Strona 1 z 1

SC33 vs VTR1000F

Post: 11 czerwca 2009, 13:33
autor: wuja
Może ktoś miał do czynienia jednocześnie z tymi 2 motocyklami.

Nie nie nie, póki co nie zamierzam zmienić mojego fajerka na fałteerka, zwłaszcza że nic nie muszę przy nim robić :mrgreen: , ale zastanawiam się jak wypada porównanie obu motocykli, interesuje mnie:
- prowadzenie w złożeniu,
- stabilność,
- tendencje do shimmy (fajerem nieraz udaje mi się wyskoczyć przy wyższych prędkościach i jego stabilność wiele razy uratowała mi skórę :D),
- koszty obsługi (tu wiem że pali znaacznie więcej, ale co jeszcze?)
- kultura pracy,
- przyspieszenie, czy ta elastyczność jest warta tych 3 litrów paliwa więcej?
- prędkość maksymalna,
- pozycja za kierownicą,
i inne takie. Powiem szczerze że w 33 brakuje trochę takiego wygaru z samego dołu, chociaż z 2 strony wcale mi nie przeszkadza kręcenie pod czerwone :diabel2:

Pozdrawiam :piwo:

Post: 11 czerwca 2009, 15:23
autor: crazyduck
jakie vtr dokladnie ?sp1 sp2?czy zwykla VTR firestrom?jezeli zwykla to proponuje pozostac przy franku :) choc zawsze gdy jezdzilem vtr mialem banana na twarzy :D

Post: 11 czerwca 2009, 21:41
autor: makanaky
dobre pytanko ! mnie własnie interesuje róznica miedzy sc 33 a vtr sp2 ??? ktoś cos moze napisac wiecej na temat sp 2 ?? Podobno ma bak o pojemności 11 litrów rotfl2: ??? jeśli tak to chyba już raczej odpada bo nie uśmiecha mi sie co 30 minut zajezdzac na stacje hihi:

Post: 11 czerwca 2009, 21:59
autor: crazyduck
sp2 ma 18 litrow pojemnosci baku, powiem tak najbardziej w sp2 podobala mi sie praca silnika :D ze sportowymi wydechami,nie robila na mnie wrazenie podczas przyspieszania wole swojego franka sp2 lubia paliwko hihi:

Post: 11 czerwca 2009, 22:49
autor: marcinSC33
Ja jezdziłem Firestormem. Niestety nie miałem okazji SP1 i SP2. Firestorm ten co śmigałem miał wydechy scorpiona i faktycznie jak chodzi o dzwięk to banan non stop na twarzy ( fajnie się w korkach puszkarzy rozpędzało na boki). Silnik w sumie miły choć mógłby być mocniejszy (szczególnie wyżej jeszcze kręcić - przyzwyczajenie z R4 zapewne). Natomiast mi totalnie nie pasowało zawieszenie i rozstaw osi olbrzymi. Ale generalnie ciekawe moto trzeba by się więcej wjezdzić i wtedy można by coś więcej powiedzieć.Ale mimo wszystko lepiej mi się SC33 latało.

Post: 11 czerwca 2009, 23:01
autor: wuja
No właśnie w temacie chodzi o zwykłą F i o wypowiedzi o niej (oczywiście kontra SC33 a nie np 50 ;) ) bym prosił, niestety nikt w okolicy nie ma takiej (przynajmniej mi nie wiadomo) i nie mogę osobiście sprawdzić różnic, a cholernie mnie ciekawi, czy mogłem zrobić jeszcze lepiej kupując zamiast blade'a storm'a :)

Post: 12 czerwca 2009, 17:24
autor: szafa87
witam
mam VTR1000F Firestorm, na poprowadzonych górą 2x SHARK'ach

zhamowałem ją w poznaniu 115KM i 99Nm
zamiast fabrycznych 110 i 96Nm

Mi sie jeździ nią zajebiscie,nie miałem okazji porównać do sc33, jechałem tylko SC 44 i SC50.
O co chodzi w V2 (fałkach) jade z kolesiem co ma rzędówke on kręci ją na każdym biegu do 8.000 a ja jade równo łeb łeb z nim i krece moją do 5.000obr czyli krecąc dalej V2 nie ma za dużego sensu do nie ma potem dużego przyropstu mocy jak w 4cylindrach.
Jeśli chodzi o spalanie to powiem wam tak,nie zależy mi na sprzedaży tego motoru czy cos nie bede tu reklamował czegos, jeżdze głównie po trasie i np ostatnio jechałem nad morze z kolegą, prędkosc cały czas 160-200km/h, ciągle wyprzedzanie lewy pas itp. raczej CENZURA.... wiec spaliła mi dwa pełne zbiorniki do zapalenia sie rezerwy(czyli 12l. x2) 24 litry na 380km w dwie strony = 6,3l / 100km

srednio po miescie i okolicach nie przekroczyła mi nigdy 7,5litra,wiec jest to wiecej niż inne motory ale nie jest to tragedia.
prodkosc max to 250km/h po chwili można dociągnąc do 260km/h
ale najlepiej sie czuje VTR'a przy 180km/h tj. równe 6.000obr.
zawieszenie jest zdecydowanie bardziej miękie niż w SC44 ale to miał być z założenia motocykl turystyczno sportowy wiec nie ma co za dużo wymagać.
co do prowadzenia lubi wpasc w shimmy, ale to przy 150km/h w łuku sie nie zdarza powyżej 180 czasami zacznie trzepać kierownicą, trza troche ując gazu lekkie zachamowanie silnikiem i ustaje potem dalej palnik.
Pozycja za kierownicą dużo wygodniejsza niż np w SC50, np bladym nie wypobrażam sobie jechać np, 300km tylko z przerwą na tankowanie,.

nie wiem czy to tak duży rozstaw osi jak tu ktoś stwierdził:
Rozstaw osi SC36: 1430 mm
Rozstaw osi:SC33: 1405 mm
większy rozstaw - stabilniejsza przy dużych predkosciach

Any question ? please contact ;)

Post: 13 czerwca 2009, 02:29
autor: miki1406
Ja byłem strasznie podpalony na VTR SP2, ale jak już gdzieś pisałem, zimna VFR 800 zbiła mnie po jajkach i odechaciało mi się Vek... A jak pośmigałem SC28 to już wiem, że lubie rząd :diabel2:

Post: 14 czerwca 2009, 20:33
autor: wuja
Dzięki szafa,
szafa87 pisze:krece moją do 5.000obr czyli krecąc dalej V2 nie ma za dużego sensu do nie ma potem dużego przyropstu mocy

No właśnie tu by mi brakowało rzędówki, dzięki której im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz ;) No i ciekawe jak wypada ten miekki zawias w porównaniu z SC33.

Masz tam pełną reg. zawieszenia?
Ile waży VTR?

Post: 14 czerwca 2009, 22:45
autor: crazyduck
Vtr-ka to sportowo-turystyczny cbr to typowy supersport wiec pod wzgledem prowadzenia to dwa inne motory,choc jak pisalem wczesniej fajnie mi sie tym smigalo zawsze z bananem na twarzy hihi:

Post: 14 czerwca 2009, 22:58
autor: marcinSC33
Ja stwierdziłem , że większy rozstaw osi i dalej tak twierdze 25mm to jest w cholere! Wiadomo na prowadzenie składa się więcej czynników geometrycznych itd ale fakt faktem , że stabilna jest - jednakże wolniejsze techniczne winkle gorzej się bierze. Wiadomo jak się wjezdzić to wszystkim da się latać - na miękki zawias też są sposoby - ale porównując serię: RR - napewno lepszy zawieszeniowo i pod względem prowadzenia (w kwestii sport), wyższy v-max, ogólnie raczej niższe spalanie, VTR - założenia i w praktyce bardziej turystyczny ale z żyłką sporta, fajne odczucia akustyczne. Ja wybrałem RR z zamiłowania do szlifierek, ale nie obrzucam , że VTR jest zła bo też ma swój urok (chciałbym polatać SP - ciekawe jak to jezdzi - może ktoś miał i coś napisze?).pzdr

Post: 15 czerwca 2009, 20:54
autor: krolik
o SP sam bardzo chetnie poczytam..... bo interesuje mnie ten sprzet, tak na sezon do polatania........