Strona 1 z 2

Płyn chłodniczy

Post: 07 lutego 2010, 21:27
autor: burnfeel
Czy może mi ktoś opisać jak w bladym z 97 r wymienić płyn chłodniczy ? Nie wiem kiedy mój był ostatni raz wymieniany a wypadałoby to zrobić.

Post: 07 lutego 2010, 23:29
autor: pekal1
dziwne pytanie :P Ja u siebie spuszczałem przez zdjęcie wężyka odprowadzającego płyn z chłodnicy, poczekałem aż wszystko zleci później popompowałem troszkę wężykiem żeby zeszła reszta a później zalewasz go płynem... troszkę podpompowywujesz naciskając gumowy wąż żeby się wszystko ładnie rozprowadziło i dolewałem aż do normy (pojemniczek pod Twoim siedzeniem).

Nie wiem czy to fachowy sposób ;P

Post: 07 lutego 2010, 23:52
autor: toper-utl
Jest bardziej właściwy sposób.
Wszystko robi się super prosto i dosłownie w 5 minut.
1. Zdejmij prawą serwisówkę i odkręcić korek wlewowy od chłodnicy, odczep wężyk od zbiorniczka wyrównowawczego - zleci z niego płyn.
2. Odkręć śrubę spustową od pompy układu chłodniczego - z lewej strony silnika - odchodzi od niej kilka węży, łatwo poznać. Śruba na klucz 8 lub 10 jest w dolnej części jej pokrywy, zleci cały płyn z układu, uważaj bo ostro chluśnie :kosci: .
3. Zakręćić śrubę spustową, założyć wężyk od zbiorniczka wyrównowawczego, nalać płynu do pełna do chłodnicy i do właściwego poziomu do zbiorniczka wyr., założyć korek chłodnicy, odpalić i niech pochodzi aż załączy się wentylator.
4. Jeśli jest taka potrzeba dolać do pełna do chłodnicy i do właściwego poziomu do zbiorniczka wyr.
Kuniec, ide nakarmić pająka.

Post: 08 lutego 2010, 00:00
autor: pekal1
I odradzamy robić to na gorącym silniku ;) podobnie z włączonym :D

Post: 08 lutego 2010, 00:52
autor: PS BXL
[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 11:53 pm ]
pekal1 pisze:I odradzamy robić to na gorącym silniku ;) podobnie z włączonym :D

ameryki nie odkryles

Post: 28 lutego 2010, 17:38
autor: tomhagen
mam takie pytanie ponieważ płyn który zalałem do zbiorniczka wyrównawczego był bardzo jasny a sam zbiorniczek zrobiony jest z takiego plastiku że cięzko zauważyć poziom wlewanego płynu więc mi się przelało :( czy mozna tak to zostawić czy koniecznie odessać do górnej kreski ??

Post: 28 lutego 2010, 21:17
autor: pekal1
lepiej odessać lub troszkę spuścić a niedostatki dolać.

Tak na marginesie, może mi ktoś sprawdzić w które miejsce jest podłączony 2 koniec wężyka który wychodzi tuż koło korka od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego ? nie mogę dojść do tego gdzie on ma być :)

Post: 01 marca 2010, 09:48
autor: demon2418
Nigdzie nie jest podłączony,zwisa wolno...

Post: 01 marca 2010, 10:04
autor: pekal1
tak też myślałem, musiałem się upewnić :) Dzięki. pzdr

Post: 24 marca 2010, 07:58
autor: chanbord
Chcę wymienić płyn chłodniczy i mam takie pytanko odnośnie tego czegoś co zaznaczyłem na fotce. Co to jest? Od pompy płynu idzie do tego wąż i tak mnie zastanawia czy jak odłączę od pompy wąż to czy z tego płyn też wyleci, czy może trzeba jeszcze jakieś czynności wykonać dodatkowe? Hmmm :)

Post: 24 marca 2010, 09:37
autor: ARNO
Mi to wygląda na chłodnicę olejoo

Post: 24 marca 2010, 11:07
autor: marcinSC33
Mi to wyglada na wymiennik ciepła...Też za parę dni bede w sc57a wymienial płyn chłodniczy