Dzisiaj jest 21 maja 2024, 08:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne żężenie podczas przyspieszania

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 08 marca 2009, 01:34
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR900
Rok produkcji: 1999

Post » 22 czerwca 2009, 18:07

Wczoraj kumpel na CBR 900 z 96r podjechał i pytał się mnie co zrobić, bo słychać u niego takie cykanie od 3-5k rpm rotfl2:
Ja powiem tyle: wg 2 mechaników "one tak chodzą"; Zrobiłem narazie jakieś 4k km i cykanie ani się nie nasila anioczywiście maleje. Wymianę łancuszka rozrządu zrobię sobie tuż przed zimą. A no i dodam, że z czikenem swego czasu też o tym gadałem to mi mówił żeby jeździć a się nie smucić ;)
Lonewolf

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 23 czerwca 2009, 01:10

W środe jadę na kamienną i zobaczymy hihi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 23 czerwca 2009, 11:24

Słuchaj niechce Cie dołować ale miałem to w 929 i też bylo takie cykanie odstrony alternatora z drugiej strony od impulsatora nie bylo tak tego słychac a jak sie jechało to włąsnie w tym przedziale obrotów ok 5tts robil to "grrrrrr" na początku to bylo dla mnie normalne zrobiłem 2tys kil. i zaczeło to bys coraz głsoniejsze i z czasem zaczeła sie swiecic kontrolka na niskich obr. od oleju. i obrócilo panewke korbowodową... Przyczyna oczywiscie jednoznaczna:jazda na 1 kole z normlanym stanem oleju. Rozebrałem ten silnik i powiem tak wszystkie glowne były takie poubszczyrbywane a jedna korbowodowa rozklepana.. Więc rada dla Ciebie: rozgrzej fure tak do 102-104 stopni az sie wentylator wlaczy najlepiej i zduś go troche na obrotach.. tak żeby zeszedl ponizej 1 tys.. jezeli mignie czerowna kontrolka ita od oleju tzn że słabe ciśnienie i panewy juz nei trzymają. DRUGA SPRAWA: mogą to byc luzy zaworowe - ale jak robilem to keidys w sradzie to powiem Ci szczerze ze na luzie tez to bylo slychac.. Trzecia sprawa: Sprawdź czy masz wszystko wproządku zEXUPEM!! zwroc uwage szczegolnie na klapke w filtrze powietrza.. moze linka sie zerwała ?? albo co .. klapka bedzie cały czas otworzona i wtedy jet taki glos jakbys jechał bez filtra :p a Tak pozatym to ten exup na wydechu tez wydobywa jakies dźwieki i to jest normalne.. to sie reguluje Jak bym sie przejechał ta Twoja fura to bym wiedział takto przez forum ciezko stwierdzić. Oby to nie panewki ;) Narazie sie nie przejmuj tylko jeździj jak ma sie cos zje*ac to sie tak stanie :) pozdrooo

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 23 czerwca 2009, 12:18

w sc 33 EXUP ... cos ci sie pomieszało...

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 23 czerwca 2009, 12:42

Znajomy mechanik powiedział mi że najlepszy test czy to panewka (troche nie humanitarny) to rozgrzać moto i do odcinki tak z 3x po 10 sekund, jak panewka to od razu szczeli.

 
Posty: 72
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 06:04
Lokalizacja: sroda wlk
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 26 czerwca 2009, 14:49

ja mam 929 i tez na kazdym biegu miedzy 5 a 6 tysiecy robi prrrrrrr gdzies pod bakiem mysle ze to ten exup ale nieprzejmuje sie tym bo idzie dobrze jak dojdziesz co to todaj znac

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 02 lipca 2009, 10:17

Wirus1 co z tą sprawą? środa minęła... :027:

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 02 lipca 2009, 10:57

Ciężki wypadek kolegi na pokżyżował troche plany, ale na dniach myślę że problem zostanie rozwiązany. Zrobie full serwis tzn, świece, olej (filtr nie bo mam k&n). Regulacja, czyszczenie i synchro, gaźników i wymienie kompletny napęd. Przy okazji zajrzą pod dekiel alternatora, choć sam tam zaglądałem i tam nie ma co grzechotać. Ja jak i inni znajomi stawiamy na coś z napędem, jakiś tryb, wałek w skrzyni.

Narazie wyeliminowałem rozrząd, zawory, panewka. Więc dużo już nie zostało.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 02 lipca 2009, 12:26

aha, no to czekamy.
Ja uparcie stawiam na zawory :D

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 02 lipca 2009, 13:30

Zawory były pomierzone i są w normie, pozatym wszyscy mechanicy twierdzą że zawory zawsze słychać na wolnych.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 02 lipca 2009, 14:43

To słuchaj ich dalej. Ja twierdzę inaczej i mam prawo. :P
Pomiar pomiarem, a co innego porównanie ich do właściwych danych z twojego rocznika. Jak napisałem wcześniej po ;97 masz większe luzy na wylocie, więc jeżeli tak ustawili/pomierzyli to będzie je słychać. NIe będę się rozwodził na ten temat i z chęcią przyznam się do pomyłki jeżeli usterka tkwiła gdzie indziej :D

Jeżeli słuchasz takich mechaników, którzy twierdzą że zawory są słyszalne tylko na biegu jałowym to sorry, ale w takim razie za łatwo im wierzysz. Jakby ci powiedzieli, że dzwoni ci kluczyk o górną półkę też być uwierzył?
Na logikę chłopie weź sobie auto z rozregulowanymi zaworami i przejedź się pod górkę na 4, 5 biegu z gazem w podłodze. Zobaczysz jak będą dzwonić.

Chcemy ci pomóc, ale ty twardo swoje. Wymieniłeś pół moto i co? Teraz filtry, itp. Bardzo dobrze, ale co to ma wspólnego z rzężeniem?

Wiem, że mogę nie mieć racji, ale przeczytaj jeszcze raz co napisałem o samochodzie powyżej i przemyśl.

Oby poszło po twojej myśli. :brawo:

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 06 lipca 2009, 01:19

Wsumie to racja. Może podpowiesz mi gdzie mam jechać żeby mi to zrobili?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości