Strona 1 z 1

Praca silnika cbr 900

Post: 28 marca 2010, 17:35
autor: didos239
Witam jestem tu nowy, chcialem sie dowiedzieć o prace silnika w cbr 900 może ktoś spotkał się z czymś takim, Moto ma przebieg 46tyś.

Chodzi głownie o to że po odpaleniu nie rozgrzanego moto, coś cyka w silniku i ustaje, dzieje się to w zakresie od 1tyś obrotów do ok.1,5tyś. Gdy moto się rozgrzeje nic nie słychać. Pozdrawiam

Post: 28 marca 2010, 21:11
autor: ARNO
:okulary2:

Post: 28 marca 2010, 21:42
autor: didos239
Nie wiadomo o co chodzi?

Post: 28 marca 2010, 22:05
autor: Dzidekxx
kolego ja miałem tak samo w mojej cbr 900 to był napinacz łańcuszka
jak motorek sie odpalalo na zimnym oleju to bylo slychac a na rozgrzanym juz nie
ja wymieniłem i już nie słychać cykania ja obstawiam ze to to będzie ale niech inni się wypowiedzą :P

Post: 31 marca 2010, 21:33
autor: Kriss
Ja myślę, że jak cyka na zimnym , a na ciepłym nie ,to niech tak będzie, nie przejmuj sie tym.W mojej maszynie na zimnym właśnie cyka, dosłownie jest to dzwięk jakby lekkie uderzenie takie ,,tuk''jednak na ciepłym silniku zanika, a ,,funia'' rwie do przodu aż milutko sie robi. Prawdopodobnie może to być coś związanego ze sprzęgłem, wiesz zimny olej .Gdyby było coś poważniejszego to bym się przejmował, generalnie jak jeździ to niech jeździ i nie ruszaj, bo będzie tak, że wymienisz części za 1000 zł, a cykania się nie pozbędziesz, przyczyn moze byc wiele :) pozdro.

Post: 01 kwietnia 2010, 09:32
autor: banshee
Może na jakimś zaworku jest większy luz i dopóki nie dostanie dobrego smarowania to go słychać.
A co ma temperatura oliwy do stukania to nie mam pojecia? hihi:
Może kolega Kriss mi wyjaśni?

Post: 01 kwietnia 2010, 11:42
autor: Kriss
kolego banshe piszesz tak ,,Może na jakimś zaworku jest większy luz i dopóki nie dostanie dobrego smarowania to go słychać.
A co ma temperatura oliwy do stukania to nie mam pojecia? hihi:''
Moim zdaniem sam sobie zaprzeczasz, ponieważ kiedy olej się rozgrzewa to wchodzi w swoje optymalne parametry, (tak obmyślił producent oleju,) a co za tym idzie silnik dostaje wtedy dobrego smarowania, tak jak napisałeś. A więc widzisz sam ,że temperatura oleju ma wiele do stukania, ale na pewno nie ma bezpośredniego wpływu na to czy zawór stuka czy nie, bo tutaj wpływ ma luz zaworowy i temperatura zaworu hihi:

Post: 01 kwietnia 2010, 14:05
autor: banshee
Miałem na myśli czas potrzebny na dotarcie oleju do płytek i szklanek, na co nie ma wpływu temperatura oleju. Zimny jak i ciepły tak samo tłumi wszystkie dźwięki pomiędzy współpracującymi ze sobą częściami.

Post: 01 kwietnia 2010, 21:57
autor: didos239
U mnie jest to dziwne bo dopóki silnik się nie nagrzeje to zaczyna cykac, chwile pocyka i przestanie i znowu to samo, slychać to tylko od 1tys obrotów do 1,5tys, ale jezdze z tym i nic się nie dzieje- nie zgłaśnia się ten oddźwięk.