchu , hmm............
---
Pozdrawiam :)
Jacek FireBlade '01

Post: 10 grudnia 2008, 00:10
autor: krolik
a mi sie zuzywa szybciej prawa strona :D ale to tylko wtedy jak czesto odwiedzam tor w poznaniu:D

Post: 13 grudnia 2008, 10:09
autor: QTeR
Napewno przyczyną tego nie jest to że lepiej mi się składa w lewe winkle ponieważ od zawsze wolałem prawe zakręty... Kiedyś nawet myślałem zapisać się do szkółki żużlowej jednak doszedłem do wniosku że jazda w lewą stronę mi nie odpowiada. Ale mniejsza z tym...
Ronda raczej też nie są przyczyną tego. Najbardziej prawdopodobna jest moim zdaniem wina opony lub krzywych lag/lagi. W poprzednim poście zapomniałem dodać bardzo ważną rzecz że podczas jazdy na wprost kiera jest delikatnie przekrzywiona w jedną stronę...
A teraz parę pytań o cennik usług do Czikena :D
- prostowanie lagi (w Rzeszowie krzyknęli sobie 150zł za sztukę)
- wymiana uszczelniaczy przy okazji
- wymiana łożysk główki ramy
- synchro gaźników
- wymiana łańcuszka rozrządu + regulacja zaworów

Post: 13 grudnia 2008, 16:15
autor: tomogt
chopie to mow od razu ze dwa slady robisz-po co to pytanie skoro wiesz

Post: 13 grudnia 2008, 16:42
autor: QTeR
Heh dalej w sumie nie wyraziłem się jasno. Z tą przekrzywioną kierownicą chodzi o to że nawet na postoju trzymając przednie koło prosto to kiera jest przekrzywiona. A więc podczas jazdy na wprost też jest przekrzywiona... Myślę więc i mam nadzieje że nie jestem posiadaczem dwuśladu :wink: