Strona 1 z 2

Tylni amor

Post: 16 grudnia 2013, 09:58
autor: niunieq666
Witam serdecznie

Temat poruszany już niejednokrotnie, ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi.

Jak wiadomo lata swoje robią i tylni amor powoli zaczyna padać coraz częściej w naszych SC33. Stąd pytanie, od czego nadaje się taki amorek bez większych przeróbek oraz czy podejdzie po małych modach od np cbr 929 lub 954?

Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość

Post: 16 grudnia 2013, 19:35
autor: slamann
Kolego widziałem już przeróbki z 929 ale trzeba sie tam pogimnastykować troszkę hmmm hihi: najlepszym rozwiązaniem jest zakup drugiego oryginalnego oczywiście używanego ... ja też to przechodziłem w swojej, ale potem śmigała używka jak ta lala.

Są jeszcze opcje regeneracji, ale ile osób tyle opinii i jak długo on pośmiga tego nie wie nikt.

Tu masz adresik : http://www.serwis.lastlap.pl/

Pozdro :D

Post: 16 grudnia 2013, 23:39
autor: luis954

Post: 17 grudnia 2013, 08:10
autor: niunieq666
Dzięki za pomoc. Obejrzałem i stwierdzam że wyłożenie 3 tyś na nowy tylni zawias trochę się mija z celem, gdy wartość sprzęta wynosi powiedzmy 9 tyś. Zadzwonię do firmy z linku która reanimuje amorki, na pewno wyjdzie dużo taniej. Najchętniej jednak bym chciał wstawić od 929 lub 954, dużo regulacji, łatwość w dostępności. Jeśli mój plan wypali to opiszę krok po kroku jak wygląda adaptacja w SC33 takiego amorka, tak dla potomnych. pozdrawiam

Post: 17 grudnia 2013, 13:47
autor: luis954
jak chcesz od 929 to tu jest za 5 dyszek. :)
http://forum.fireblade.pl/topics11/s-ro ... htm#114815

Post: 17 grudnia 2013, 13:52
autor: niunieq666
Kupiłem właśnie używkę od sc33, zobaczymy co jest warta:)

Post: 18 grudnia 2013, 17:09
autor: january
Siema. Osobiście przerabiałem temat, wstawianie od innego moto amorka to średnio dobry pomysł , ponieważ zmienia się geometria moto i charakterystyka amortyzacji a co się dalej z tym wiąże, chyba nie trzeba tłumaczyć. Kupowanie nowego ,to tak jak piszesz 1/3 wartości moto. Większość amorków z sc33 ma problem z brakiem gazu z powodu wieku, jak to sprawdzić masz podane w manualu, Ja wybrałem opcje regeneracji amorka, koszt ok400zł w firmie NAGEGAST dają 2 lata gwarancji, a ponadto po regeneracji jest wstawiony zawór przez który już w razie czego, można dobić gazu. różnica przed i po regeneracji to niebo a ziemia hihi: Tomek (ledzap) z forum, robił to samo w tej samej firmie i powie Ci to samo :one:

Post: 20 grudnia 2013, 08:04
autor: niunieq666
Jako że wczoraj miałem wolny wieczór pozwoliłem sobie wyciągnąć amorek z 954 oraz sc33 i oba porównać. Ten od 954 jest krótszy o około 25 mm i ma wymiar ok 315mm, natomiast z SC33 jakieś 340mm. Średnice obu amorków jak również sprężyny są takie same, nawet ich długości się nie różnią. Jednak mocowanie górne w 954 jest inne, tzn nie jest bezpośrednio przestrzelony śrubą jak w SC33 a przez dodatkowy wspornik. Dolne mocowanie jest podobne, w obu wypadkach podwójne trójkąty (ich wymiarów nie porównywałem). Toteż adaptacja amorka z 954 do SC33 jest możliwa po odpowiednim dorobieniu dolnych trójkątów. Wiem że zmieni się geometria jak i charakterystyka pracy zawieszenia, ale inni wstawiają koło 17 z kompletnym zawiasem albo upsy i też jeżdzą. W najbliższym czasie postaram się wstawić fotki i wymiary trójkątów które trzeba dorobić by adaptacja amorka się udała. Wstawiam zdjęcia poglądowe tych dwóch amorków żeby nie było wiecej pytań typu czy pasuje co i jak. Pozdrawiam

Post: 21 grudnia 2013, 11:24
autor: AdamSsS
Jeżeli chcecie mogę wam pomierzyć amorek z gsx-r 750 (srada)
oraz R6 98-02

Post: 22 grudnia 2013, 16:13
autor: szinszi
jak by ktoś jeszcze szukał magików od zawieszenia to można się z nimi kontaktować,regenerują, tuningują, ustawiają pod wagę https://www.facebook.com/BFGsuspension

Post: 15 stycznia 2014, 13:56
autor: niunieq666
Kupiłem używkę od SC33 i mimo że sprzedawca zapewniał że jest oki i wgl to niestety, po montażu okazało się że jeszcze gorsza klapa niż w moim. Jest jeden pozytyw, dogadałem się z tym samym gościem, stwierdził że skoro uszkodzony to nie opłaca się go odsyłać i zaproponował mi od 929 z moją dopłatą za przesyłkę. Przyszedł, przymierzyłem i jak nie trudno stwierdzić, okazał się krótszy. Arkusz blachy kwasówki 4mm grubości, szkic trójkątów mocujących i montaż. Jedyne co przeszkadza to zbiorniczek gazu w 929 ponieważ jest minimalnie grubszy niż w 954 i po zamontowaniu delikatnie odchyla gniazdo akumulatora ale po sprawdzeniu bateria na ścisk wchodzi wiec jest git. Praca tylnego zawieszenia BAJKA, stary się nie umywa. Przyjdzie sezon sprawdzę w realu ale na dzień dzisiejszy jestem zadowolony. Na przyszłość i dla potomnych, szukajcie od 954 a będzie kosmos. Pozdrawiam

Post: 15 stycznia 2014, 15:18
autor: MasterLuke
wrzuc troche fotek jak wyglada ten swap amorka :)