Dzisiaj jest 05 maja 2024, 22:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak prawidłowo naciągnąć łańcuch??

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 16
Rejestracja: 19 września 2007, 16:31
Lokalizacja: Czeladż
Motocykl: fireblade sc28
Rok produkcji: 0

jak prawidłowo naciągnąć łańcuch??

Post » 24 marca 2008, 13:23

witam zmieniałem zebatki i teraz chciałbym dobrze naciągnąć łańcuch.Wie może ktos jak to powinno byc??? Pozdrawiam

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 24 marca 2008, 13:57

Witam !
Przy naciaganiu lancucha wazne jest aby zostawic odpowiedni luz . Wartosc luzu podana jest na naklejce na oslonie lancucha . W 929 wynosi on 45 mm i mierzy sie w srodkowej dolnej czesci lancucha i wazne aby w momencie pomiaru motocykl nie byl niczym podparty . Najlpepiej zrobic to z pomoca drugiej osoby .
---
pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 24 marca 2008, 14:33

w sc33 ten luz powinien wynosić 30-40mm, zresztą ściągnij sobie serwisówkę, tam zawsze znajdziesz potrzebne ci dane

 
Posty: 16
Rejestracja: 19 września 2007, 16:31
Lokalizacja: Czeladż
Motocykl: fireblade sc28
Rok produkcji: 0

Post » 24 marca 2008, 15:24

dzieki za pomoc:) ps.naklejke mialem ale wlasnie ostatnio ja zdmuchlo podczas mycia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 24 marca 2008, 23:13

Podepne się do tematu bo też mam nowy napęd, a szkoda byłoby gdyby jego żywotność trwała bardzo krótko.. :)

- czy sprawdzając luz pomiędzy zębatkami na środku, podnosząc łańcuch do góry (prawidłowo naciągnięty) NIE POWINIEN on dotykać tylnej części plastikowego ślizga łańcucha czy tylko dolnej części wachacza ?

- ile powinien wynosić luz przy nacisku dolnej części łańcucha w dół ? (w góre jest ok. 30-40 mm..)

- czy wam także nie zgadzają się za dokładnie kreski po obu stronach napinaczy przy prawidłowym - prostym ustawieniu koła ?

 
Posty: 16
Rejestracja: 19 września 2007, 16:31
Lokalizacja: Czeladż
Motocykl: fireblade sc28
Rok produkcji: 0

Post » 24 marca 2008, 23:21

moje kreski sie idealnie zgadzaja.

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 25 marca 2008, 00:00

albo zle ustawiasz kolo albo masz cos nie tak .zawsze powinno byc na kreski---nie patrz na to ze od kola do wachacza sa rozne odleglosci z prawej str. i z lewej u mnie tak jest .najdokladniej prawidlowo kolo ustawisz na sznurek ale to we dwoje trzeba zrobic.
pozdro
pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 01 kwietnia 2009, 12:49

kazan pisze:w sc33 ten luz powinien wynosić 30-40mm, zresztą ściągnij sobie serwisówkę, tam zawsze znajdziesz potrzebne ci dane


Czy moto ma stać na kołach nieobciążone? Czy ma usiąść kierowca na moto i drug aosoba sprawdza, czy jest 30-40mm?
Wartość ta mówi o amplitudzie? (max w górę i max w dół = 30-40mm)?

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 01 kwietnia 2009, 14:14

banshee pisze:Wartość ta mówi o amplitudzie? (max w górę i max w dół = 30-40mm)
dokładnie, jak się mówi że luz ma być 40mm to chodzi o amplitudę (czyli od max w dół do max w górę) na dolnym odcinku łańcucha w połowie rozpiętości pomiędzy zębatkami

banshee pisze:Czy moto ma stać na kołach nieobciążone?
tak, ten luz 30-40mm już uwzględnia to że jak siądzie driver to łańcuch się trochę napręży i będzie wtedy ok, kolega kiedyś trochę za mocno naciągnął łańcuch w swobodnie stojącym moto i jak na niego siadł to łańcuch się zrobił jak struna w gitarze

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 01 kwietnia 2009, 14:31

dzięki LENAR

 
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwietnia 2013, 22:05
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl:

Post » 01 sierpnia 2013, 20:51

Witam podepne sie do tematu bo nie chcialem zakladac nowego .... Dzisiaj naciagalem lancuch i zrobilem to za mocno i po przejechaniu paru km zebatka zdawcza zaczela cos szelescic i wydaje mi sie ze sie wykrzywila ..... albo walek zdawczy sie wykrzywil ... czy to mozliwe ??

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 01 sierpnia 2013, 21:16

dd__88 pisze:Witam podepne sie do tematu bo nie chcialem zakladac nowego .... Dzisiaj naciagalem lancuch i zrobilem to za mocno i po przejechaniu paru km zebatka zdawcza zaczela cos szelescic i wydaje mi sie ze sie wykrzywila ..... albo walek zdawczy sie wykrzywil ... czy to mozliwe ??

moim zdanie nie ma opcji się tam coś skrzywić :/ dlaczego takie twierdzenie :|
a smarowanie jest
-1--2--klama i guma haha

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości