Strona 1 z 2

ustawienie zawiasu w SC33

Post: 16 marca 2008, 22:14
autor: tomogt
Witam .jak w temacie pochwalcie sie na jakich ustawieniach zawieszenia jezdzicie .jakie przodu a jakie z tylu.moto posiadam od listopada .i nic nie zmienialem po zakupie.waze 71 kg i tak- przod mam na 3 karbie -napiecie wstepne. odbicie i dobicie na srodku skali.
tyl na 2karb od gory i tak samo dobicie i odbicie na srodku skali.moto kupilem od pierwszego wlasciciela wiec wnioskuje ze mial ustawione jak sie nalezy.ale moze jakies sugestie i porady??
latam po Londynie ale i na tor sie przymierzam-silverstone.
pozdrawiam Tomek

Post: 17 marca 2008, 14:55
autor: Jacek
Witam !
Jesli jestes zainteresowany regulacja zawieszen to polecam lekture WMC - Wiadomosci Motocykowe , dwutygodnik na gazetowym papierze . Zaopatrz sie w numery tegoroczne i w dziale szkola jazdy bedziesz mial opisane krok po kroku wlasnie o regulacjach i ustawieniach zawieszen . Dosc zrozumiale jest to napisane.
Jesli chodzi o mnie to wszystko mam ustawione po srodku , czyli taki kompromis ,na moj styl jazdy akurat . Mam 185 cm i waze 85 kg .
---
pozdrawiam

Post: 17 marca 2008, 18:37
autor: Tylik
tomgt: Z tego co moge powiedzieć o ustawieniach w Sc 33 to:

- standardowo napięcie wstępne na przednich sprężynach wynosi 3 rowki (1,2 - miękkie, 4 i więcej..:?: - twarde)

- na tylnym amorze standardowo są 3 kliknięcia z 7 (1 i 2 - jest b.miękko, a 6 i 7 jest zalecane do jeżdżenia w trasy z ciężkim bagażem i plecaczkiem :wink:)


Każdy ustawia zawieche pod siebie z czasem - nigdy nie zrobisz tego za jednym machnięciem klucza :) ..no chyba że wynajmiesz kola z Ohlins'a :mrgreen:

W moim przypadku mam 179 cm wzrostu, 84 kg wagi i mam u siebie ustawione 3 rowki przód (zastanawiam się nad 2 :roll: ) oraz 4 kliknięcia tył, jedyne nad czym ubolewam to tłumienie i odbicie którego sam do tej pory jeszcze nie ogarnołem co i jak lepiej :?

Z tego co wiem twarde się ustawia zwłaszcza do gumowania bo lepiej wtedy idzie na koło :wink:


Ma ktoś może jakieś screen'y tych artykułów z WMC ? - Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc :!:

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 9:46 pm ]
..nikt nie pomoże :roll: ?

Post: 09 marca 2009, 07:45
autor: jony
koledzy odświeżam temat,
mam strasznie sztywne zawieszenie, takiego kupiłem, chciałbym to zmienic bo przez to CENZURA mi po sezonie łożyska główki ramy, tylko nie wiem jak sie za to zabrac.
przydałby sie krok po kroku opis ze zdjeciami, gdzie i jak przystawic sróbokręt.
z przodu nie widac u mnie zadnych rowków,

Obrazek
By aczkolwiek2000, shot with <Samsung L74, Samsung VLUU L74> at 2009-03-08

jak to ustawic? bede wdzieczny za pomoc.
pzdr.

Post: 09 marca 2009, 13:35
autor: Luki213
Masz na zdjeciu, na gornej polce masz przykrecone lagi i masz srube w takim ksztalcie ze mozesz go zlapac kluczem a w tym samym miejscu na gorze masz kreske gdzie wchodzi plaski srubokret, to wlasnie tam sie ustawia. :D

[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 12:40 pm ]
wieksza sruba ustawia sie twardosc jak dobrze pamietam a srubokretem odbicie i dobicie jak sie myle niech ktos poprawi, temat z forum byl poruszany z ustawieniami przedniego widelca i tylnego teleskopu, dawalem adres do strony angielskiej z ustawieniem.Poszukaj.

Post: 09 marca 2009, 17:42
autor: jony
dzeiki luki, widzialem tą stronke juz, ale nie chcialbym czegos CENZURA...
bo tyle co zalozylem nowe łożyska:)

czekam na dalsze instrukcje i ide do garazu kombinowac:)

Post: 10 marca 2009, 23:35
autor: TROJAN
Witam. Chciałem sie podłączyć pod temat i zapytać co trzeba ustwić i jak w tylnym zawieszeniu bo na większych wybojach dobija mi tylny błotnik do zakola i go obciera ps. poprzedni właściciel był lżejszy z 20 kg. Z góry dzięki za pomoc

Post: 11 marca 2009, 00:11
autor: Tylik
Wstępnie ja bym ustawił regulacje samej sprężyny na standardowe 3 kliknięcie (łącznie jest ich 7 z tego co pamiętam :) ) lub tak jak u mnie 4 kliknięcie (waże 84 kg) ale tył jak zauważyłem lepiej mieć pół na pół czyli nie za twardy i nie za miękki jak na nasze drogi.. :?

ale jak mówisz że u Ciebie dobija za bardzo to trzeba utwardzić dobicie amora tylko nie pamiętam jak to już było konkretnie ponieważ na przodzie jest to na dole lag a na tyle w górnej części amora przy zbiorniczku gazu z tego co pamiętam - chyba :P

Post: 11 marca 2009, 20:38
autor: jony
ustawiłem na 3 kliknięcia? czy rowki?
gubie sie w tym juz:)
pogoda ma byc na weekendzie wiec przetestuje.
wiosna idzie! w koncu:)
pzdr.

Post: 11 marca 2009, 20:50
autor: Tylik
W samym amorze masz takich 7 rowków - ustawionych w pozycji tzw. "schodów" od góry do dołu z tego co kojarze i je musisz ustawić specjalnym kluczem do tego który masz w kluczach serwisowych pod siedzeniem plecaczka :P

Post: 11 marca 2009, 21:08
autor: tomogt
jony na gornejj polce zlap kluczem 14 i wykrec az zpbaczysz 3 rowki conajmniej--u gory srubokretem regulujesz dobicie a na dole lagi odbicie --zalezy jakim masz olejem zalany zawias -musisz z dobiciem i odbiciem pokombinowac --tyl na 3 karbie od najtwardzsego spiecia sprezyny

Post: 11 marca 2009, 21:16
autor: Tylik
A ja mam u siebie przód na 2 i pół rowka :wink:

Co do tyłu (regulacji twardości sprężyny) to tak:

1 i 2 rowek masz od bardzo miękkiego jej nastawienia, 3 rowek jest standardowo fabrycznie ustawiany, 4 rowek to już jak kto woli i jak pasuje, zaś 5, 6 i 7 rowek jest przeznaczony do latania w długie trasy z bagażem + Twój kochany plecaczek na tyle :D - czyli b. twardo

co do odbicia i dobicia ja już tego tak jak mówiłem nie pamiętam bo sporo się nad tym nasiedziałem nie powiem :wink:
.. żeby dobrze to wszystko ponastawiać tymbardziej że jak moto kupiłem to wszystko miałem ponastawiane na "hard" :? więc albo kolo w niezłe trasy latał albo bardzo lubiał na gumie poszaleć (zwłaszcza zawiecha tył) :roll:

to tyle odemnie :)