Strona 1 z 1
Czy to wina 16 calowego koła?

:
28 lutego 2009, 15:21
autor: wuja
Hej, nie wytrzymałem i wyjechałem dziś wreszcie na testy :twisted:
Zastanawia mnie pewien fakt, otóż sprzęt ma tendencje do zacieśniania winkli i w złożeniu muszę naciskać ster w przeciwną stronę niż zakręt, czy to normalne, a może robie coś źle? Inna sprawa że jest mocno stabilny w jeździe na wprost (to akurat dobrze), ale np do przewciwskrętu muszę użyć więcej siły niż w innych sportach.
Dlatego pytam, czy to wina 16 z przodu, czy może złej opony (zużyty qualifier) a moze zawias źle zestrojony (luzów w zawiasie brak)?
Czekam na opinie doświadczonych userów SC33
Pozdro!!!

:
28 lutego 2009, 15:28
autor: cziken929
16 pogorsza prowadzenie dlatego że opona jest 130. Jeśli dodatkowo zużyta na kwadrat to moto wali się w zakręt jak pijane. Przy tym rozmiarze balon musi być kręglutki inaczej lipa


:
28 lutego 2009, 15:34
autor: wuja
No właśnie gdyby nie to że można się składać to pomyslałbym że jadę virago
Tak czy siak planuję nowe gumy powiedz(cie

) przy nowiuśkich M3 poprawi się, czy od razu szukać koła 17 (wolałbym tego uniknąć...)

:
28 lutego 2009, 16:17
autor: cziken929
Poprawi sie ogromnie. Nawet jak masz 120/70/17 zrobioną na kwadrat to jazda jest masakryczna. Ktoś kto lubi zakręty musi mieć kręglutkie baloniki

Piszesz o sportec M3 ?? Gumy dobre, ale...metzeler ma przypadłość, trzeba ja zmuszać do pochylenia.

:
28 lutego 2009, 22:15
autor: wuja
Uuu to już nie wiem jakie gumy wybrać, mają się kleić jak podłoga w akademiku, rozgrzewać szybko jak żona marynarza i do tego prowadzić dobrze jak zakonnica.

:
28 lutego 2009, 22:59
autor: benek_12
Wuja a nie kombinowałeś z luzem na główce ramy? w mojej jak za mocno skręciłem(zrobiłem za mały luz) to cebra miała tendencje właśnie do zacieśniania winkli PozDrawiam

:
28 lutego 2009, 23:24
autor: wuja
I nie tylko cebra
Tu akurat jest oki, za krótko mam ten sprzęt żebym zdążył coś nakombinować

A na postoju czuć że jest odpowiednio skręcone. Najpewniej będzie tak jak cziken pisze bo guma po poprzednim właścicielu zużyta tylko w środku na zewnątrz ma jeszcze dzyndzle...
Pozdro900


:
28 lutego 2009, 23:43
autor: lukasz302
Ja miałem SC33 z 17 i pamiętam że tez musiałem mocno kontrować kierownice w zakręcie bo sama się składała w stronę w którą był zakręt można było wyczesać. W SC57 nie ma tak więc możliwe że to wina koła.

:
01 marca 2009, 22:10
autor: wuja
SC33 z 17, czy 16, bo jeśli miałeś 17 to można wykluczyć winę rozmiaru 8) ? Trochę kasy wpadnie kupię nową gumę i zobaczymy. W każdym razie to ma sens, nie od dziś wiadomo przecież że kiepska guma pogarsza prowadzenie na wszelkie możliwe sposoby


:
02 marca 2009, 01:34
autor: lukasz302
Oryginalnie SC33 ma 16 o szerokośc 130 a ja miałem 17 i 120 i tak mi się działo podobnie jak piszesz ale z tego co pamiętam to oponka tez nie była za bogata no i niski profil był nawet bardzo. Więc to tez może byc wina oponki.
A może poprostu masz mało powietrza na przodzie ?

:
02 marca 2009, 08:07
autor: wuja
A widzisz, czyli kolejne potwierdzenie co daje zużyta opona


:
03 marca 2009, 09:08
autor: marcinSC33
Mam oponkę 16" 130/70 na sprzedaż Metzeler Sportec M1 w fajnym stanie jak ktoś chce
http://moto.allegro.pl/item570902610_13 ... 33_28.html